• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Nja alltsÄ vanligtvis bleks det röda snabbare och mer Àn det blÄ. Jag föredrar de inserten dÀr det blÄa blekts mer eller i samma mÀngd som det röda.
Jag gillar dock de keramiska ocksÄ. Sjukt hantverk bakom de tvÄfÀrgade

Var inne pÄ Nymans hÀr om veckan och fick berÀttat för mig att den keramiska Pepsin Àr sÄ pass svÄr att fÄ till att endast en av tio blir bra, och resterande nio fÄr skrotas. LÄter absurt, men ingjuter Ànnu mer respekt för hantverket om sÄ Àr fallet:)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
DE605527-E11B-4CA0-BC73-D7C92491871D.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Aha, nu förstÄr jag frÄgan frÄn @dempha :) Det Àr som sagt ingen 16710 pÄ bilden utan en nyservad 1675 frÄn 1978. Ett par minuter efter det att jag la ut annonsen sÄ var den sÄld :woot: 16710 verkar vara glödheta ser det ut som...
Jo och din var vÀdldigt attraktivt prissatt jÀmfört med internationella marknaden + de svenska handlarna :D
Med tanke pÄ fullset, nyservad och extra jubilee, LW hade nog begÀrt typ 140k för samma!
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jo och din var vÀdldigt attraktivt prissatt jÀmfört med internationella marknaden + de svenska handlarna :D
Med tanke pÄ fullset, nyservad och extra jubilee, LW hade nog begÀrt typ 140k för samma!
Jag förstÄr det, tyckte att 100k var rimligt men eftersom den gick sÄ snabbt och intresset för den Àr sÄ stort dÄ jag fÄtt mÄnga pm om den inser jag givetvis att jag begÀrde för lite för den :D
 

evki

Audemars
2-Faktor
Jag ber om ursÀkt om det har redan diskuterats men sticker ut hakan och stÀller frÄgan utan att ha lÀst alla sidor i trÄden:

GÄr det att montera det nya jubilelÀnken pÄ en 116710?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag ber om ursÀkt om det har redan diskuterats men sticker ut hakan och stÀller frÄgan utan att ha lÀst alla sidor i trÄden:

GÄr det att montera det nya jubilelÀnken pÄ en 116710?
Nej det gÄr ej. DÀremot kan du montera lÀnken frÄn 116710 pÄ 126710
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Den ovan Àr vÀl ingen 16710? ;)

Aha, nu förstÄr jag frÄgan frÄn @dempha :) Det Àr som sagt ingen 16710 pÄ bilden utan en nyservad 1675 frÄn 1978. Ett par minuter efter det att jag la ut annonsen sÄ var den sÄld :woot: 16710 verkar vara glödheta ser det ut som...
Haha men jÀklar, nu Äker skÀmskudden fram! Var lite vÀl snabb dÀr... riktigt fin 16710 hade du iaf @Hasse Varg :)
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Jag tycker nya gmtsen vÀxer mer och mer i mina ögon, tror t.o.m jag börjar gilla jubileelÀnk :p
 
Köpte en lÀnkbit till min 16710 idag, dock inte hos AD. LÀnken ser ut och kÀnns som ny men mÀrkte nyss att den Àr otroligt seg mot den sista halv-lÀnken i microjusteringen. LÀnken Àr polerad pÄ sidorna och ser korrekt ut, men kan den vara till en annan referens. Jag sÄg att det inte var en lÀnk till 6-siffrig referens.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Köpte en lÀnkbit till min 16710 idag, dock inte hos AD. LÀnken ser ut och kÀnns som ny men mÀrkte nyss att den Àr otroligt seg mot den sista halv-lÀnken i microjusteringen. LÀnken Àr polerad pÄ sidorna och ser korrekt ut, men kan den vara till en annan referens. Jag sÄg att det inte var en lÀnk till 6-siffrig referens.
Hvorfor ikke kjĂžpe den hos AD?
 
Topp