• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Rolex GMT Master 1675/3 "Rootbeer"

Hasse Varg

Guld
Pledge Member
2-Faktor
Pris
160000
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
Legendariska Rolex GMT Master 1675/3 "Rootbeer" med nipple dial säljes. Serienummer börjar på 3,4 vilket ger att den är ifrån ca. 1972.

Länken är en vikt två-tons 7836 (borde väl egentligen heta 7836/3?) med 480-ändlänkar. 480-ändlänkar är inte korrekta för referensen utan de är för den 78363 Oyster länk som är för 16753 "Rootbeer". Korrekta ändlänkar ska vara 258 eller 280, jag köpte ett par NOS 258 som jag provat på klockan en gång. Föredrar dock 480 eftersom de har den centrala delen i guld, 258 har samma del i polerat stål, 258 ändlänkarna ingår i priset.

Klockan är senast servad sommaren 2017 hos en svensk AD, kvitto finns.

17.jpeg

22.jpeg
23.jpeg
10.jpeg



RB gammal 2.jpeg


IMG_0467.png


Det här insertet satt på klockan när jag köpte den

IMG_2432.png


Fick dock tag på det fade:ade som sitter på klockan nu efter en tids letande och som passar mycket bättre till klockan, det här insertet ingår också i priset.

Mina referenser:



Tack Klocksnack för ett mycket bra forum samt annonsplatsen 🤗
 
Senast ändrad:
Topp