• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Gmt hÀlsning sÄ hÀr pÄ fredag kvÀll :)
926C9877-24A5-4422-93D7-080591FE8E5A.jpeg
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
Sorry, jag tÀnkte att det kanske inte var av intresse. Jag slÀnger upp bilden hÀr igen. Jag funderar vÀl mest pÄ om det Àr en 1675 eller en 16750. Det borde vÀl stÀmma? Absolut tacksam om nÄgon kan tillföra nÄgot.
Samlingsbild.png
StÀmmer med vad jag tÀnkte. VÀldigt svÄrt att vara sÀker, men det ser ut som att GMT-visaren Àr över timvisaren vilket skulle innebÀra 16750. Men tydligen ovanligt med matt tavla och mÄlade index pÄ dessa.

/B

Edit : jag antar att du inte vet om det var quickset pÄ den?
 

Loda

Omega
StÀmmer med vad jag tÀnkte. VÀldigt svÄrt att vara sÀker, men det ser ut som att GMT-visaren Àr över timvisaren vilket skulle innebÀra 16750. Men tydligen ovanligt med matt tavla och mÄlade index pÄ dessa.

/B

Edit : jag antar att du inte vet om det var quickset pÄ den?
Nej, jag kollade inte quickset dÄ jag inte var riktigt redo för situationen och inte alls Àr pÄlÀst. Skulle gÀrna vilja titta pÄ den igen och se om allt stÀmmer, kanske under lite lÀngre tid, sÀg 20-30 Är.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej i trÄden!
Har i tystnad följt och iakttagit alla hÀrliga inlÀgg, bilder och tyvÀrr har detta gjort mig riktigt sugen pÄ en GMT pepsi. Har hittat en sÀljare men tÀnkte kika med er kring lÀnk och polering. Ska originallÀnken vara sÄ off mot bandhornen eller Àr det bara vinkeln som spökar? SÀljaren pÄstÄr att klockan Àr opolerad, mitt otrÀnade öga instÀmmer har svÄrt att avgöra, vad sÀger ni?
6527079B-52BC-4BBD-8EC8-C27689F4CD31.png
E030DC76-126C-4CC1-8368-C1CD646B92C2.png
LÀnken ser ok ut till bandhornen. Tycker inte den ser opolerad ut, ingen vidare skarp boett.. skulle vara om kanterna nötts ned av att den anvÀnts mycket men inte sÄ troligt?
 
Topp