• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Kan du fÄr tag i Oyster sÄ tycker jag du ska köra ! Kul med bÄda lÀnkarna o klockan upplevs olika ÀndÄ. Variation!
LV:ns OysterlĂ€nk Ă€r ju mer rĂ„ o ”biffigare” sĂ„ Ă€ndĂ„ inte samma. (TĂ€nkte om det var den du fick fixen ifrĂ„n ) 😁

TĂ€nker ofta exakt allt det du nĂ€mner 😁
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
IMG_3109.jpeg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Det ska det vÀl kanske inte behöva ta men det Àr nog en gank begrÀnsad skara som kan knalla in hos AD och plocka ut en av de mest hypade klockorna i vÀrlden.

FYI sÄ sa Ben Clymer pÄ Hodinkee podcast att Rolex tydligt kommunicerat att man nu kan bestÀlla till jubilee om man har oyster och vice versa (igen) sÄ jag tolkar det som att de öppnat upp för den möjligheten. Varför de stÀngde ner den ett halvÄr Àr högst oklart dock
Om jag förstod dem rÀtt sÄ specificerade de att Rolex hade sagt att detta gÀllde för nya GRNR, pÄ frÄga om det gÀllde andra modeller sÄ hade svaret varit svÀvande. Vore ju helt koko om det inte gÀllde alla fÀrger men Rolex Àr ju inte frÀmmande för helt koko sÄ vem vet.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Ägare av Rootbeer (tvĂ„ton) i trĂ„den - tycker ni att klockan Ă€r mĂ„ngsidig trots dess delar i (rosĂ©)guld? Jag förstĂ„r att den upplevs som mindre blingig jĂ€mfört med tvĂ„ton i gulguld, men upplever ni den som diskret? :)
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Ägare av Rootbeer (tvĂ„ton) i trĂ„den - tycker ni att klockan Ă€r mĂ„ngsidig trots dess delar i (rosĂ©)guld? Jag förstĂ„r att den upplevs som mindre blingig jĂ€mfört med tvĂ„ton i gulguld, men upplever ni den som diskret? :)
Jag hade tidigare 126711CHNR och skulle inte beskriva den som diskret. Dock tycker jag knappt att stÄl PCL gÄr under benÀmningen diskret sÄ jag kanske Àr fel person att frÄga. Den var vÀldigt trevlig att bÀra, gick ihop med mycket och var diskretare Àn YG TT om det svaret Àr till nÄgon hjÀlp!
 

Dafi

Cartier
2-Faktor
Ägare av Rootbeer (tvĂ„ton) i trĂ„den - tycker ni att klockan Ă€r mĂ„ngsidig trots dess delar i (rosĂ©)guld? Jag förstĂ„r att den upplevs som mindre blingig jĂ€mfört med tvĂ„ton i gulguld, men upplever ni den som diskret? :)
Jag skulle inte kalla den diskret. Det Àr ÀndÄ en 40mm stor klocka med rÀfflad bezel som glittrar i guld, och PCL. Men det Àr relativt - vet inte om jag kan sÀga att den Àr mindre diskret Àn en pepsi med jubilee till exempel. Edit: till frÄgan om den Àr mÄngsidig sÄ ja, det tycker jag. Men precis som allt annat har den sin tid och plats. Det Àr ju en ganska stor klocka sÄ jag tycker personligen inte den Àr klockren under manschetten om du har en formellare skjorta. DÄ passar en DJ bÀttre, eller dressare.
 
Senast Àndrad:

Jackdaw

Breitling
Hittade lite smÄkrispiga bilder pÄ nuvarande favoritklockan nÀr jag rensade bland mina foton som jag tÀnkte jag kan dela med mig av hÀr i trÄden. Jag Àr ganska ny hÀr men haft ett intresse för klockor ett antal Är nu och scrollat i trÄdarna hÀr ibland, mÄnga fina exemplar



1.jpeg



2.jpeg



3.jpeg



4.jpeg



5.jpeg



6.jpeg



7.jpeg
 
Topp