• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Var ju lite orolig att jag inte skulle gilla lÀnken, men jag oroade mig i onödan. Tycker att den Àr minst lika bra nu, och kan inte lÄta bli att stanna upp bara för att titta pÄ klockan.

Enda minuset Àr att den inte har glidelock, vilket jag tycker att alla klockor borde ha :)

Mina handleder Àr runt 17.5-18cm, och som de andra nyare Rolex reffarna, sÄ kan klockan upplevas lite vÀl blockig / stora pÄ mindre handleder. Ta en titt pÄ TRF.
Ok tack:) det lÄter fint, det kÀnns som en klocka som man kan, som du sÀger, stanna upp och titta lite extra pÄ :) ok ok, glidelock har jag aldrig haft, det Àr vÀl det som gör de nya Subarna sÄ lÀtta att anpassa?

Mina handleder Àr ca 17.5cm ocksÄ. Ska kika pÄ TRF och leta bilder pÄ lite mindre handleder.
De e damen som Àr nyfiken pÄ hur den kan komma att sitta pÄ henne. :)

Mvh
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ok tack:) det lÄter fint, det kÀnns som en klocka som man kan, som du sÀger, stanna upp och titta lite extra pÄ :) ok ok, glidelock har jag aldrig haft, det Àr vÀl det som gör de nya Subarna sÄ lÀtta att anpassa?

Mina handleder Àr ca 17.5cm ocksÄ. Ska kika pÄ TRF och leta bilder pÄ lite mindre handleder.
De e damen som Àr nyfiken pÄ hur den kan komma att sitta pÄ henne. :)

Mvh
Ja precis, det Àr det som gör subbarna sÄ bra, för oss med handleder som Àndrar storlek.

PĂ„ tjejer blir det stort oavsett, och oftast ser det faktiskt helt ok ut.
 

flugan

Cartier
IMG_2605.JPG
IMG_2606.jpg
:D:D:D:D:D
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Skulle jag behöva slÀppa en sÄ Àr valet svÄrt. 116710 stÄr för en bÀttre passform, bÀttre rent mekaniskt och sÄ Àr den ju vÀldigt snygg tycker jag med sitt keramiska insert. 16700 Àr ju lite coolare pga att den börjar bli vintage, tillverkad under födelseÄret, lÀttare att variera utseendet samt att den verkar bli dyrare för varje gÄng jag ser en ny annons sÄ det blir tuffare att hitta bra ex pÄ marknaden till vettig peng. Med lite tur kan jag behÄlla bÀgge. I annat fall, vilken hade ni behÄllit?
IMG_20180915_074051.jpg

IMG_20180909_113315.jpg
 

EWEA

Cartier
Skulle jag behöva slÀppa en sÄ Àr valet svÄrt. 116710 stÄr för en bÀttre passform, bÀttre rent mekaniskt och sÄ Àr den ju vÀldigt snygg tycker jag med sitt keramiska insert. 16700 Àr ju lite coolare pga att den börjar bli vintage, tillverkad under födelseÄret, lÀttare att variera utseendet samt att den verkar bli dyrare för varje gÄng jag ser en ny annons sÄ det blir tuffare att hitta bra ex pÄ marknaden till vettig peng. Med lite tur kan jag behÄlla bÀgge. I annat fall, vilken hade ni behÄllit?
IMG_20180915_074051.jpg

IMG_20180909_113315.jpg
Hade absolut behÄllit 16700. Som du sÀger, blir ju allt svÄrare att hitta bra exemplar. Tycker generellt att femsiffriga referenser Àr mycket snyggare :)
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Hade absolut behÄllit 16700. Som du sÀger, blir ju allt svÄrare att hitta bra exemplar. Tycker generellt att femsiffriga referenser Àr mycket snyggare :)
Ja, egentligen Àr det ju tvÄ helt olika klockor och Àr beredd att sÀga att 16700 Àr lite snyggare :) glömde en fördel med 116710, den har trip-locksystem.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Skulle jag behöva slÀppa en sÄ Àr valet svÄrt. 116710 stÄr för en bÀttre passform, bÀttre rent mekaniskt och sÄ Àr den ju vÀldigt snygg tycker jag med sitt keramiska insert. 16700 Àr ju lite coolare pga att den börjar bli vintage, tillverkad under födelseÄret, lÀttare att variera utseendet samt att den verkar bli dyrare för varje gÄng jag ser en ny annons sÄ det blir tuffare att hitta bra ex pÄ marknaden till vettig peng. Med lite tur kan jag behÄlla bÀgge. I annat fall, vilken hade ni behÄllit?
IMG_20180915_074051.jpg

IMG_20180909_113315.jpg
[/QUOTE
BehÄll 16700, inget snack om saken!
116710 kÀnns vÀldigt trÄkig i jÀmförelse :)
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Skulle jag behöva slÀppa en sÄ Àr valet svÄrt. 116710 stÄr för en bÀttre passform, bÀttre rent mekaniskt och sÄ Àr den ju vÀldigt snygg tycker jag med sitt keramiska insert. 16700 Àr ju lite coolare pga att den börjar bli vintage, tillverkad under födelseÄret, lÀttare att variera utseendet samt att den verkar bli dyrare för varje gÄng jag ser en ny annons sÄ det blir tuffare att hitta bra ex pÄ marknaden till vettig peng. Med lite tur kan jag behÄlla bÀgge. I annat fall, vilken hade ni behÄllit?
IMG_20180915_074051.jpg

IMG_20180909_113315.jpg
BehÄll 16700
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Skulle jag behöva slÀppa en sÄ Àr valet svÄrt. 116710 stÄr för en bÀttre passform, bÀttre rent mekaniskt och sÄ Àr den ju vÀldigt snygg tycker jag med sitt keramiska insert. 16700 Àr ju lite coolare pga att den börjar bli vintage, tillverkad under födelseÄret, lÀttare att variera utseendet samt att den verkar bli dyrare för varje gÄng jag ser en ny annons sÄ det blir tuffare att hitta bra ex pÄ marknaden till vettig peng. Med lite tur kan jag behÄlla bÀgge. I annat fall, vilken hade ni behÄllit?
IMG_20180915_074051.jpg

IMG_20180909_113315.jpg
16700, lÀtt.
Snyggare pÄ alla sÀtt och vis samt kul att man kan variera utseendet sÄ mycket med bÄde lÀnkar och inserts.
Som du sÀger ska man nog tÀnka sig för bÄde en och tvÄ gÄnger innan man slÀpper sin femsiffriga GMT, sÀrskilt om rör sig om ett ex med en boett som ser ut som den ska...
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
16700, lÀtt.
Snyggare pÄ alla sÀtt och vis samt kul att man kan variera utseendet sÄ mycket med bÄde lÀnkar och inserts.
Som du sÀger ska man nog tÀnka sig för bÄde en och tvÄ gÄnger innan man slÀpper sin femsiffriga GMT, sÀrskilt om rör sig om ett ex med en boett som ser ut som den ska...
Jo precis, allt det du sÀger Àr ju bra argument till att behÄlla den. :)
 
  • Like
Reactions: S.N
Skulle jag behöva slÀppa en sÄ Àr valet svÄrt. 116710 stÄr för en bÀttre passform, bÀttre rent mekaniskt och sÄ Àr den ju vÀldigt snygg tycker jag med sitt keramiska insert. 16700 Àr ju lite coolare pga att den börjar bli vintage, tillverkad under födelseÄret, lÀttare att variera utseendet samt att den verkar bli dyrare för varje gÄng jag ser en ny annons sÄ det blir tuffare att hitta bra ex pÄ marknaden till vettig peng. Med lite tur kan jag behÄlla bÀgge. I annat fall, vilken hade ni behÄllit?
IMG_20180915_074051.jpg

IMG_20180909_113315.jpg
Utan att sjÀlv ha haft (eller ens provat) nÄgon av dem, sÄ hade JAG (med största sannolikhet) behÄllit den Àldre.
Som du sjÀlv skriver. Det Àr naturligt att det blir fÀrre och fÀrre fina ex kvar pÄ marknaden, sÀrskilt frÄn speciella Är, dÄ den inte tillverkas lÀngre.
Det fÄr Àven en naturlig pÄverkan pÄ priset.
Den 116710 du har Àr den "minst eftertraktade" moderna GMTn, jÀmfört med Pepsi och Batman, sÄ DEN tror jag inte skulle bli nÄgot problem att hitta igen i bra skick till bra pris.
SÄ tÀnker jag. :) Ä andra sidan tycker jag att den lite blockigare "manligare" formen pÄ de sexsiffriga Àr snyggare. sÄ pÄ @Bas frÄga
Nya och gamla pepsin pÄ jubilee.
Vilken vinner?
679E7DE1-F06C-410D-9E7F-105569F8D5B4.jpeg

32E99AAA-2CE4-4CDA-9A24-0F900729D3AF.jpeg
..MÄste jag sÀga att jag föredrar den nya.
Även om jag alla dagar i veckan tog en fin 16750 frĂ„n 1983 före en svart 116710.
Om nÄn nu Àr intresserad av vad jag tycker.. :)

Mvh
 

Gmtmaster

Cartier
KÀrt Äterseende idag! Den har varit ivÀg ett tag pÄ spa sÄ det var riktigt kul att fÄ hem den igen. Tur att man har en 16710 pepsi som jag kunnat anvÀnda under tiden :)
Vill Àven passa pÄ att gratulera alla hÀr i trÄden som kommit över en 126710.. den hoppas jag blir min nÀsta klocka! Kanske fÄr skaffa ett jubilee till 16710 för att stilla suget sÄ om nÄn hÀr har ett liggande sÄ pma gÀrna mig.
5B966340-7DEA-41FF-93EF-5CCC24B59A47.jpeg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Skulle jag behöva slÀppa en sÄ Àr valet svÄrt. 116710 stÄr för en bÀttre passform, bÀttre rent mekaniskt och sÄ Àr den ju vÀldigt snygg tycker jag med sitt keramiska insert. 16700 Àr ju lite coolare pga att den börjar bli vintage, tillverkad under födelseÄret, lÀttare att variera utseendet samt att den verkar bli dyrare för varje gÄng jag ser en ny annons sÄ det blir tuffare att hitta bra ex pÄ marknaden till vettig peng. Med lite tur kan jag behÄlla bÀgge. I annat fall, vilken hade ni behÄllit?
IMG_20180915_074051.jpg

IMG_20180909_113315.jpg
Inte direkt svÄrt val...allt annan Àn att behÄlla 16700 Àr helt orimligt
 
Topp