• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT II BLNR.

Toni Salonen

Breitling
Hej Jag har länge funderat på om om nya Gmt blnr kommer att bli en klassiker pga att det är första klockan Rolex tillverkar som har en 2 färgad bezel som är keramisk, vad tror ni!
// Toni
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Keramiska ringar har kommit på ganska bred front och är nog här för att stanna. Tror således Gatorade (BLNR) har alla möjligheter att framöver bli en klassiker, precis som exempelvis Pepsi blivit. Sen är ju Gatoraden så jäkla snygg att bara det i sig borgar för en kommande storhetstid!
 
Inget av namnen är bra. Det måste ju finnas något lika målande som typ "Pepsi" och "Coke". :)


Gatorade är officiella drickan i NHL, NBA, MLB med mera. Så Gatorade är större utomlands än här i Sverige vilket kan förklara namnet en del.

Jag tror de kommer köra på den färgen ett par år, sen kommer de byta till någon annan färg. Så desto kortare tid i produktion desto dyrare kommer de sannolikt bli.
 

Toni Salonen

Breitling
Det blev en BLNR till slut! Men jag får vänta med att börja använda den till jag fyller. Men nu är den hemma i alla fall!!!!!
bild-3.jpg
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Jag tror också detta kommer bli en riktig "håll käften" modell som kommer stiga i värde. Därför köpte jag en också. Den är ju galet fin denna modell. Jag tror jag är kär :)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag tror att just när det gäller de keramiska modellerna så kommer färgen på inlägget spela större roll för eventuellt framtida värde.
Inte som för där det ganska enkelt gick att byta från Pepsi till Coke-inlägg.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Jag tror också detta kommer bli en riktig "håll käften" modell som kommer stiga i värde. Därför köpte jag en också. Den är ju galet fin denna modell. Jag tror jag är kär :)

Stiga i värde kanske är väl tidigt att bedöma nu ;) Pepsi har kanske inte direkt sigit i värde.... vissa vintage som e riktigt gamla men annars nej... så det troliga är att det kanske händer isåfall när du är riktigt gammal.. sen är det inte direkt så att de ny keramik rollarna kommer att få någon direkt patina...
 

Toni Salonen

Breitling
När min fru såg att jag skrev inlägget kom min fru med klockan! Jag har ju tjötat i 3 månader nu. Men jag är tvungen att vänta till min födelsedag som vi firar i Mexico innan jag kan få börja använda klockan.:)
 
Topp