• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

RobertD

Ingenting
2-Faktor
TÀnkte sÀtta pÄ ett superjubilee i eftermiddag och lÄtsas att det Àr en pepsi :D
0EED676E-1B0E-4B9F-963A-C79835D73AC1.jpeg

Köp rött och blÄtt nagellack och smeta pÄ sÄ Àr du hemma.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Passar den bra mot boetten?
62510H "50" og endlinks som fÞlger med den er laget for 1675 og 16750 - og siden 16710 har eksakt samme urkasse (boett?), sÄ passer det 100%.

Men, kjÞper man 502T sÄ kan man jo bruke jubilee-lenka pÄ urkasser uten lugholes ogsÄ.

Jeg brukte dette pÄ min BLNR for 5 Är siden (i 2014):

Ds9L5WT.jpg


c11fba5833926fc9a1a36ce3dadd1f55.jpg


6f98fcf8ad87e966f9f1e17e52c6a09e.png
 
Senast Àndrad:
Tack för mycket bra tips! Jag har en 114060 ocksÄ men jag tror inte jag kommer ta lÀnken frÄn min 16014 och sÀtta pÄ den, sÄ 550 ÀndlÀnkarna blir bra. KÀnns som det skÀr sig med en jubilelÀnk med stretch pÄ en sylvass keramisk sub.
62510H "50" og endlinks som fÞlger med den er laget for 1675 og 16750 - og siden 16710 har eksakt samme urkasse (boett?), sÄ passer det 100%.

Men, kjÞper man 502T sÄ kan man jo bruke jubilee-lenka pÄ urkasser uten lugholes ogsÄ.

Jeg brukte dette pÄ min BLNR for 5 Är siden (i 2014):

Ds9L5WT.jpg


c11fba5833926fc9a1a36ce3dadd1f55.jpg


6f98fcf8ad87e966f9f1e17e52c6a09e.png
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Tack för mycket bra tips! Jag har en 114060 ocksÄ men jag tror inte jag kommer ta lÀnken frÄn min 16014 och sÀtta pÄ den, sÄ 550 ÀndlÀnkarna blir bra. KÀnns som det skÀr sig med en jubilelÀnk med stretch pÄ en sylvass keramisk sub.
Men husk at du ALDRI mÄ bruke andre endeledd enn 502T pÄ en urkasse uten lug holes - for da fÄr du dem ikke av igjen.
 
44EC26DC-0E2C-4276-9DA5-89F2555D38B2.jpeg

Bild Àven postad i dagens klocka trÄd. Hur som helst.

Hur upplevs de nyare lÀnkarna som Àr bredare Àn de Àldre 20mm? Har noterat att boetterna ser större ut Àn de Àldre klockorna, men sÄg hÀr om dagen att de modernare klockorna har bÄde bredare och tjockare lÀnkar.

En Tudor Black Bay (inte BB58) och den nyaste GMT varianten Àr högre Àn min 1665:a och lÀnken bredare. Man blev nÀstan chockad. Min 1675:a Àr riktigt bekvÀm pÄ handleden. Tunn boett och en tunn behaglig jubileelÀnk.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
44EC26DC-0E2C-4276-9DA5-89F2555D38B2.jpeg

Bild Àven postad i dagens klocka trÄd. Hur som helst.

Hur upplevs de nyare lÀnkarna som Àr bredare Àn de Àldre 20mm? Har noterat att boetterna ser större ut Àn de Àldre klockorna, men sÄg hÀr om dagen att de modernare klockorna har bÄde bredare och tjockare lÀnkar.

En Tudor Black Bay (inte BB58) och den nyaste GMT varianten Àr högre Àn min 1665:a och lÀnken bredare. Man blev nÀstan chockad. Min 1675:a Àr riktigt bekvÀm pÄ handleden. Tunn boett och en tunn behaglig jubileelÀnk.
Det mesta var bÀttre förr. Ju förr ju bÀttre..
 
44EC26DC-0E2C-4276-9DA5-89F2555D38B2.jpeg

Bild Àven postad i dagens klocka trÄd. Hur som helst.

Hur upplevs de nyare lÀnkarna som Àr bredare Àn de Àldre 20mm? Har noterat att boetterna ser större ut Àn de Àldre klockorna, men sÄg hÀr om dagen att de modernare klockorna har bÄde bredare och tjockare lÀnkar.

En Tudor Black Bay (inte BB58) och den nyaste GMT varianten Àr högre Àn min 1665:a och lÀnken bredare. Man blev nÀstan chockad. Min 1675:a Àr riktigt bekvÀm pÄ handleden. Tunn boett och en tunn behaglig jubileelÀnk.
De nya Rolex modellerna har ocksÄ 20mm bandbredd sÄ de uppfattas lika tycker jag. Tudors 22mm uppfattas som grova och speciellt spÀnnet Àr för brett i min smak.
 
De nya Rolex modellerna har ocksÄ 20mm bandbredd sÄ de uppfattas lika tycker jag. Tudors 22mm uppfattas som grova och speciellt spÀnnet Àr för brett i min smak.

Tudor uppfattas som för brett och tjockt. Inte alls den elegans frÄn vintage lÀnkarna. Sedan boetter som Àr lika höga som en SeaDweller för att fÄ det att se proportionerligt ut.

Rolex lÀnkarna uppfattas ocksÄ som klumpigare nÀr man ser dem visuellt och av samma skÀl misstÀnker jag. Att fÄ bÀttre harmoni i klockorna som blivit större nÄgon mm hÀr och dÀr. Fick nÀstan uppfattningen att t ex en Daytona lÀnk pÄ en keramisk modell var 1 mm bredare jmf min 1665:a. Men det kanske bara var synintrycket dÄ. MisstÀnker att nya GMT ger ett liknande intryck. Men jag har inte haft nÄgon i min hand Àn.
 
Tudor gĂ„r bort helt för min del. NĂ€r BB kom ut först var jag intresserad, tills jag sĂ„g den i verkligheten t ex. Även nyfiken pĂ„ BB58, men den har jag inte sett live. Lovande att man krympte formatet, men det kanske bara rör boettens bredd, inte höjd och lĂ€nk bredd och tjocklek.

Tudor GMT och som bilderna visar att den Àr för klumpig i alla led. Dykare kan ursÀktas men inte en GMT. Fast det Àr ju högst subjektiva Äsikter i frÄgan.

Roligt att se att de inte har gÄtt sÄ lÄngt med den keramiska gmt:n frÄn Rolex.
 
VÊr obs pÄ den der franske butikken. Se her:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=252187
https://forum.replica-watch.info/forum/panerai/319765-fake-parts-on-chrono-shop

Same discussion over on Repgeek (and on many other gen forums). He is banned from the VRF for dealing with fake goods also. This guy is clearly a scammer. Also when I look at his pictures I always get goose bumps seeing how badly he handles them.

Jag har aldrig handlat sjÀlv dÀr. Som man lÀste sig till i lÀnkarna verkar det vara folk som blivit lurade enligt deras utsago och andra som fÄtt vad de bestÀllt.

Man kan inte vara försiktig nog nÀr det gÀller dessa saker. Vintage och second hand delar till bl a Rolex har ju blivit en industri i sig. Stora pengar i omlopp. Det drar till sig ett visst klientel tyvÀrr.

Hur som helst sÄ skadar det aldrig att se sig om vad som erbjuds och sÄ fÄr man ta det frÄn det.
 
Topp