• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Hej vÀnner,

Har hittat en pepsi, 16710 S-serie frÄn ca 1994, som jag Àr sugen pÄ - men den saknar box/cert.

Hur viktigt Àr det med orginal box+cert för en klocka som Àr 30+ Är gammal?
Vad sÀger / tycker ni?
Har du hittat den som kÀnns rÀtt och du planerar att behÄlla den sÄ ska du inte lÄta avsaknad av box/cert avgöra köpet.

Som alltid, "köp sÀljaren" och se bara till att allt Àr korrekt i övrigt.

Hej vÀnner,

Har hittat en pepsi, 16710 S-serie frÄn ca 1994, som jag Àr sugen pÄ - men den saknar box/cert.

Hur viktigt Àr det med orginal box+cert för en klocka som Àr 30+ Är gammal?
Vad sÀger / tycker ni?
Inte alls, det ligger ju ÀndÄ i kÀllaren. SÄ lÀnge skick, underhÄll och polering Àr OK sÄ Àr det bara att köra

1000010907.jpg

NÄgon som har tips pÄ var jag kan fÄ tag pÄ en jubilelÀnk till GMT Master II? Levererades pÄ oyster, men skulle vara kul att ha bÄda sÄ man kan byta lite fram och tillbaka. TyvÀrr slutade ju Rolex tillhandahÄlla det alternativet.

LÀnken har varit spÀrrad för köp till och frÄn i flera Är.
2023 kostade lÀnken 23900:- gissar att 25-26k idag.

Update: FrÄgade i Juli och fick svar att det inte gick att bestÀlla och komplettera Jubile till GMT Master II som har Oyster. StÀllde frÄgan igen nu i Oktober och dÄ gick det fint att bestÀlla. Nymans 28 300 kr för Jubile 69200 och de har flera i lager. Enda kravet Àr att de monterar det pÄ klockan i butik.

Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: SWC
Är det bara jag eller Ă€r den moderna jubileelĂ€nken kortare Ă€n en oysterlĂ€nk? PĂ„ min sub 124060 hade jag 3 eller 4 lĂ€nkbitar över efter kortning. PĂ„ GMTÂŽn togs det bort endast 2 bitar och eftersom de Ă€r typ hĂ€lften sĂ„ lĂ„nga som pĂ„ oyster drar jag slutsatsen att jubileelĂ€nk Ă€r kortare. MĂ„ste man dĂ„ köpa till bitar om man har +18 cm handled?

Supernöjd med klockan för övrigt đŸ’™đŸ–€
6BB39A76-BB49-43EA-B529-492B680EFDEF.jpeg
Noterade samma nÀr jag hÀmtade min Batman :)

Update: FrÄgade i Juli och fick svar att det inte gick att bestÀlla och komplettera Jubile till GMT Master II som har Oyster. StÀllde frÄgan igen nu i Oktober och dÄ gick det fint att bestÀlla. Nymans 28 300 kr för Jubile 69200 och de har flera i lager. Enda kravet Àr att de monterar det pÄ klockan i butik.
Pratar vi om jubile som passar nya GMTn? TÀnkte ocksÄ köpa till en jubilelÀnk förra Äret men dÄ gick det inte. GÄr det nu alltsÄ, ska köpa direkt i sÄ fall.

Tillbaka
Topp