• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT tråden 👊🏼…

Hur får man tag på ett jubilee till en 116710? Det är väl inte bara att klampa in på ens lokala AD och be att få köpa? De brukar ju vara jäkligt kinkiga med reservdelar och modifikationer... eller har jag fel?

Hur får man tag på ett jubilee till en 116710? Det är väl inte bara att klampa in på ens lokala AD och be att få köpa? De brukar ju vara jäkligt kinkiga med reservdelar och modifikationer... eller har jag fel?
Ställt samma fråga tidigare i denna tråd tror jag.. du får skaffa en kompis som sitter på någon ref som får säljas med jubilee och därefter be om att köpa ut ;). Blir svårt att kliva in med gmt.n och be om ett jubilee iaf.

Ställt samma fråga tidigare i denna tråd tror jag.. du får skaffa en kompis som sitter på någon ref som får säljas med jubilee och därefter be om att köpa ut ;). Blir svårt att kliva in med gmt.n och be om ett jubilee iaf.
Det krävs en 6 siffrig datejust om man vill ha superjubilee tex?
Krävs det cert å hela faderullan eller räcker det att glida in med en 6siffrig DJ på oysterlänk? :)

Det krävs en 6 siffrig datejust om man vill ha superjubilee tex?
Krävs det cert å hela faderullan eller räcker det att glida in med en 6siffrig DJ på oysterlänk? :)
Jag trodde det i och med att vissa AD är petiga och inte vill sälja utan att själv montera och då krävs ju rätt ref. , försökte köpa ett insert till en ref jag då inte ägde.. krävdes att jag skulle dyka upp med klockan exempelvis :) men svaret ovan säger att det går så kan ju absolut vara värt att prova. Dom vill göra pengar såklart så inget är väl omöjligt får man tro.

Galet bekvämt hodinkeeläder på ref 16700
IMG_20180830_110124.jpg

IMG_20180830_110157.jpg

Om man måste ha en sexsiffrig datejust för att få köpa en sexsiffrig länk tror ni då att en med en keramisk pepsi kan köpa ett nytt pepsiinsert om den går in i butiken utan? :pompus:

Tillbaka
Topp