• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

JWB

Omega
Bandstift Àr nÄgot man brukar byta dÄ det Àr en slitvara. Det Àr en vÀldigt billig försÀkring mot att tappa klockan. Jag tappade min Sea Dweller för nÄgon vecka sedan pga att bandstiftet gick sönder. Som tur var landade den i soffan.
Okej, var bara en tanke som slog mig...
Ja det lÄter som tur! :) Har varit med om att slÄ av ett bandstift i samband med en ofrivillig gipp (bommen slog i handleden) ;)
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
HĂ€mtade ut min 16750 frĂ„n service i dag. Klockan Ă€r frĂ„n 1988 och mig veterligen aldrig servad tidigare (har enligt köparen legat i en lĂ„da sedan ’89...). Det enda som var utbytt var plexiglaset (för att garantera vattenresistens) och bandstiften.
Började fundera pÄ varför just bandstiften behövde bytas. Kan det ha att göra med att klockan sitter pÄ en Jubilee-lÀnk och denna sliter mer pÄ stiften, eller Àr det bara standard att dessa byts?
Posta gÀrna lite bilder, hade varit vÀldigt trevligt att se!
 

JWB

Omega
15A96880-383E-4852-B7AF-168C87E547B4.jpeg
57DCE398-6CB1-4EB2-B232-270F36B66A43.jpeg
Posta gÀrna lite bilder, hade varit vÀldigt trevligt att se!


15A96880-383E-4852-B7AF-168C87E547B4.jpeg
 

Bilagor

  • BBDC7D66-6AC4-4C4A-95F5-EB1D25A830BF.jpeg
    BBDC7D66-6AC4-4C4A-95F5-EB1D25A830BF.jpeg
    168 KB · Visningar: 1

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Det Àr inte bra att gÄ in i den hÀr trÄden de dagarna jag inte har pÄ mig min 16710... Jag tog Sea Dwellern idag och nu Ängrar jag mig som fasen nÀr jag sitter och kollar pÄ alla fina GMTs som postas i den hÀr trÄden!
 

Dafi

Cartier
2-Faktor
Intressant hur mycket fÀrgerna och fonten pÄ BLRO varierar beroende pÄ vilken "MK" det Àr. Tycker personligen att fÀrgerna blir bÀttre och bÀttre, speciellt jÀmfört med hur det var frÄn början. MK1 nÀstan pastellig ut jÀmfört med den mer vinröda MK3. Men siffrorna fÄr gÀrna göras mindre feta... Bild frÄn Rolexforums.
gmt.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Intressant hur mycket fÀrgerna och fonten pÄ BLRO varierar beroende pÄ vilken "MK" det Àr. Tycker personligen att fÀrgerna blir bÀttre och bÀttre, speciellt jÀmfört med hur det var frÄn början. MK1 nÀstan pastellig ut jÀmfört med den mer vinröda MK3. Men siffrorna fÄr gÀrna göras mindre feta... Bild frÄn Rolexforums.
gmt.jpg
Upplevs inte fÀrgen olika pga av hur ljuset faller samt fokus pÄ en sÄdan hÀr bild?
 

Dafi

Cartier
2-Faktor

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Topp