• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Affe

Una vida loca
2-Faktor
16710 pÄ jubilee!

51DE4EB1-9D77-45B4-80C1-284A25EAFFD9.jpeg
9F6647D5-E4C6-4770-A6CB-82CE3E28AA35.jpeg
 
"The dude". Den som förstÄr, förstÄr.

20200124_170210.jpg
Vad Àr det för Är pÄ dessa skönheter?
Den nedre bilden har den vad som kallas för nippledial? Vad fÄr man betala för en fin sÄdan hÀr? Jag frÄgar för eftersom jag Àr helt borta nÀr det gÀller vintage och Àldre klockor sÄ vet jag inte riktigt vad för mÄttstock jag ska gÄ efter. Priserna pÄ C24 exempelvis kan ju vara vÀldigt spretande och dÄ Àr det svÄrt för mig att avgöra om dom billigare kanske Àr trassliga i lÀsk och/Eller urverk eller om dom dyrare helt enkelt bara Àr högt prissatta.

Mvh
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Vad Àr det för Är pÄ dessa skönheter?
Den nedre bilden har den vad som kallas för nippledial? Vad fÄr man betala för en fin sÄdan hÀr? Jag frÄgar för eftersom jag Àr helt borta nÀr det gÀller vintage och Àldre klockor sÄ vet jag inte riktigt vad för mÄttstock jag ska gÄ efter. Priserna pÄ C24 exempelvis kan ju vara vÀldigt spretande och dÄ Àr det svÄrt för mig att avgöra om dom billigare kanske Àr trassliga i lÀsk och/Eller urverk eller om dom dyrare helt enkelt bara Àr högt prissatta.

Mvh
Ja, den jag har Àr en 1675/3 frÄn 1972 och har sk. "nipple dial", vanligtvis kallad "root beer". Finns Àven nipple dial till referens 16753, Àven den kallad root beer men den kallas Àven "Clint Eastwood" och ska nog ha jubilee isf oyster för att vara en Àkta Clintan :D
Se artikel hÀr: https://www.fratellowatches.com/tbt-rolex-gmt-master-16753-root-beer/
Priset för en i samma skick som min bör ligga i intervallet 125k - 150k SEK skulle jag tro.
 
Ja, den jag har Àr en 1675/3 frÄn 1972 och har sk. "nipple dial", vanligtvis kallad "root beer". Finns Àven nipple dial till referens 16753, Àven den kallad root beer men den kallas Àven "Clint Eastwood" och ska nog ha jubilee isf oyster för att vara en Àkta Clintan :D
Se artikel hÀr: https://www.fratellowatches.com/tbt-rolex-gmt-master-16753-root-beer/
Priset för en i samma skick som min bör ligga i intervallet 125k - 150k SEK skulle jag tro.
Ok tack. Det blir att kolla lite dÄ
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ok tack. Det blir att kolla lite dÄ
Ja, det Àr bara att leta :) Finns en hÀr som dock Àr utan lÀnk samt dessutom Àr nypolerad vilket inte Àr sÄ poppis i vintage kretsar... Köpte mitt fade:ade insert dÀr, inte det pÄ bilden men jag har bilder pÄ det i den hÀr trÄden. HÀr Àr url:en
https://www.tapatalk.com/groups/vin...-two-tone-gmt-ref-1675-root-beer-t258429.html
HÄll koll pÄ siten, lÀr sÀkert dyka upp bÀttre root beer dÀr!https://www.tapatalk.com/groups/vin...-two-tone-gmt-ref-1675-root-beer-t258429.html
 
Ja, det Àr bara att leta :) Finns en hÀr som dock Àr utan lÀnk samt dessutom Àr nypolerad vilket inte Àr sÄ poppis i vintage kretsar... Köpte mitt fade:ade insert dÀr, inte det pÄ bilden men jag har bilder pÄ det i den hÀr trÄden. HÀr Àr url:en
https://www.tapatalk.com/groups/vin...-two-tone-gmt-ref-1675-root-beer-t258429.html
HÄll koll pÄ siten, lÀr sÀkert dyka upp bÀttre root beer dÀr!
Ja jag ska komma ihÄg det. Det Àr mycket "vill ha" nu. TyvÀrr sÄ rÀcker inte min lön som Sverigechef för Samsung riktigt till allt jag skulle vilja ha sÄ jag fÄr försöka hÄllits tÄlamod. Men tack för hjÀlpen!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vet du hur den insertpatinan har uppstÄtt? VÀldigt annorlunda :)


JO! Det var sÄ hÀr, att jag la ut hela klockan pÄ taket dÀr jag bodde innan jag gör nu, detta var omkring 2011! Och pÄ den tiden hade jag inte lÀrt mig att bort bezeln som jag kan göra nu! Visst dock inte hur den skulle blekas och se ut nÀr den hade legat pÄ taket ett tag. Men resultatet hoppas pÄ, tyvÀrr verkar det sÄ att det blÄa pÄ inserten inte bleks jÀmte mot det röda, hÀnder ingenting faktiskt. Har vÀl aldrig kÀnt mig bekvÀm med denna blekningen pÄ inserten, sÄ jag gjorde vad mÄnga andra ha gjort och la den i klorin.

Jag var noga med att tejpa över det röda, men det visade sig att det blev lite, lite fel av nÄgon anledning, nÀr jag tog bort tejpen sÄ var det en liten streck kvar av den mörkblÄa tonen. SÄ istÀllet för att lÄta det vara, sÄ slÀngde jag ner skiten i klorinet och lÀt det ligga ett tag, resultatet blev som den Àr nu!

Före, efter naturlig blekning om man kan kalla det det dÄ jag hade den pÄ taket i ca: 6mÄn.
9-jpg.127078


Som den ser ut nu efter fuskblekning med klorin.
9f6647d5-e4c6-4770-a6cb-82ce3e28aa35-jpeg.1347285
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
JO! Det var sÄ hÀr, att jag la ut hela klockan pÄ taket dÀr jag bodde innan jag gör nu, detta var omkring 2011! Och pÄ den tiden hade jag inte lÀrt mig att bort bezeln som jag kan göra nu! Visst dock inte hur den skulle blekas och se ut nÀr den hade legat pÄ taket ett tag. Men resultatet hoppas pÄ, tyvÀrr verkar det sÄ att det blÄa pÄ inserten inte bleks jÀmte mot det röda, hÀnder ingenting faktiskt. Har vÀl aldrig kÀnt mig bekvÀm med denna blekningen pÄ inserten, sÄ jag gjorde vad mÄnga andra ha gjort och la den i klorin.

Jag var noga med att tejpa över det röda, men det visade sig att det blev lite, lite fel av nÄgon anledning, nÀr jag tog bort tejpen sÄ var det en liten streck kvar av den mörkblÄa tonen. SÄ istÀllet för att lÄta det vara, sÄ slÀngde jag ner skiten i klorinet och lÀt det ligga ett tag, resultatet blev som den Àr nu!

Före, efter naturlig blekning om man kan kalla det det dÄ jag hade den pÄ taket i ca: 6mÄn.
9-jpg.127078


Som den ser ut nu efter fuskblekning med klorin.
9f6647d5-e4c6-4770-a6cb-82ce3e28aa35-jpeg.1347285
He he, kul story. Trodde det var fÄgelbajs som hade frÀtit.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Som jag tidigare visat sÄ blev jag med Root Beer förra veckan :) Gillar verkligen den, kÀnns dessutom roligt att ha en GMT som inte sÄ mÄnga andra har :happyhappy: Hur som helst, fick tag pÄ ett fade:at insert till den som jag hÀmtade ut pÄ posten (nÄja, ICA Àr det ju som gÀller nu...) igÄr. SÀkert ingen match för er Àrrade WIS men för mig var det en stor grej att lyckas byta insert för första gÄngen utan att paja nÄgonting :happyhappy:

Före:
IMG_2461.jpeg

Under arbetets gÄng:
IMG_2467.jpeg

Efter den lyckade operationen:
IMG_2468.jpeg
Gratulerar! Riktigt trevlig den dÀr
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Gratulerar! Riktigt trevlig den dÀr
Tack :) Jag har funderat pÄ en root beer ett bra tag tidigare och sÄ blev jag kontaktad av en samlare som ville sÀlja sin sÄ jag slog till pÄ en gÄng. Var inte 100% nöjd med det insert som satt pÄ sÄ jag sökte lite och hittade ett underbart fade:at root beer insert i toppskick pÄ Vintage Rolex Forum som jag Àr riktigt nöjd med :happyhappy:
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Ja kanske. Eller sÄ fÄr du fundera om det Àr rimligt att jag som Sverigechef för ett av vÀrldens största företag inom sin branch skulle behöva sitta och drömma om en klocka för 120 000 om det Àr mitt intresse?
...eller att du fÄr för dig att pÄstÄ det. Trodde givetvis aldrig att du var det - men tyckte inte det var helt orimligt att du skulle pÄstÄ det.
 
Topp