• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

JoeBravoe

Cartier
Är det löningsdag sĂ„ Ă€r det. Åkte och hĂ€lsade pĂ„ LW.

20190225_163235.jpg
 

Sideshow Bob

Cartier
Haha! önskar dig all lycka. Fin klocka!
BerÀtta gÀrna var ni landade om det blir affÀr!

Det blev tyvÀrr ingen affÀr för mig, sÀljaren (svensk) hade den ute pÄ Chrono24 för 123k, vi hade förhandlat fram och tillbaka ner till 115k, men sen slutade han svara pÄ ett tag och fick sedan svar att han sÄlt den till en frÄn San Marino, som hade tagit den direkt. Budet var i EUR men motsvarade 124,5k, sÄ han hade tagit det. Blir att fortsÀtta jaga för mig :)
 

Tapiren

Cartier
Brytpunkten Àr vÀl kring -96 pÄ dem tror jag, Àldre 16710 har det Àldre lÄset.

I praktiken tycker jag att skillnaden inte Àr sÄ stor, den nyare varianten kÀnns ju mer modern men den Àldre Àr nÀstan roligare eftersom 16710 ÀndÄ kÀnns sÄdÀr lite "halv-vintage", vill man ha ett modernt lÄs med kvalitetskÀnsla ska man ÀndÄ satsa pÄ sexsiffriga referenser.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Brytpunkten Àr vÀl kring -96 pÄ dem tror jag, Àldre 16710 har det Àldre lÄset.

I praktiken tycker jag att skillnaden inte Àr sÄ stor, den nyare varianten kÀnns ju mer modern men den Àldre Àr nÀstan roligare eftersom 16710 ÀndÄ kÀnns sÄdÀr lite "halv-vintage", vill man ha ett modernt lÄs med kvalitetskÀnsla ska man ÀndÄ satsa pÄ sexsiffriga referenser.
Jag köpte min ny 1992 med clasp
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Ser nÀstan ut som ett Sub-lÄs pÄ din lÀnk. 78790 (Oysterlock) Àr vÀl kortare i clasp? Vilken ref har du?
Det stÀmmer, lÄset pÄ bilden Àr ett 93150. Det var dock inte helt ovanligt att GMT sÄldes med Sub-lÀnk om kunden önskade ett sÀkrare lÄs. Inga konstigheter med andra ord.
 
Topp