• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT-II TT (116713LN)

haZe

Basic
Hej KS,
Har på senare tid blivit väldigt sugen på att skaffa mig en GMT-II i TT. Två frågor:
1. Vad är er generella uppfattning om denna modell (särskilt i TT)?
2. Vad får jag vara beredd att ge för denna modell på andrahandsmarknaden? Vad är drömpriset eller det lägsta ni sett den gå för (från rimlig säljare)?

Tycker personligen att LB är roligare än LN.
Klockor i tvåton är något rätt många verkar ha svårt för, jag tycker det är rätt okej även om en helguld oftast sitter bättre :rolleyes:

Pris är ju bara slå ett öga på c24 för att då en ungefärlig riktlinje. Där verkar som priserna från handlare jag känner igen namnet på ligger runt typ 85+ I normalt skick.

Har du sökt här på forumet bland tidigare sålda objekt?

Edit: tänkte på sub.......

Hej KS,
Har på senare tid blivit väldigt sugen på att skaffa mig en GMT-II i TT. Två frågor:
2. Vad får jag vara beredd att ge för denna modell på andrahandsmarknaden? Vad är drömpriset eller det lägsta ni sett den gå för (från rimlig säljare)?
Generellt tror jag inte en TT är lika eftertraktad på marknaden som modellerna i stål, men det gör den ju inte till en sämre klocka!
Du kan alltid kolla Chrono24 för att få en grov uppskattning av den globala prisbilden för begagnade klockor.

Tycker personligen att LB är roligare än LN. Klockor i tvåton är något rätt många verkar ha svårt för, jag tycker det är rätt okej även om en helguld oftast sitter bättre :rolleyes:

Pris är ju bara slå ett öga på c24 för att då en ungefärlig riktlinje. Där verkar som priserna från handlare jag känner igen namnet på ligger runt typ 85+ I normalt skick.

Har du sökt här på forumet bland tidigare sålda objekt?
GMT II finns inte i LB (blå).

Tack för snabba svar båda!
Som lägst verkar de ligga runt 80~ på Chrono, men då är det givetvis värt att gå upp 5~ för att handla från en handlare som någon här skulle kunna rekommendera.
@vaniljglass - nej givetvis skulle jag inte hugga första bästa drömpris själv - var mer nyfiken på om någon sett den gå för väldigt lite från en betrodd säljare.

Tack för snabba svar båda!
Som lägst verkar de ligga runt 80~ på Chrono, men då är det givetvis värt att gå upp 5~ för att handla från en handlare som någon här skulle kunna rekommendera.
@vaniljglass - nej givetvis skulle jag inte hugga första bästa drömpris själv - var mer nyfiken på om någon sett den gå för väldigt lite från en betrodd säljare.
Det blir ju lite irrelevant tycker jag. :)

Hur ska jag kunna besvara vad andras generella uppfattning är? ;)
Det är väl bara din egen uppfattning som är viktig i slutändan. Det är en modern rolex som är rätt populär. Ingen raketforskning. Den kommer gå sälja den dagen du vill bli av med den, och du kommer se fräsig ut med TT på playan i sommar. Enkelt, kör! :)

Det är väl bara din egen uppfattning som är viktig i slutändan. Det är en modern rolex som är rätt populär. Ingen raketforskning. Den kommer gå sälja den dagen du vill bli av med den, och du kommer se fräsig ut med TT på playan i sommar. Enkelt, kör! :)
Jag har ju bestämt mig för TT oavsett andras åsikt. Kul bara att höra vad andra tycker, även om jag högaktningsfullt skiter i det. :)

Jag har ju bestämt mig för TT oavsett andras åsikt. Kul bara att höra vad andra tycker, även om jag högaktningsfullt skiter i det. :)
Bra! Kolla referenstråden för c24 handlare här på forumet (om ingen svensk handlare har någon beg inne till rätt pris) och hitta en med gott omdöme. Sen äre ba dra kortet! :D

Hej KS,

Jag har haft två stycken Rolex TT, en Datejust och en GMT. Även en Hublot 'TT', jag tycker personligen att det är snyggt.
Stål & guld är en bra kombo. Gillar du det, så köp!

Jag har en TT sub i klocklådan och den används nästan aldrig, känns som TT är för att man egentligen vill ha helguld men har inte riktigt råd.

Tillbaka
Topp