Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Mkt bra exemplar!Tredje GMT.n, fÄr se om den fÄr stanna för evigt
![]()
Tredje GMT.n, fÄr se om den fÄr stanna för evigt
![]()
Grattis! Min gamlaTredje GMT.n, fÄr se om den fÄr stanna för evigt
![]()
TackGrattis! Min gamlaMkt fint ex.
Grattis!Tredje GMT.n, fÄr se om den fÄr stanna för evigt
![]()
Tack, 04 Àr den tillverkad. Har tre extra insert samt en jubileelÀnk med lite servicebehovGrattis!
Vad Àr det för tillverknings Är pÄ den? Den ser ut att vara i bra skick!
Nu fÄr du bara köpa ett Coke insert och en jubileelÀnk sÄ du kan variera dig lite![]()
Dra ett PM om du vill ha tips pÄ bra tillvÀgagÄngssÀtt, bezeln sitter stenhÄrt pÄ just det exemplaret! Min erfarenhet Àr att bezeln sitter hÄrdare pÄ klockor utan lugghÄl, eller sÄ har det iaf varit pÄ de 16710 jag har Àgt, bl.a. den ovan.Tack, 04 Àr den tillverkad. Har tre extra insert samt en jubileelÀnk med lite servicebehovska lÀra mig byta insert bara, verkar inte svÄrt men rÀdd att sprinten ska sticka ivÀg.
AllrajtDra ett PM om du vill ha tips pÄ bra tillvÀgagÄngssÀtt, bezeln sitter stenhÄrt pÄ just det exemplaret! Min erfarenhet Àr att bezeln sitter hÄrdare pÄ klockor utan lugghÄl, eller sÄ har det iaf varit pÄ de 16710 jag har Àgt, bl.a. den ovan.
Ăpnna i plastpĂ„se sĂ„ behöver inte fjĂ€dern förlorasAllrajttack, tror jag kör pepsi ett tag nu men kommer bli sugen pĂ„ att byta om en mĂ„nad sĂ€kert. MĂ„nga som haft den innan, kul!
DÄ Àr den tvÄ Är Àldre Àn minTack, 04 Àr den tillverkad. Har tre extra insert samt en jubileelÀnk med lite servicebehovska lÀra mig byta insert bara, verkar inte svÄrt men rÀdd att sprinten ska sticka ivÀg.
SmartĂpnna i plastpĂ„se sĂ„ behöver inte fjĂ€dern förloras![]()
Jag Àr sÀmst pÄ handarbete men jag lyckades byta sjÀlv, tror jag satte pÄ det pepsi som Àr pÄ nu. FjÀdern lossnade inte heller. You can do it!Smartenkelt knep, svÄrt att komma pÄ!
Har Àven superjubilee pÄ min 116200, kanske den passar, dock har jag inget att ersÀtta dj.n med sÄ blir nog inte aktuellt. HÄllbarheten har nog lite med hur slappt du vÀljer att ha den pÄ armen(blir vÀl krypningar i materialet pga boettens tyngd) samt hur mycket den slits ned pga smuts.DÄ Àr den tvÄ Är Àldre Àn min
Att byta insert Àr rÀtt lÀtt! Det enda som var lite trixigt var att fÄ i det nya sÄ att det Àven sitter centrerat. Kolla pÄ youtube, det finns bra guider dÀr! Om du inte har tummen mitt i handen sÄ kommer du greja detDen blir lite mer dressad med Jubilee. Hur snabbt slits ett Jubilee? Jag köpte ett helt nytt för 12k sÄ jag hoppas att det hÄller i mÄnga Är framöver....
Ruskigt lÀcker pÄ 62510-jubilee och svart insert.Har Àven superjubilee pÄ min 116200, kanske den passar, dock har jag inget att ersÀtta dj.n med sÄ blir nog inte aktuellt. HÄllbarheten har nog lite med hur slappt du vÀljer att ha den pÄ armen(blir vÀl krypningar i materialet pga boettens tyngd) samt hur mycket den slits ned pga smuts.
GrymtRuskigt lÀcker pÄ 62510-jubilee och svart insert.
![]()
Minns inte... @Sir Napalot har koll.Grymtriktig owg-klocka! Vad Àr det för ÀndlÀnkar?
Grymtriktig owg-klocka! Vad Àr det för ÀndlÀnkar?
502TMinns inte... @Sir Napalot har koll.
Coke dricker man, Pepsi har man pÄ GMTnJag kan verkligen inte bestÀmma mig om jag ska ha Coke eller PepsiBÄda tvÄ Àr ju sÄ snygga!
![]()
![]()
Coke dricker man, Pepsi har man pÄ GMTn![]()
Hahahahah bÀsta jag lÀst pÄ Ks idagJag har hört det förut! Det kÀnns som att de flesta föredrar Pepsi av nÄgon anledning. Jag föredrar ju dock Pespi Max nÀr det kommer till dryckerJag fÄr vÀl köra Coke i nÀsan och Pespi pÄ klockan och i glaset!
Jag har hört det förut! Det kÀnns som att de flesta föredrar Pepsi av nÄgon anledning. Jag föredrar ju dock Pespi Max nÀr det kommer till dryckerJag fÄr vÀl köra Coke i nÀsan och Pespi pÄ klockan och i glaset!
Klass! Ăr förvĂ„nad att man inte ser fler gmt i guldKan sakna denna klimp ibland.
Den var grymt nÀra nos nÀr jag köpte den.
![]()
Bandstift Ă€r nĂ„got man brukar byta dĂ„ det Ă€r en slitvara. Det Ă€r en vĂ€ldigt billig försĂ€kring mot att tappa klockan. Jag tappade min Sea Dweller för nĂ„gon vecka sedan pga att bandstiftet gick sönder. Som tur var landade den i soffan.HĂ€mtade ut min 16750 frĂ„n service i dag. Klockan Ă€r frĂ„n 1988 och mig veterligen aldrig servad tidigare (har enligt köparen legat i en lĂ„da sedan â89...). Det enda som var utbytt var plexiglaset (för att garantera vattenresistens) och bandstiften.
Började fundera pÄ varför just bandstiften behövde bytas. Kan det ha att göra med att klockan sitter pÄ en Jubilee-lÀnk och denna sliter mer pÄ stiften, eller Àr det bara standard att dessa byts?