• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Choppe

Rolex
2-Faktor
God afton GMT fans!
Sitter och kollar efter gmt och sÄg den hÀr pÄ uret vintage.
En 16700 men vad jag lÀst tidigare sÄ kom dom aldrig med en Coke bezel? Eller kan det vara sÄ att det finns undantag? Tavlan verkar ocksÄ utbytt sÄ kanske eventuellt gÀller bezel.. Lite egendomligt dÄ enligt specen sÄ medföljer cert och orginalbox.

Nja, box och cert kan ju medfölja ÀndÄ Àven om det Àr en servicetavla och om bezelen Àr utbytt.

RÀtt, GMT kom inte med Coke, sÄ det Àr en ny bezel.
Detta Àr urklippt frÄn Uret Vintages köpvillkor.

Funktionstestad & genomgÄngen
Vi kontrollerar skick och autencitet pÄ alla objekt. Samtliga klockor har funktionstestats och rengjorts och levereras med 6 mÄnaders ÄterförsÀljargaranti. Vi verifierar Àven sÄ lÄngt det Àr möjligt med hjÀlp av tillverkarregister varans ursprung och historia. I objektsbeskrivningen för varje klocka framgÄr om och vilka delar som ev. ej Àr i original samt om och nÀr:

  • senast kĂ€nda service av urmakare Ă€r utfört
  • klockans urverk senats precisionstestats
  • fullstĂ€ndigt trycktest upp till objektets angivna vattenskyddsnivĂ„ utförts
Man kan snabbt konstatera (http://www.uretvintage.se/rolex-gmt-master-coke-pv-293069.html) att de inte lyckas jÀttebra med det fetmarkerade ovan tyvÀrr.
 

Zalath

Panerai
Detta Àr urklippt frÄn Uret Vintages köpvillkor.

Funktionstestad & genomgÄngen
Vi kontrollerar skick och autencitet pÄ alla objekt. Samtliga klockor har funktionstestats och rengjorts och levereras med 6 mÄnaders ÄterförsÀljargaranti. Vi verifierar Àven sÄ lÄngt det Àr möjligt med hjÀlp av tillverkarregister varans ursprung och historia. I objektsbeskrivningen för varje klocka framgÄr om och vilka delar som ev. ej Àr i original samt om och nÀr:

  • senast kĂ€nda service av urmakare Ă€r utfört
  • klockans urverk senats precisionstestats
  • fullstĂ€ndigt trycktest upp till objektets angivna vattenskyddsnivĂ„ utförts
Man kan snabbt konstatera (http://www.uretvintage.se/rolex-gmt-master-coke-pv-293069.html) att de inte lyckas jÀttebra med det fetmarkerade ovan tyvÀrr.
Japp. Det kan dock fortfarande vara Rolex eftersom det Àr en safirmodell. Men inte original som i det som ursprungligen kom med klockan. Slarvigt! Men sÄ har vÀl UV inte alltid varit sÄ nogrÀknade.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Japp. Det kan dock fortfarande vara Rolex eftersom det Àr en safirmodell. Men inte original som i det som ursprungligen kom med klockan. Slarvigt! Men sÄ har vÀl UV inte alltid varit sÄ nogrÀknade.
NÀ, kan ju vara vÀrt att upplysa om delar som uppenbart Àr utbytta. Man fÄr hoppas att köparen har koll pÄ detta innan köpet görs.
 

Zalath

Panerai
NÀ, kan ju vara vÀrt att upplysa om delar som uppenbart Àr utbytta. Man fÄr hoppas att köparen har koll pÄ detta innan köpet görs.
Ja, det blir ju ÀndÄ en franken som kostar en tusenlapp att fixa till om köparen vill vara helt kosher. TrÄkigt om det Àr nÄgon stackare som inte vet som köper den.
 

Ersali

Breitling
En svart kamel till UV.
Ja, det blir ju ÀndÄ en franken som kostar en tusenlapp att fixa till om köparen vill vara helt kosher. TrÄkigt om det Àr nÄgon stackare som inte vet som köper den.
Ordning och reda Àr det dock pÄ KS :)

Kanske inte kostar sÄ mkt att komplettera med en tidsenlog pepsi, sjÀlv letar jag vidare, ffa efter en 16760 frÄn -87
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
MÄste bara sÀga att GMT Àr favoritklockan framför andra, den har allt och lite till...

Hade svÄrt att bestÀmma mig idag sÄ det Är bli dubbelpipigt!
img_0717-jpg.572311

img_0729-jpg.572313
 

Svonkoholic

Breitling
Full set 16710 inköpt 2003. Även en JubileelĂ€nk (tror den kom med pĂ„ köpet?) samt coke bezel sĂ„ att det kan varieras lite. Dock Ă€r Ă€nnu jubileen helt oanvĂ€nt. Är barnsligt förtjust över att ha kvar den vita sticker pĂ„ ytterboxen. PĂ„ ytterboxen finns Ă€ven en svart prick som jag Ă€r lite fundersam över. Är det nĂ„n Ă€r som vet innebörden pĂ„ denna? Högra hörnet pĂ„ bilden jĂ€mte vit sticker :)


IMG_3991.JPG
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Full set 16710 inköpt 2003. Även en JubileelĂ€nk (tror den kom med pĂ„ köpet?) samt coke bezel sĂ„ att det kan varieras lite. Dock Ă€r Ă€nnu jubileen helt oanvĂ€nt. Är barnsligt förtjust över att ha kvar den vita sticker pĂ„ ytterboxen. PĂ„ ytterboxen finns Ă€ven en svart prick som jag Ă€r lite fundersam över. Är det nĂ„n Ă€r som vet innebörden pĂ„ denna? Högra hörnet pĂ„ bilden jĂ€mte vit sticker :)


IMG_3991.JPG

Riktigt nice fullset du har dĂ€r! Är bara att lyfta pĂ„ hatten :cool::D! Inte 100, men den svarta pricken kan vara beroende pĂ„ vilken tavla som sitter pĂ„, har ett flertal boxar med denna lilla prick, den som jag har till Datejusten har en silverfĂ€rgad sĂ„dan, dĂ„ Ă€ven tavlan pĂ„ denna DJ var silverfĂ€rgad!
 

Svonkoholic

Breitling
Riktigt nice fullset du har dĂ€r! Är bara att lyfta pĂ„ hatten :cool::D! Inte 100, men den svarta pricken kan vara beroende pĂ„ vilken tavla som sitter pĂ„, har ett flertal boxar med denna lilla prick, den som jag har till Datejusten har en silverfĂ€rgad sĂ„dan, dĂ„ Ă€ven tavlan pĂ„ denna DJ var silverfĂ€rgad!

Ja sÄklart att det Àr sÄ. Men lite udda ÀndÄ dÄ alla tavlor till 16710 Àr svarta. Men det Àr sÀkert en form av standardmÀrkning.
 

fsdfsdf

Omega
Nu har jag blivit med GMT sen ca tvÄ mÄnader tillbaks och mÄste sÀga att den Àr kÀrlek vid första ögonkastet. Stackars 5513 har knappt fÄtt nÄgon handledstid sen dess - gillar den lagom blekta pepsi-bezeln och GMT-visaren eftersom jag jobbar mot olika tidszoner och reser mycket. I jÀmförelse med en Submariner sÄ Àr det markant smalare profil och Àven datumet Àr uppskattat. HÀr - min 1675:a frÄn födelseÄret 1979, för dagen buren pÄ ett ljusbrunt NATO frÄn en bergshajk i helgen:

Xjw9Pkr.jpg


o6sEDxU.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Nu har jag blivit med GMT sen ca tvÄ mÄnader tillbaks och mÄste sÀga att den Àr kÀrlek vid första ögonkastet. Stackars 5513 har knappt fÄtt nÄgon handledstid sen dess - gillar den lagom blekta pepsi-bezeln och GMT-visaren eftersom jag jobbar mot olika tidszoner och reser mycket. I jÀmförelse med en Submariner sÄ Àr det markant smalare profil och Àven datumet Àr uppskattat. HÀr - min 1675:a frÄn födelseÄret 1979, för dagen buren pÄ ett ljusbrunt NATO frÄn en bergshajk i helgen:

Xjw9Pkr.jpg


o6sEDxU.jpg
Satan vad fin! Bara att gratulera.
 
Topp