Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var priset 60 plus eller inkl. deras avgift?
Det finns korrosion på uret. Kika vid kronan så ser ni en grön oxid.
Drygt 63 inklusive avgift om jag minns rätt.
Jag tycker det är jäkligt underligt att du inte säger inledningsvis att du redan köpt uret, när du vill ha synpunkter. Hur tänker du?
Det generella omdömet ändrar inte jag beroende på om frågeställaren äger uret eller är intressent. Däremot så vill jag inte verka oförskämd när jag avger mina synpunkter; jag väljer mina ord efter om du köpt ett ur som du tycker mycket om eller bara frågar allmänt om våra åsikter. Därför vill jag att man ska vara ärlig med sitt ägande.
som jag sade; om en snubbe köpt ett ur som han "älskar" men jag tycker är fult, behöver jag ju inte skriva det. Vanligt hyfs och etikett Asplund.
Jag säger alltid vad jag tycker och får därför en hel del skit för det. Helt orimligt men inget jag lägger någon större vikt vid.I spårat ämnet lite, men jag tycker i alla fall det är intressant. Är vi inte lite för mycket ryggdunkare ibland? Nu menar @Joakim C vad jag förstår det rent estetiska och det kan jag förstå. Smaken är som baken och visst är det respektfullt att avstå. Speciellt om någon osäkert frågar "visst var den snygg". Men i övrigt då? Blir det inte lätt samma sak när man diskuterar pris? Att en avvikande åsikt inte framförs. Det är ju inget som gäller enbart för KS utan ett psykologist fenomen som handlar om viljan till en grupptillhörighet. Inget konstigt egentligen. Kanske kunde jag formulerat mig annorlunda, men jag ville absolut inte berätta att det var jag som köpt det, just med anledning av detta fenomen.
No hard feelings från min sida, bara så ni förstår hur jag tänker.
Mvh
Peter
Och jag kallade din senaste klocka "rätt ful"...Jag säger alltid vad jag tycker och får därför en hel del skit för det. Helt orimligt men inget jag lägger någon större vikt vid.
Med all rätt, den är rätt ful.Och jag kallade din senaste klocka "rätt ful"...
Du tyckte o andra sidan att min senaste guldare (Jean Perret) var bäst bakifrån...Med all rätt, den är rätt ful.
Tycker gott man kan säga vad man tycker. Speciellt om det går att backa upp med fakta.I spårat ämnet lite, men jag tycker i alla fall det är intressant. Är vi inte lite för mycket ryggdunkare ibland? Nu menar @Joakim C vad jag förstår det rent estetiska och det kan jag förstå. Smaken är som baken och visst är det respektfullt att avstå. Speciellt om någon osäkert frågar "visst var den snygg". Men i övrigt då? Blir det inte lätt samma sak när man diskuterar pris? Att en avvikande åsikt inte framförs. Det är ju inget som gäller enbart för KS utan ett psykologist fenomen som handlar om viljan till en grupptillhörighet. Inget konstigt egentligen. Kanske kunde jag formulerat mig annorlunda, men jag ville absolut inte berätta att det var jag som köpt det, just med anledning av detta fenomen.
No hard feelings från min sida, bara så ni förstår hur jag tänker.
Mvh
Peter
...men det var en riktigt trevlig baksida.Du tyckte o andra sidan att min senaste guldare (Jean Perret) var bäst bakifrån...
Klart man kan diskutera. Det gillar vi här i vintage. Jag har ingen aning om dina avsikter men det fanns nyligen en tråd på ett annat forum där en medlem gjorde exakt samma sak och sedan skickade tillbaka klockan efter att folk berättat att klockan var finfin men samtidigt kostat lite premiumhandlarpeng. På något sätt så kan jag tycka att man innan man budar/köper har kollat och vet vilken peng man är beredd att betala för rätt klocka. I slutändan så kan jag tycka att pris är något sekundärt om man inte tänkt sälja klockan dagen därpå med profit. Klockor är mer än bara kronor och ören. Iaf för min del.@Per Du har en poäng. Men jag tycker nog att ett forum som KS ska vara en plats där man kan dryfta saker. Speciellt om man känner sig fundersam. Due diligence gör man naturligtvis alltid, men det är svårare med ovanligare referenser och kompletta set. Speciellt som prisutvecklingen varit sista åren. En annan sak med att mörka inköp kan också vara att slippa få påhälsning hemma. Även om vi tror vi är anonyma så kan man lätt lista ut vem som är vem via andra hemsidor, insta och Facebook. Det är iofs en helt annan sak, men ibland är vi klocknördar lite naiva när vi interagerar med andra likasinnade.
Allt gott till dig & de grön-gula!
/Peter
Ja, det tycker jag @M.M Och väldigt tråkigt om någon valt att returnera. Köper man av en handlare får man ju tänka på att dom också ska leva. Man betalar extra men får också (förhoppningsvis) ett servat ur med kanske viss garanti. Jag var som sagt ute efter en unbiased åsikt - det fick jag också. Och sen blev det faktiskt en bra diskussion tycker jag, med både bra och mindre bra argument. Lärorikt. Jag känner nog att vi har tömt ut ämnet om trådens innehåll både när det gäller det ursprungliga ämnet men också den givande diskussion som fått avsluta tråden.Hade det varit skillnad om även säljaren varit medlem, när det gäller att kolla om priset var rätt?
Håller med. Man lägger en kommentar och räddar upp med en smily för få vågar säga vad de anser.Tycker gott man kan säga vad man tycker. Speciellt om det går att backa upp med fakta.
Men 99% av forumet är ju ryggdunk och smileys.