• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

90EEA282-0AF0-4477-8173-5E155D02B99F.jpeg
Det stÀmmer. @Bas plockade hem den och sÄlde till mig efter nÄgon vecka. Sedan Àgde jag den i nÀrmare ett Är :)
Aha, har sett att den haft nÄgra Àgare hÀr. Den Àr riktigt fin sÄ den blir nog kvar hÀr till barnen, bara flickor dock. Har inte kunnat skiljas frÄn nÄgon Rolex Ànnu.
De funkar fint till trÀdgÄrdsskötsel ocksÄ och matchar gör den med.:p
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
90EEA282-0AF0-4477-8173-5E155D02B99F.jpeg

Aha, har sett att den haft nÄgra Àgare hÀr. Den Àr riktigt fin sÄ den blir nog kvar hÀr till barnen, bara flickor dock. Har inte kunnat skiljas frÄn nÄgon Rolex Ànnu.
De funkar fint till trÀdgÄrdsskötsel ocksÄ och matchar gör den med.:p
Kul att den Àr nÄgonstans dÀr den blir uppskattad!
 

Killkurt

Breitling
Ja och pÄ bild 3 ser det inte ut att vara nya claspen. Klockan ska vara frÄn 91 men det stÄr 93 pÄ lÄdan.
"Very Rare To Find This Year (1991)
Great Watch For A Collector.. "
Är nog mĂ„nga samlare som Ă€r sugna pĂ„ en 91a med fel armband

No
 
Kan nĂ„gon svara pĂ„ vilken typ av bandstift som Ă€r ”rĂ€tt” till en 16710 med Jubilee? HĂ„len i bandhornen och rören i oysterlĂ€nk samt Ă€ndlĂ€nkar Ă€r av den tjockare typen, kan inte mĂ„ttet. Har köpt nya Ă€ndlĂ€nkar (502T) och de har samma grova rör, men genom min jubileelĂ€nk kan jag bara fĂ„ igenom stift till en Datejust, dvs smalare stift. Sen Ă€r de stiften till min Datejust till en klocka utan luggholes, dvs lite kortare bit av stiftet gĂ„r in i bandhornen.

Vad anvÀnder ni för stift?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Kan nĂ„gon svara pĂ„ vilken typ av bandstift som Ă€r ”rĂ€tt” till en 16710 med Jubilee? HĂ„len i bandhornen och rören i oysterlĂ€nk samt Ă€ndlĂ€nkar Ă€r av den tjockare typen, kan inte mĂ„ttet. Har köpt nya Ă€ndlĂ€nkar (502T) och de har samma grova rör, men genom min jubileelĂ€nk kan jag bara fĂ„ igenom stift till en Datejust, dvs smalare stift. Sen Ă€r de stiften till min Datejust till en klocka utan luggholes, dvs lite kortare bit av stiftet gĂ„r in i bandhornen.

Vad anvÀnder ni för stift?
Jag fick mina hÄl pÄ jubileet förstorade nÀr jag skaffade endbitarna till min GMT. Du ska ha de grövre stiften.
 
Kan nĂ„gon svara pĂ„ vilken typ av bandstift som Ă€r ”rĂ€tt” till en 16710 med Jubilee? HĂ„len i bandhornen och rören i oysterlĂ€nk samt Ă€ndlĂ€nkar Ă€r av den tjockare typen, kan inte mĂ„ttet. Har köpt nya Ă€ndlĂ€nkar (502T) och de har samma grova rör, men genom min jubileelĂ€nk kan jag bara fĂ„ igenom stift till en Datejust, dvs smalare stift. Sen Ă€r de stiften till min Datejust till en klocka utan luggholes, dvs lite kortare bit av stiftet gĂ„r in i bandhornen.

Vad anvÀnder ni för stift?

Jag fick mina hÄl pÄ jubileet förstorade nÀr jag skaffade endbitarna till min GMT. Du ska ha de grövre stiften.
Ok, gillar inte riktigt tanken pÄ att modifiera lÀnken för den Àr primÀrt till en Datejust jag har. MÄste finnas ett rÀtt sÀtt.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ok, gillar inte riktigt tanken pÄ att modifiera lÀnken för den Àr primÀrt till en Datejust jag har. MÄste finnas ett rÀtt sÀtt.
Jag har kört min lÀnk pÄ DJ ocksÄ. Blir nÄgot rassligare, men inte mÀrkbart pÄ en gammal klocka och lÀnk. Alternativet Àr ju en ny GMT lÀnk eller att anvÀnda för tunna stift.
 
Jag har kört min lÀnk pÄ DJ ocksÄ. Blir nÄgot rassligare, men inte mÀrkbart pÄ en gammal klocka och lÀnk. Alternativet Àr ju en ny GMT lÀnk eller att anvÀnda för tunna stift.
Ok, sÄ man kan fÄ rÀtt storlek pÄ hÄlen i en ny lÀnk? Men 16710 kom ju pÄ Jubilee som alternativ, hur monterade man det frÄn fabrik dÄ?
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Ok, sÄ man kan fÄ rÀtt storlek pÄ hÄlen i en ny lÀnk? Men 16710 kom ju pÄ Jubilee som alternativ, hur monterade man det frÄn fabrik dÄ?
Jag har en originallÀnk till min 16710 som Àr mÀrkt med 50 pÄ sista lÀnkbiten och den passade med samma bandstift som jag hade pÄ Oyster.
61B28C57-3D96-46F1-9777-BC7D91FCFEB2.jpeg

Antar att din lÀnk har nÄgon annan mÀrkning pÄ sista lÀnkbiten om den Àr till datejust original?
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Kan nĂ„gon svara pĂ„ vilken typ av bandstift som Ă€r ”rĂ€tt” till en 16710 med Jubilee? HĂ„len i bandhornen och rören i oysterlĂ€nk samt Ă€ndlĂ€nkar Ă€r av den tjockare typen, kan inte mĂ„ttet. Har köpt nya Ă€ndlĂ€nkar (502T) och de har samma grova rör, men genom min jubileelĂ€nk kan jag bara fĂ„ igenom stift till en Datejust, dvs smalare stift. Sen Ă€r de stiften till min Datejust till en klocka utan luggholes, dvs lite kortare bit av stiftet gĂ„r in i bandhornen.

Vad anvÀnder ni för stift?
DJ-stiften Àr 1,8 mm tjocka och GMT-stiften 2 mm. DJ-stift bör ej anvÀndas till en GMT dÄ de Àr för smala och glappar.
 

Killkurt

Breitling
Ja att visarna Àr bytta har jag förstÄtt dÄ dom lyser sÄ fint Det gör mej inget dÄ klockan ska anvÀndas Ä inte ligga i lÄdan
 
Topp