• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Att det spekuleras att casets tjocklek skulle vara orsaken. 16710 hade samma boett som 16610. 116710 har ju inte tunnare boett Àn 16710, varför det skulle vara helt ologiskt om det var boetten som var orsaken. Jag tror att orsaken Àr att boettlocket Àr tunnare helt enkelt, men det förklarar ÀndÄ inte triplock.
Precis, caset Ă€r annorlunda och har ett annat boettlock i jĂ€mförelse med submariner.​
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Nu Àr det rörigt hÀr.

Du frÄgade varför 116710 inte har WR pÄ mer Àn 100 meter. Och jag svarade med mina fem cent.
Ja, men om det vore sÄ att 16710 och 16610 hade samma case (vilket fÄr anses vara konstaterat inte stÀmmer), och 16610 klarade 300 m, sÄ skulle ju förklaringen inte vara att 116710:s case inte klarar mer Àn 100 meter, eftersom 116710:s case Àr tjockare Àn 16710 :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Ja, men om det vore sÄ att 16710 och 16610 hade samma case (vilket fÄr anses vara konstaterat inte stÀmmer), och 16610 klarade 300 m, sÄ skulle ju förklaringen inte vara att 116710:s case inte klarar mer Àn 100 meter, eftersom 116710:s case Àr tjockare Àn 16710 :)
Absolut, men nu Àr sÄ inte fallet. 16610 och 16710 skiljer sig dÀr.

Ingen av oss ska ner sÄ djupt ÀndÄ, sÄ det Àr lugnt.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
IMG_0491.JPG
IMG_0490.JPG
LÀgger upp ett par gamla reklambilder som Rolex gjort för GMT. En stÄl GMT kostade endast 295 $ en gÄng i tiden :)
För övrigt stÄr en 16760 Fatlady högst pÄ önskelistan att komplettera min 116710LN med
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Ja, reklamen Àr definitivt inte frÄn 1950, enligt bobswatches Àr denna reklam daterad 1969
https://www.bobswatches.com/rolex-blog/rolex-info/rolex-watches-thrill-seekers.html

Jag kan för övrigt varmt rekommendera ett besök pÄ följande hyllningssida för GMT, fantastisk lÀsning om GMT:s historia, reklam frÄn olika decennier, kÀnda personer som burit GMT; Arnold, Ralph Lauren, Clint Eastwood you name it
http://www.rolexmagazine.com/2012/06/blog-post.html
 
Senast Àndrad:

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Jag hÄller med dig i teorin...

...men nu flög iof. Concorden, i tjÀnst, första gÄngen 1976. ;)

Ja, reklamen Àr definitivt inte frÄn 1950, enligt bobswatches Àr denna reklam daterad 1969
https://www.bobswatches.com/rolex-blog/rolex-info/rolex-watches-thrill-seekers.html

Jag kan för övrigt varmt rekommendera ett besök pÄ följande hyllningssida för GMT, fantastisk lÀsning om GMT:s historia, reklam frÄn olika decennier, kÀnda personer som burit GMT; Arnold, Ralph Lauren, Clint Eastwood you name it
http://www.rolexmagazine.com/2012/06/blog-post.html
DÄ tar jag pÄ mig Ängerhatten och skÀms. Samtidigt tycker jag ÀndÄ inte att prisutvecklingen Àr sÄ blodig. DÄ Àr den spurt de gjort de senaste 4-5 Ären mer imponerande.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har jÀmfört min 16710 med en Sub 16800 och jag upplever att den har fetare luggar, men det kan ju ocksÄ vara sÄ att min GMT har polerats mer.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Satte pÄ RubberB pÄ BLNR igÄr (vilket för övrigt var en mardröm, har aldrig varit med om sÄ tröga sprintar och dÀrefter att försöka fÄ sprintarna i hÄlen med RubberB :blackeye:). Men resultatet blev trevligt ÀndÄ!
IMG_4235.JPG
De mÄste krökas(bandstiften) nu för tiden dÄ passformen blivit sÀmre enligt Nymans.:(
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
De mÄste krökas(bandstiften) nu för tiden dÄ passformen blivit sÀmre enligt Nymans.:(
Jag behövde inte kröka bandstiften iaf eller anvÀnda nÄgot vÄld för att fÄ i dem, fick med nya bandstift...men det var minst sagt lurigt att hitta hÄlet pÄ ena sidan.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Jag behövde inte kröka bandstiften iaf eller anvÀnda nÄgot vÄld för att fÄ i dem, fick med nya bandstift...men det var minst sagt lurigt att hitta hÄlet pÄ ena sidan.
Va inte dessa bandstift klenare Àn original? Det va mina som följde med sÄ nÀr Nymans monterade mitt gummi första gÄngen sÄ fick jag med ett par likadana som original och mitt par krökte dom.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Va inte dessa bandstift klenare Àn original? Det va mina som följde med sÄ nÀr Nymans monterade mitt gummi första gÄngen sÄ fick jag med ett par likadana som original och mitt par krökte dom.
Jag gjorde ingen djuplodande analys av bandstiften men antog att RubberB inte skulle skicka med bandstift som Àr för klena för att anvÀndas till klockan :) Jag kan bara konstatera att det Àr fullt möjligt att utan att böja nÄgra bandstift montera RubberB.

De har kanske fÄtt ordning pÄ eventuella mÄndagsex? :) Om inte annat har ju Nymans incitament att pracka pÄ en extra bandstift ;)
 
Senast Àndrad:

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Jag gjorde ingen djuplodande analys av bandstiften men antog att RubberB inte skulle skicka med bandstift som Àr för klena för att anvÀndas till klockan :) Jag kan bara konstatera att det Àr fullt möjligt att utan att böja nÄgra bandstift montera RubberB.

De har kanske fÄtt ordning pÄ eventuella mÄndagsex? :) Om inte annat har ju Nymans incitament att pracka pÄ en extra bandstift ;)
Dom va gratis;)
 

ilu05191

Omega
Hej! KÀnns skönt att vara med i klubben. Gmt-pepsi var ju drömklockan som kid för 20 Är sen, kÀndes skönt att fÄ hem denna frÄn rÀtt period dessutom. Synd bara att Testarossan inte har tappat lika mycket som andra bilar frÄn 90-talet sÄ man hade kunnat leva ut fler drömmar
IMG_2256.JPG
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Hej! KÀnns skönt att vara med i klubben. Gmt-pepsi var ju drömklockan som kid för 20 Är sen, kÀndes skönt att fÄ hem denna frÄn rÀtt period dessutom. Synd bara att Testarossan inte har tappat lika mycket som andra bilar frÄn 90-talet sÄ man hade kunnat leva ut fler drömmar
IMG_2256.JPG

VĂ€lkommen i den finaste av klubbar :)
 
Topp