• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Adddoh

Omega
NÄgon med BLNR som haft sin en lÀngre tid? FrÄgade samma sak om Hulk i Submariner-trÄden, har fÄtt kÀnslan att mÄnga tröttnar pÄ dessa modeller med tiden... Har nÄgon romantisk idé om att min första Rolex ska bli min enda under lÄng tid, Àven om jag kÀnner mig sjÀlv och vet att det förmodligen kommer bli fler klockor...
 

Frourez

Omega
NÄgon med BLNR som haft sin en lÀngre tid? FrÄgade samma sak om Hulk i Submariner-trÄden, har fÄtt kÀnslan att mÄnga tröttnar pÄ dessa modeller med tiden... Har nÄgon romantisk idé om att min första Rolex ska bli min enda under lÄng tid, Àven om jag kÀnner mig sjÀlv och vet att det förmodligen kommer bli fler klockor...
Ja. Det beror helt pÄ vad du förvÀntar dig. Jag ser ungefÀr pÄ min BLNR som en storsamlare ser pÄ en vanlig SubC skulle jag sÀga. Sen Àr vÀl Rolex vanliga SS inte de mest roliga öht. Kanske dÀrför det Àr sÄdan efterfrÄgan nÀr en ny modell slÀpps för att den skiljer sig lite.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
NÄgon med BLNR som haft sin en lÀngre tid? FrÄgade samma sak om Hulk i Submariner-trÄden, har fÄtt kÀnslan att mÄnga tröttnar pÄ dessa modeller med tiden... Har nÄgon romantisk idé om att min första Rolex ska bli min enda under lÄng tid, Àven om jag kÀnner mig sjÀlv och vet att det förmodligen kommer bli fler klockor...

Har du köpt en för att du verkligen vill ha den eller för att den Àr hypad? En keeper ska alltid kÀnnas rÀtt.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ja. Det beror helt pÄ vad du förvÀntar dig. Jag ser ungefÀr pÄ min BLNR som en storsamlare ser pÄ en vanlig SubC skulle jag sÀga. Sen Àr vÀl Rolex vanliga SS inte de mest roliga öht. Kanske dÀrför det Àr sÄdan efterfrÄgan nÀr en ny modell slÀpps för att den skiljer sig lite.
Nja, det Àr nog för att de har sÄ högt andrahandsvÀrde sÄ att man lÀtt kan casha in tiotusentals kronor. De som minns sÀger ju att bÄde Hulk och BLNR inte sÄlde nÄgot anmÀrkningsvÀrt i början.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Nja, det Àr nog för att de har sÄ högt andrahandsvÀrde sÄ att man lÀtt kan casha in tiotusentals kronor. De som minns sÀger ju att bÄde Hulk och BLNR inte sÄlde nÄgot anmÀrkningsvÀrt i början.

Varken Hulk eller BLNR var sÀrskilt populÀra innan hypen.
 

Frourez

Omega
Nja, det Àr nog för att de har sÄ högt andrahandsvÀrde sÄ att man lÀtt kan casha in tiotusentals kronor. De som minns sÀger ju att bÄde Hulk och BLNR inte sÄlde nÄgot anmÀrkningsvÀrt i början.
SÄ Àr det sÀkert för de flesta men jag sa bara frÄn mitt hÄll. Jag tycker fortfarande att det Àr den roligaste klockan för 80 frÄn Rolex. Sen var de ocksÄ en frÄgan om man tröttnar pÄ den. Ja och det Àr klart, men sedan finns det heller inget frÄn Rolex för ungefÀr samma pris som jag hellre skulle tagit.
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
BLNR Àr magisk pÄ jubilee, och jag Àr sugen pÄ att köpa ett till min.

NÄgon som vet vad man fÄr pröjsa för en sÄdan lÀnk?
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
NÄgon med BLNR som haft sin en lÀngre tid? FrÄgade samma sak om Hulk i Submariner-trÄden, har fÄtt kÀnslan att mÄnga tröttnar pÄ dessa modeller med tiden... Har nÄgon romantisk idé om att min första Rolex ska bli min enda under lÄng tid, Àven om jag kÀnner mig sjÀlv och vet att det förmodligen kommer bli fler klockor...
Varför just BLNR och Hulk? För att de har bra andrahandsvÀrde?

Köp nÄt du gillar för fan, och sluta nojja över huruvida andra mÀnniskor tröttnar pÄ saker. :)
 

maxGMT

Omega
10 dagar pÄ handleden nu, en fantastiskt trevlig klocka.
Gott nytt!
EF031CA2-AA64-421F-8A3C-956C86BB91D8.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Nej, men relativt vanlig att den byggdes om till just den dÀr kombon.

Den Àr till helguld. Skickar man in den till rcs sÄ monterar dom bort den och behÄller skulle jag tro ;)

Tack, var det jag tÀnkte ocksÄ!

NÄt knas med datumfunktionen pÄ just det exemplaret va?
Tog bara första bÀsta Google-bild för att fÄ fram vad jag menade :D
Ser Àven ut som de lyckas fÄ ett hÄrstrÄ lÀngst ut pÄ sekundvisaren?
 

maxGMT

Omega
Ja den Àr riktigt snygg, hade varit en av de bÀttre TT-modellerna frÄn Rolex :)
GÄr det att serva modeller med AM delar (eller Rolex delar fast till fel referens) eller byter Rolex ut alla till original delar och behÄller?
FrÄn rolex.com
GUARANTEE AND SERVICE LIMITATIONS
Servicing your Rolex
Keep your Rolex original: any addition or substitution of parts with those not manufactured by Rolex, as well as any modification made to your Rolex by a third party not authorized by Rolex, cancels the guarantee and limits the servicing of your watch.
Rolex does not approve any modification made by non-authorized third parties on the Rolex products, including the addition of verbal and graphic elements, as well as any customization activity (such as black coated watches, the addition of aftermarket diamonds, bezels, dials and bracelets, etc.). These modifications may harm the quality and the integrity of the Rolex product.
 
Senast Àndrad:
Topp