• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex gmt 16710

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Denna köpte/bytte jag till mig nyss. Gillar den verkligen men den får inte så mkt handledstid plus att jag vill utöka min semesterkassa (alltså inga byten).

Det är en gmt 16710, en T serie vilket gör den till en årsmodell 1996-97. Om jag förstått det rätt är det sista serien med tritium innan man bytte till luminova, den har ingen lume kvar förutom om du vaknar mitt i natten då ser man ett svagt ljus från det sönderfallande tritiumet.

Den är i fint skick, okänd service historik men förra ägaren hade inne den hos Rob E i mars i år på packningsbyten och då hade Rob E sagt att där inte var något servicebehov än, kvitto på dessa packningsbyten finns.
Jag testade gången med twixt appen och den visade +2,5s vilket är bättre än min 116610.

När jag köpte den var det bara klockan, efter det har jag skaffat en tidstypisk rolex box för gmt samt instruktionsbok.

Klockan har tidigare ägts av forum medlemmarna pulpen och oskarponken.

Så försäljningen gäller rolex gmt master 2, 16710 med pepsi bezel monterad samt orginal svart bezel vid sidan om, box och instruktionsbok samt ett rött blått Nato.

Pris för detta är 31000kr plus ev frakt, detta pris är prutat och klart.

Bilderna är från förra ägaren, jag lägger upp egna när jag kommer hem (är på jobbet nu)
Närbilden visar en repa på ena endlinken, inget som stört i verkligheten.
3urery6u.jpg
daru4ezy.jpg
he8ygyhe.jpg


Denna bild är min, med natot monterat
pededupy.jpg
 

OlofB

Breitling
Jag är intresserad av klockan. Antar att du bor i Stockholm.
Du har inte vägarna förbi Göteborg inom kort?
Annars får jag be någon vän i Stockholm att träffa dig.
Det kan gå att lösa iså fall.
Med vänlig hälsning,
Olof
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag glömde skriva i annonsen men klockan och jag finns i Halmstad för uppvisande och F2F
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Beastie, vet du vad som krävs för att jag skall kunna lägga ut en klocka här på forumet?
Tjena...detta står i riktlinjerna för köp och säljdelen ...
"
Vem får annonsera?
Handla är öppet för aktiva medlemmar på forumet. Att vara aktiv på forumet innebär att du deltagit i diskussionstrådarna med minst 20 poster (en trevlig start är att presenterat sig i presentationstråden) och varit medlem i 7 dagar. Denna kvalificering kan komma att bedömas individuellt."
 
Topp