• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Jag sÄlde min Àldre generation för jag inte klarade sÄ mycket rassel. Samt att jag behöver lume pÄ mina bruksklockor :D
Köpte SEL och Ă€r faktist mer nöjd nu. Mindre rassel lite stabilare. Men det Ă€r inte VÄRSTA skillnaden absolut inte. Men i mitt fall var det tillrĂ€cklig skillnad.

Jag tyckte helhetskÀnslan pÄ min Submariner drogs ner rejÀlt pÄ grund utav lÀnken som saknade solida endlÀnkar. Men mest störde jag mig pÄ dykarförlÀngningen som kÀndes opÄlitlig. Sen satt klockan jÀdrigt skönt och omslöt sig bra, blev aldrig för kantigt eller bulkigt.

Man kanske borde försöka prova en SEL innan man bestÀmmer sig. DJII:an har ju den nya hel-solida lÀnken och den kÀnns som en pansarvagn i jÀmförelse med 93150.

SvÄrt :)

Jag tyckte helhetskÀnslan pÄ min Submariner drogs ner rejÀlt pÄ grund utav lÀnken som saknade solida endlÀnkar. Men mest störde jag mig pÄ dykarförlÀngningen som kÀndes opÄlitlig. Sen satt klockan jÀdrigt skönt och omslöt sig bra, blev aldrig för kantigt eller bulkigt.

Man kanske borde försöka prova en SEL innan man bestÀmmer sig. DJII:an har ju den nya hel-solida lÀnken och den kÀnns som en pansarvagn i jÀmförelse med 93150.

SvÄrt :)
Men du kommer inte fÄ samma kÀnsla pÄ 16710 med SEL som med DJ lÀnken. Hela DJ lÀnken Àr solid och claspen Àr ju mycket tjockare och tyngre

Men du kommer inte fÄ samma kÀnsla pÄ 16710 med SEL som med DJ lÀnken. Hela DJ lÀnken Àr solid och claspen Àr ju mycket tjockare och tyngre

Är inte helsĂ„ld pĂ„ DJ-lĂ€nken alls, kĂ€nns pĂ„ tok för bulkig. Det Ă€r dĂ€rför jag tĂ€nker att SEL kanske Ă€r den bĂ€sta varianten för mig.

Hur Àr pre SEL-lÀnken pÄ 16710? Mer stabil Àn 93150 eller ungefÀr lika?

StÄr i valet kvalet mellan tritium-generation och SEL-generation. KÀnns charmigt med en blekt insert och gulnad index, men samtidig mer stabilt och tool:igt med SEL.
ÄndlĂ€nkarna pĂ„ min 16710 rasslar lite. Har pratat med AD som menar att det gĂ„r att rĂ„da bot pĂ„ detta genom att böja till dem en aning.

Kan Äterkomma med resultatet nÀr det Àr fixat.

ÄndlĂ€nkarna pĂ„ min 16710 rasslar lite. Har pratat med AD som menar att det gĂ„r att rĂ„da bot pĂ„ genom att böja till dem en aning.

Kan Äterkomma med resultatet nÀr det Àr fixat.

Fick höra detta ocksĂ„ men fick aldrig det gjort. Återkom gĂ€rna, för/efter bild uppskattas :)

1675
9ED91F64-1C2B-4C18-AAC2-18D1F11C63DC.jpeg

Har pratat med AD som menar att det gÄr att rÄda bot pÄ detta genom att böja till dem en aning.

Har gjort det et par ganger (550 og 502T). Fungerer 100%.

Derfor tror jeg ogsÄ at de som har 501B (lage hull bak) og Oysterlenke, vil kunne sette den pÄ en helt ny 126710BLRO for Ä fÄ den helt nye SS Pepsi pÄ SS Oysterlenke. :) Det er ca. 0,4mm forskjell pÄ der springbars skal plasseres pÄ en 116710 og den nye 126710. De 0,4mm kan justeres via bÞybare endlinks... ;)

Senast Àndrad:
Nymans sa 12-14 mÄnader i Februari
NĂ€r jag pratade med nymans för ca 2v sedan sa de att listan vad stĂ€ngd för 116500, 116610lv samt 116710blnr fastĂ€n jag har en ”relation” (tydligen ingen mĂ€rkvĂ€rdig eller bra dock) med butiken i form av nĂ„gra tidigare köp.

Hur Àr pre SEL-lÀnken pÄ 16710? Mer stabil Àn 93150 eller ungefÀr lika?

StÄr i valet kvalet mellan tritium-generation och SEL-generation. KÀnns charmigt med en blekt insert och gulnad index, men samtidig mer stabilt och tool:igt med SEL.

UngefÀr samma sak. Jag mÀrkte aldrig nÄn stor skillnad mellan min pre SEL lÀnk kontra SEL lÀnken.

Men beror pÄ vad du ska ha den för? SEL Àr tooligt. Non-SEL Àr mysigt som vintage. :)

NĂ€r jag pratade med nymans för ca 2v sedan sa de att listan vad stĂ€ngd för 116500, 116610lv samt 116710blnr fastĂ€n jag har en ”relation” (tydligen ingen mĂ€rkvĂ€rdig eller bra dock) med butiken i form av nĂ„gra tidigare köp.
Det var som fan, verkar som efterfrÄgan pÄ sportrollar i allmÀnhet har stigit senaste tiden

Edit: Liksom senaste 10 Ären...

Ja eller blandade budskap hos AD’s. Man ör kanske inte sĂ„ ”bra” kund som man tror ibland :)
Tycker det Àr sÀllan numera en sub date gÄr beg under 70k, kÀnns inte som det var mer Àn ett Är sen motsvarande lÄg nÀrmare 60-65k. Inte bara grundat pÄ att de stÀngt listan för blnr men verkar som grÄhandlarpriserna Àven dom ligger högre Àn för 1 Är sen

Ser att jag har fÄtt en flÀck pÄ bubblan som Àr omöjligt att fÄ bort. Fattar inte hur den har kommit dit. Vad kan man göra? Precis som flÀcken Àr pÄ insidan av glasbubblan.
9BF5EFF8-2EAE-43AA-BE49-7D86D4FB508A.jpeg

Ser att jag har fÄtt en flÀck pÄ bubblan som Àr omöjligt att fÄ bort. Fattar inte hur den har kommit dit. Vad kan man göra? Precis som flÀcken Àr pÄ insidan av glasbubblan.

Hade precis samma problem pÄ min sub. LÀmnade in min hos ROB.E dÀr jag köpte den och det gick pÄ garantin utan nÄgra konstigheter.

Fan jag har den ocksÄ!!! Mailade @Nymans Ur 1851 men de sa inget om garanti utan pröjsa för nytt glas gÀllde. FÄr man Äka snÄlskjuts och ful lÀmna in min samtidigt som du gör de? Har tyvÀrr plockat ut min frÄn utlÀndsk AD och undviker gÀrna problem. SmÀrtfritt, snabbt och enkelt vilket du Àr garanterad om du köpt den i deras butik. Skulle hemskt gÀrna vilja uppleva det nÀstan orimligt trevliga bemötandet.

F227A388-42A5-421B-B5F3-37BD24183A21.png https://www.chrono24.com/se/rolex/gmt-master-ii--id8527272.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK

Finns att köpa nu hos grÄhandlare i GBG för nÀstan 300 % över listpris. Kostar i skrivande stund alltsÄ mer Àn en keramisk Daytona hos grÄhandlare, insane prispÄslag för en stÄl GMT
Det Ă€r vĂ€l Ă€ndĂ„ ca 150% över listpris. Om priset vore 300% ÖVER list sĂ„ skulle klockan ha kostat ca 330k sek...

Mvh

Tillbaka
Topp