• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Dt250

Rolex
Paneristi
Trevlig helg

2C4B6257-A8FC-4F2A-83E3-6208C38CCACD.jpeg
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Detta hÀnde precis! Kul att ha provat alla 3.

Bildkavalkad! Och naturligtvis kunde man inte köpa dem, endast visning.

A1294785-9928-42E4-B6A3-D8AA4CBB58E9.jpeg
827673D2-6489-4029-B852-AF8565080B16.jpeg
5C709DF7-6A96-427B-8C93-F32C359DB98C.jpeg
D707A8C7-44FA-42A9-87D3-8C4BAA7E76DC.jpeg
D6C1657F-3920-4770-830F-1E01398866BA.jpeg
9AB1BBCD-9E03-4DCF-97EA-2D602B526572.jpeg
5211577A-C089-42DB-BEC4-4080AC80EFCB.jpeg
65F7D159-B249-49BF-8BD0-4CDB15D809A9.jpeg
B6B6CBA8-C103-472D-A370-BE1182C18C39.jpeg

Wow! Cool! Hur kĂ€ndes den pĂ„ jubilee? Upplevs kombinationen som nĂ€ttare? Ser nĂ€stan ut sĂ„ pĂ„ dina bilder. Dvs, GMT blev rĂ€tt ”blockig/kantig” nĂ€r de klev upp till nya serien.
Hur den röda fĂ€rgen? Är den för matt?
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Wow! Cool! Hur kĂ€ndes den pĂ„ jubilee? Upplevs kombinationen som nĂ€ttare? Ser nĂ€stan ut sĂ„ pĂ„ dina bilder. Dvs, GMT blev rĂ€tt ”blockig/kantig” nĂ€r de klev upp till nya serien.
Hur den röda fĂ€rgen? Är den för matt?

KÀndes helt ok pÄ jubilee, de andra 2 var ju lite tyngre pga av guldet sÄ den kÀndes nÀtt och trevlig. SvÄrt att kÀnna efter riktigt nÀr man bara har den hÀngande pÄ handleden. Caset kÀndes som de vanliga keramiska GMT modellerna Àven om det varit lite snack om att det Àr nÄgon liten skillnad.

Jag har sjÀlv en 116710ln men var inte smart nog att ha pÄ den, dÄ kunde man kollat skillnader lite mer noga.

Tyckte Àven fÀrgen var ok pÄ Pepsin, har varit oerhört tveksam pÄ nyanserna innan nÀr man kollat bilder. Kollade fÀrgen pÄ sÄ mÄnga sÀtt jag kunde, i skarpt ljus, solljus och mörkt (under bordet), fÀrgen störde inte mig dÄ men man vet ju aldrig. Tyckte inte den blev sÄ ljus i fÀrgen som jag trodde den skulle bli och det var ett plus för mig.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Om man skulle vilja fÄ tag pÄ manual till en 116710LN, hur ser ens chanser ut? Har lÄdorna, och tÀnkte pÄ sikt serva sÄ att jag fÄr RSC-kort som fÄr agera cert, men saknar resten tyvÀrr. Sjukt nöjd med klockan dock.
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
För att jag köpte en watch only + lÄdor och att det vore kul att ha resten om det inte kostar en förmögenhet :)
Jo, men varför liksom.

Du hade ju kunnat köpa ett fullset till marknadspris. Varför lÀgga pengar pÄ en manual som du bevisligen ÀndÄ inte tycker Àr sÄ viktig?
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Om man skulle vilja fÄ tag pÄ manual till en 116710LN, hur ser ens chanser ut? Har lÄdorna, och tÀnkte pÄ sikt serva sÄ att jag fÄr RSC-kort som fÄr agera cert, men saknar resten tyvÀrr. Sjukt nöjd med klockan dock.
GrÄhandlare exempelvis kan sÀkert ha manualer över till olika modeller, oklart om de vill sÀlja dem löst bara? AD kanske har ocksÄ, fast de kanske inte fÄr/kan sÀlja dem separat? Du fÄr helt enkelt höra dig för
 

koze

Panerai
2-Faktor
Jo, men varför liksom.

Du hade ju kunnat köpa ett fullset till marknadspris. Varför lÀgga pengar pÄ en manual som du bevisligen ÀndÄ inte tycker Àr sÄ viktig?
Fast jag hittade inte en full set. Och nu fick jag ett erbjudande om att köpa en manual för en hundring, det Àr ju en struntsumma. Dessutom Àr det ocksÄ bra att ha vid en framtida försÀljning, Àven om det inte Àr viktigt för mig kanske det Àr det för nÄgon annan.
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Fast jag hittade inte en full set. Och nu fick jag ett erbjudande om att köpa en manual för en hundring, det Àr ju en struntsumma. Dessutom Àr det ocksÄ bra att ha vid en framtida försÀljning, Àven om det inte Àr viktigt för mig kanske det Àr det för nÄgon annan.
Brukar vara sÄ pÄ KS. :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tycker man tappar mycket av charmen i 16750.

TrÄkigare boetter samt trÄkigare layout pÄ tavlorna. Lite hÄrklyveri, men smÄdetaljer som gör att modellen inte blir sÄ kul för mig.


Haha...sÄklart du tycker!

I jÀmförelse med 1675 kanske, men jag skulle ju vÀlja en 16750 med matt tavla och mÄlade index framför alla safir GMTn alla dagar i veckan...
 
Topp