• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Har du nÄgon koll pÄ under vilket Ärtal Pepsin bytte frÄn serif bezel? Har sökt pÄ nÀtet utan vidare framgÄng.
Jag vet inte det tyvÀrr, men min frÄn -94 har Serif insert. Pratade med Robin pÄ Antikurmakaren i Malmö över nÄgra öl igÄr men Serif var inget han kÀnde till. Jag har googlat lite men hittar ingen information.
IMG_0658.jpeg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Billigt ÀndÄ. Klubbades alldeles nyss en riktigt riktigt fin 16750 frÄn 83 med korrekt lÀnk med bra patina för 103200:- inkl provision pÄ Kaplans. MÄste vÀl ÀndÄ anses billigt i dagens lÀge. Synd att man inte hade rÄd. NÄgon hÀr som knep den?
Editor: My bad. Blev visst 113 tillslut
 
Senast Àndrad:

Bonumm

Panerai
NÄgon som sett eller klÀmt pÄ den nya vitguldspepsin med meteorittavla? NÄgon som vet om nÄgon AD i Sverige fÄtt nÄgon leverans?
 

JWB

Omega
Tjena GMT-gĂ€nget. Är ute efter en second opinion pĂ„ nedan lĂ€nkat exemplar. Tycker det mesta verkar bra men har noterat att bandhornen nedanför kl 6 Ă€r lite skakade (ses pĂ„ bild 3) pĂ„ baksidan.
Är det ”big deal” eller bara sĂ„dant man bör rĂ€kna med pĂ„ en klocka frĂ„n ’83 (förövrigt mitt födelseĂ„r). Stort tack pĂ„ förhand!
https://www.chrono24.com/se/rolex/g...1983--id9639296.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tjena GMT-gĂ€nget. Är ute efter en second opinion pĂ„ nedan lĂ€nkat exemplar. Tycker det mesta verkar bra men har noterat att bandhornen nedanför kl 6 Ă€r lite skakade (ses pĂ„ bild 3) pĂ„ baksidan.
Är det ”big deal” eller bara sĂ„dant man bör rĂ€kna med pĂ„ en klocka frĂ„n ’83 (förövrigt mitt födelseĂ„r). Stort tack pĂ„ förhand!
https://www.chrono24.com/se/rolex/g...1983--id9639296.htm?SETLANG=se_SE&SETCURR=SEK
Inget bra pris. DÄlig överpolerad boett. Kolla ett annat ex.
 
  • Like
Reactions: JWB

JWB

Omega
Mycket bÀttre! 1675 Àr dessutom en dyrare modell.

Mycket bÀttre? Totalt sönderpolerad :)

Tack bÄda för era inspel. Gillar nog Àven 1675 mer av estetiska skÀl, tilltalas av den lite bredare fonten pÄ siffrorna osv.
Ser ju att den Àr polerad. Men vad innebÀr sönderplolerad i det hÀr fallet: Àr det kanterna pÄ bandhornen, att det ser ut att vara ett lite för stort spel mellan ÀndlÀnk och insidan av bandhornen, nÄgot annat?
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Tack bÄda för era inspel. Gillar nog Àven 1675 mer av estetiska skÀl, tilltalas av den lite bredare fonten pÄ siffrorna osv.
Ser ju att den Àr polerad. Men vad innebÀr sönderplolerad i det hÀr fallet: Àr det kanterna pÄ bandhornen, att det ser ut att vara ett lite för stort spel mellan ÀndlÀnk och insidan av bandhornen, nÄgot annat?
För mycket stÄl som plockats bort genom Ären.
 
Topp