mido87
Basic
- Pris
- 124900
- Returpolicy
- Om inte äkta
- Bilder Skickat
- Ja
Rolex GMT-Master II 16710 “Pepsi” – Fullset – 2005 – 124 900 kr (Fast pris)
Säljer nu min Rolex GMT-Master II ref. 16710 från 2005.
Klockan är ursprungligen levererad med svart insert men kommer idag monterad med ett tidsenligt och äkta Rolex Pepsi-insert. Självklart medföljer även det ursprungliga svarta insertet.
Fullset med boxar, certifikat, manualer, hangtags och övriga tillbehör.
Uttagen hos Edwalls Ur i Örebro. Certifikatet är öppet/stämplat men odaterat.
Skick
Klockan är i ett ärligt och fint bruksskick. Opolerad med normal förekomst av mindre märken och hairlines från användning, vilket jag personligen ser som positivt då klockan behållit sina ursprungliga former.
Det finns ett mycket litet nagg i glaset vid kl. 6 som är svårt att upptäcka med blotta ögat. Efter senaste genomgången finns även något enstaka dammkorn synligt på insidan vid närmare granskning. Tavlan är i övrigt fin och utan anmärkning.
Gångvärden
Klockan testades den 28/5 och uppmättes till cirka ±1 sekund per dygn med en amplitud runt 260–270 grader, vilket vittnar om ett välmående verk.
Affär
Referenser på forumet finns.
Tack KS för ett fantastiskt forum!
Fler bilder skickas gärna till seriöst intresserade köpare.
Säljer nu min Rolex GMT-Master II ref. 16710 från 2005.
Klockan är ursprungligen levererad med svart insert men kommer idag monterad med ett tidsenligt och äkta Rolex Pepsi-insert. Självklart medföljer även det ursprungliga svarta insertet.
Fullset med boxar, certifikat, manualer, hangtags och övriga tillbehör.
Uttagen hos Edwalls Ur i Örebro. Certifikatet är öppet/stämplat men odaterat.
Skick
Klockan är i ett ärligt och fint bruksskick. Opolerad med normal förekomst av mindre märken och hairlines från användning, vilket jag personligen ser som positivt då klockan behållit sina ursprungliga former.
Det finns ett mycket litet nagg i glaset vid kl. 6 som är svårt att upptäcka med blotta ögat. Efter senaste genomgången finns även något enstaka dammkorn synligt på insidan vid närmare granskning. Tavlan är i övrigt fin och utan anmärkning.
Gångvärden
Klockan testades den 28/5 och uppmättes till cirka ±1 sekund per dygn med en amplitud runt 260–270 grader, vilket vittnar om ett välmående verk.
Affär
- Pris: 124 900 kr
- Fast pris
- Inga byten denna gång, ren försäljning
- Betalning via Swish eller banköverföring till Swedbank. Pengarna ska vara synliga på konto innan klockan lämnas ut.
- Klockan finns i Örebro
- Affär genomförs gärna på mitt kontor i Örebro eller Västerås
- Kan även skickas efter betalning eller mötas upp enligt överenskommelse med medlem som har goda referenser
Referenser på forumet finns.
Tack KS för ett fantastiskt forum!
Fler bilder skickas gärna till seriöst intresserade köpare.