• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
1675. Gammal.
593E1C14-0338-4213-88D4-F4B557A2E362.jpeg
Den Àr fin :) Törs man frÄga hur gammal den Àr?
 
Vad Àr skillnaden mellan en "GMT master" och en "GMT master II" av Àldre modell? Har de varit i produktion samtidigt nÄgon gÄng?
Sorry om frÄgan Àr dum.

Mvh Roffe
 
Aldrig förstÄtt om 126710 fÄtt en nytt case. NÄgon som vet?
Tvistats en del om detta.
Nytt case i egenskapen av anpassning till infÀstning av ny lÀnk (jubilee), yes. I övrigt förefaller det vara samma dimensioner som tidigare.

Dom tre gÄnger jag har testat nya Pepsin har jag varit helt övertygad om att luggarna/caset Àr smalare Àn maxi-caset pÄ gamla svarta/batman. I sÄ fall borde detsamma gÀlla för nya Batman, men fascinerande att det Ànnu inte verkar finnas nÄgon bekrÀftelse pÄ detta.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Dom tre gÄnger jag har testat nya Pepsin har jag varit helt övertygad om att luggarna/caset Àr smalare Àn maxi-caset pÄ gamla svarta/batman. I sÄ fall borde detsamma gÀlla för nya Batman, men fascinerande att det Ànnu inte verkar finnas nÄgon bekrÀftelse pÄ detta.

Det Àr skillnad. HÄllt de olika bredvid varandra flera gÄnger och det syns om man tittar noga. Mindre maxi pÄ de med nya urverket. Extremt liten skillnad dock.
 
Det Àr skillnad. HÄllt de olika bredvid varandra flera gÄnger och det syns om man tittar noga. Mindre maxi pÄ de med nya urverket. Extremt liten skillnad dock.

MÄ vara liten men jag tyckte det gjorde stor skillnad pÄ armen. Jag sÄlde min Batman just pÄ grund av maxi-case och svag gÄngreserv, jag Àr ett stort fan av denna uppgradering!
 

maxGMT

Omega
MÄ vara liten men jag tyckte det gjorde stor skillnad pÄ armen. Jag sÄlde min Batman just pÄ grund av maxi-case och svag gÄngreserv, jag Àr ett stort fan av denna uppgradering!
Den stora skillnaden pĂ„ armen Ă€r sĂ€kerligen en konsekvens av Jubilee vs Oyster. Har sjĂ€lv en 116710 och har provat 126710. Bezel/glas har lite andra proportioner pĂ„ den senare. Glaset sitter nĂ„got mer ”proud” pĂ„ 126710. Casets dimensioner Ă€r dock i sig sĂ„ likt att det inte gĂ„r att se nĂ„gon diff. Maxicaset Ă€r onekligen hĂ€r för att stanna. Vill man ha smalare luggar finns ju alltid femsiffrigt.
 
Senast Àndrad:

Watchfinder

Cartier
2-Faktor
Har priset pĂ„ Batman stigit efter den ”nya” Batman lanserats? Har inte haft koll pĂ„ ex Chrono24 pĂ„ ett tag men nu ligger de riktigt högt tycker jag.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Har priset pĂ„ Batman stigit efter den ”nya” Batman lanserats? Har inte haft koll pĂ„ ex Chrono24 pĂ„ ett tag men nu ligger de riktigt högt tycker jag.
Även 116710LN har gĂ„tt upp en hel del i pris senaste dagarna nu nĂ€r den slutat tillverkas, vissa handlare pĂ„ Chrono24 tar ut nĂ€rmare dubbla listpriset. SjĂ€lv sĂ„lde jag min för tvĂ„ mĂ„nader sedan :(
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har med nöje försökt plöja igenom samtliga 182 sidor i denna eminenta trĂ„d. Är inte klar Ă€nnu men till min stora förvĂ„ning sĂ„ har tvĂ„ av mina favoriter blivit utsatta för en hel del "diss" hĂ€r i trĂ„den :D HĂ€r kommer nĂ„gra bilder pĂ„ dem:
IMG_1118.jpg
IMG_1119.jpg
IMG_1123.jpg
DSC_0268.jpg
DSC_0265.jpg
DSC_0269.jpg

Som ni sÀkert ser sÄ Àr det en 16710 och en Porsche 996 det Àr frÄgan om, de har faktiskt en gemensam nÀmnare: bÄda Àr nÀmligen av samma Ärsmodell, 2004 :) Klockan har jag kvar men bilen Àr tyvÀrr sÄld.
 
Topp