• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

hejsam

Patek
2-Faktor
Tittar jag pÄ Àldre 1675 Àr det ofta den blÄ fÀrgen som blekts mer Àn den röda, Àr detta gjort pÄ konstgjord vÀg eller har dessa annan fÀrgsammansÀttning?
JÀmför med nyare 16710 dÀr den röda tar mycket stryk av UV-strÄlningen. Vore kul att kunna uppnÄ samma resultat


Är det vĂ€rt att köpa ett NOS insert till 16710 eller kommer det röda Ă€ndĂ„ blekas efter en sommar?
Ska du ha insert till 1675 eller 16710?
Ett ”nytt” insert till 16710 bleks iallafall inte över en sommar, knappt synbart skulle jag tro. Som du sĂ€ger brukar röda blekna mycket tidigare Ă€n blĂ„ pĂ„ 16700/16710 iallafall, har ingen erfarenhet av Ă€ldre modeller :)
HÀr Àr mitt insert som ska vara original frÄn -95 och Àr förhoppningsvis naturligt blekt!
71A5EB80-6CEC-42D4-9EC8-CA928491AD7E.jpeg
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Tittar jag pÄ Àldre 1675 Àr det ofta den blÄ fÀrgen som blekts mer Àn den röda, Àr detta gjort pÄ konstgjord vÀg eller har dessa annan fÀrgsammansÀttning?
JÀmför med nyare 16710 dÀr den röda tar mycket stryk av UV-strÄlningen. Vore kul att kunna uppnÄ samma resultat


Är det vĂ€rt att köpa ett NOS insert till 16710 eller kommer det röda Ă€ndĂ„ blekas efter en sommar?

De inserts som har snygg fade hÀr i trÄden Àr vÀl oftast 15-25Är. SÄ en sommar med vanligt anvÀnde lÀr nog inte bleka sönder det.

Edit: 2a pÄ den bollen :)
 

anno1884

Panerai
Ska du ha insert till 1675 eller 16710?
Ett ”nytt” insert till 16710 bleks iallafall inte över en sommar, knappt synbart skulle jag tro. Som du sĂ€ger brukar röda blekna mycket tidigare Ă€n blĂ„ pĂ„ 16700/16710 iallafall, har ingen erfarenhet av Ă€ldre modeller :)
HÀr Àr mitt insert som ska vara original frÄn -95 och Àr förhoppningsvis naturligt blekt!
71A5EB80-6CEC-42D4-9EC8-CA928491AD7E.jpeg

Funderar pÄ ett nytt till 16710.
Jag kan tycka att det Àr lite synd att den röda blir vitare och vitare medans den blÄ fortfarande ser ny ut. Det fenomenet verkar inte bli pÄ t.ex 1675 , kanske Àr sÄ enkelt att dessa Àr mycket Àldre och att det blÄ kommer att blekas Àven pÄ 16710.
 

anno1884

Panerai

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Provar MN, inte helt övertygad.. vet inte vad som flyger mer pĂ„ denna klocka Ă€n stĂ„llĂ€nk. Är det nĂ„gon som har receptet till en lyckad kombination?
IMG_20181219_211614.jpg

FortsÀtter med gummi, helt ok mÄste jag sÀga men inte sÄ att en pan am-pilot skulle ha det. Haft den pÄ brunt lÀder med sÄ slÀnger upp ett foto pÄ det med..

IMG_20181219_212759.jpg

IMG_20180904_091213.jpg

Det finns inget bÀttre alternativ Àn Oyster eller jub :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Funderar pÄ ett nytt till 16710.
Jag kan tycka att det Àr lite synd att den röda blir vitare och vitare medans den blÄ fortfarande ser ny ut. Det fenomenet verkar inte bli pÄ t.ex 1675 , kanske Àr sÄ enkelt att dessa Àr mycket Àldre och att det blÄ kommer att blekas Àven pÄ 16710.
Kan hÄlla med dig. Har ett dÀr det röda nÀstan blev silverfÀrgat i solen men det blÄ förblev mörkblÄtt.
C0D1ACA5-5BED-40DD-8D23-8ACCB328C41E.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
HÄller med, mÄnga som har en GMT Àger Àven en sub kÀnns det som.. iaf pÄ detta forum, dÀr av kör nog mÄnga pepsi/coke. Blir riktigt snyggt med fadeat svart insert pÄ GMT :)
Ja för mig kÀnns det lite kaka pÄ kaka att bruka bÄde en 5-siffrig GMT och svart Sub, dÄ föredrar jag GMT med möjligheten att byta mellan pepsi/coke och svart :)
Fadeat svart insert har jag dock inte sett pÄ 16700/16710 endast pÄ lÄngt Àldre modeller, kÀnns inte som det svarta bleks sÀrskilt mycket pÄ naturlig vÀg?
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Tja! SÄlde min 16753 rootbeer för tvÄ Är sen, men nu Àr saknaden alldeles för stor och letar nu efter en ny 16753 eller 16713.
Dessa klockor har ju stigit ordentligt i prís och Àr lite kluven om man ska satsa pÄ en fullset eller bara klocka.
Vad tror ni som kan lite? ska man satsa pÄ en fullset ? vad Àr för och nackdelar ? 16753 eller 16713 ?
tacksam för svar :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tja! SÄlde min 16753 rootbeer för tvÄ Är sen, men nu Àr saknaden alldeles för stor och letar nu efter en ny 16753 eller 16713.

Dessa klockor har ju stigit ordentligt i prís och Àr lite kluven om man ska satsa pÄ en fullset eller bara klocka.
Vad tror ni som kan lite? ska man satsa pÄ en fullset ? vad Àr för och nackdelar ? 16753 eller 16713 ?
tacksam för svar :)
Föredrar 16753 men denna 16713 Àr vÀl rÀtt prisvÀrd?
Jag vill tipsa om en annons pÄ Blocket: Rolex GMT Guld/StÄl 16713 Root Beer, Full set https://www.blocket.se/vi/83028137.htm
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ja. SĂ„g just denna. Är dock mer för den gamla lĂ€nken dĂ„ det inte Ă€r guld över hela.
Men funderar helt klart pÄ att kolla pÄ denna. Tack för svar
Är nipple dial en brytpunkt för dig eller Ă€r det flytande?:)
I spektrat sen 1675, tidig 16753 sÄ Àr ju utbudet av vÀlprisade fullset inte helt övervÀldigande direkt.
Sen hur mycket Àr det vÀrt att gÄ full full?

Uret och skicket kÀnns primÀrt gÀngse box och papper för mig.:)
Den Àr det alltid kul med helt kompletta grejer, men jag tycker det kan kÀnnas omotiverat ur ett brukarperspektiv om du inte hÄrdsamlar.
Sen 16753 och 16713 Àr ju lÀttare och billigare med fullset, i 16713 spektrat skulle jag vÀlja sÄ komplett sÄ möjligt :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Ja för mig kÀnns det lite kaka pÄ kaka att bruka bÄde en 5-siffrig GMT och svart Sub, dÄ föredrar jag GMT med möjligheten att byta mellan pepsi/coke och svart :)
Fadeat svart insert har jag dock inte sett pÄ 16700/16710 endast pÄ lÄngt Àldre modeller, kÀnns inte som det svarta bleks sÀrskilt mycket pÄ naturlig vÀg?
Finns ju mÄnga subs som Àr Àldre med tidsblekt inlÀgg
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Är nipple dial en brytpunkt för dig eller Ă€r det flytande?:)
I spektrat sen 1675, tidig 16753 sÄ Àr ju utbudet av vÀlprisade fullset inte helt övervÀldigande direkt.
Sen hur mycket Àr det vÀrt att gÄ full full?

Uret och skicket kÀnns primÀrt gÀngse box och papper för mig.:)
Den Àr det alltid kul med helt kompletta grejer, men jag tycker det kan kÀnnas omotiverat ur ett brukarperspektiv om du inte hÄrdsamlar.
Sen 16753 och 16713 Àr ju lÀttare och billigare med fullset, i 16713 spektrat skulle jag vÀlja sÄ komplett sÄ möjligt :)

Inte sÄ jÀttenoga egentligen, hade fullset pÄ förra. Visst, en kul grej att ha men inget jag bryr mig om sÄ.
Det Àr om man en dag sÀljer den sÄ kanske man kan fÄ lite mer för en fullsettare.
Är öppen för allt. men jag har snöat mig in helt pĂ„ rootbeeren.
Stör mig Àn idag att jag en gÄng sÄlde den.. :(
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Inte sÄ jÀttenoga egentligen, hade fullset pÄ förra. Visst, en kul grej att ha men inget jag bryr mig om sÄ.
Det Àr om man en dag sÀljer den sÄ kanske man kan fÄ lite mer för en fullsettare.
Är öppen för allt. men jag har snöat mig in helt pĂ„ rootbeeren.
Stör mig Àn idag att jag en gÄng sÄlde den.. :(
Ja nog fÄr du mer för en fullset vid försÀljning givetvis, mot motsvarande endast klocka, men man minskar samtidigt kundkretsen som Àr villiga att betala premium :)
Men hittar du vÀlprisat sÄ skulle jag gÄ pÄ det.
Men pÄ den öppna radarn Àr det för min del iaf för mycket premium pÄ dom Àldre fullseten för att skapa mervÀrde för egen del :)
Jag förstÄr dig exakt, jag Àr precis i det lÀget sjÀlv :)
Never look back....look ahead:cool:
 
Topp