• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Morotsmannen

Panerai
3E56A66D-95E9-4AE6-84B0-EB833EC42913.jpeg
Tillbaka pÄ lÀnk bÀst sÄ faktiskt ,bara det den blir repig sÄ lÀtt.
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
FrÄga till panelen. Jag har en mycket (mycket!) sparsamt anvÀnd 16710 frÄn -98. Servades senast 2003. Har nÄn koll pÄ vad en service kostar för klockan?
675BD0FC-AABF-4594-A331-4596EDE76B58.jpeg
Ligger vÀl runt 8k + eventuella reservdelar? Betalade ungefÀr det för min 16710 som servades 2018 samt samma för min 1675 jag servade förra Äret, hos AD bÄda tvÄ.
 
Senast Àndrad:

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte men tycker den gör sig sÄ jÀvla bra pÄ svart gummi :)
20200703_154455.jpg
Jag tycker att svart gummi passar mycket bÀttre till en 6-siffrors GMT Àn till en 5-siffrors. NÄgonting med att de ser avsevÀrt modernare ut med sina keramiska insert med kantigare siffror, vilket jag tycker gÄr bÀttre ihop med gummi. Men som vi givetvis alla vet sÄ Àr ju tyckande och smak nÄgonting som Àr ytterst subjektivt :)
 
God eftermiddag mina tidzons-hoppande vÀnner! Har fÄtt ett nytillskott i klocklÄdan i form av en 16750 frÄn 1988. Klockan Àr arvegods och sÄvitt jag kan se fullset med rubbet. Till och med kvitto och kassakvitto samt försÀkringskvitto.

SÄvitt jag vet Àr klockan aldrig servad eller polerad med endast en del ytliga repor pÄ boetten. Dock Àr ju urverket i skriande behov av en översyn dÄ stÀllning av datum/timvisare ej Àr genomförbart och den kÀnns allmÀnt svampig.

Det jag klurar lite pÄ och hoppas ni kan hjÀlpa med svar pÄ Àr följande:

Är det ok att anförtro bergströms att utföra en service pĂ„ denna klenod? Och Ă€r det ok att byta det vĂ€ldigt repiga glaset utan att pĂ„verka vĂ€rdet allt för mycket?
Har kikat lite online osv för att utröna ett vÀrde pÄ klockan, men det Àr svÄrt. Har ni nÄgra bud angÄende det?

Bifogar lite halvkassa mobilbilder:

20200704_153228.jpg

20200704_153338.jpg

20200704_153403.jpg

20200704_153351.jpg


Fortsatt trevlig lördag kamrater! :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
God eftermiddag mina tidzons-hoppande vÀnner! Har fÄtt ett nytillskott i klocklÄdan i form av en 16750 frÄn 1988. Klockan Àr arvegods och sÄvitt jag kan se fullset med rubbet. Till och med kvitto och kassakvitto samt försÀkringskvitto.

SÄvitt jag vet Àr klockan aldrig servad eller polerad med endast en del ytliga repor pÄ boetten. Dock Àr ju urverket i skriande behov av en översyn dÄ stÀllning av datum/timvisare ej Àr genomförbart och den kÀnns allmÀnt svampig.

Det jag klurar lite pÄ och hoppas ni kan hjÀlpa med svar pÄ Àr följande:

Är det ok att anförtro bergströms att utföra en service pĂ„ denna klenod? Och Ă€r det ok att byta det vĂ€ldigt repiga glaset utan att pĂ„verka vĂ€rdet allt för mycket?
Har kikat lite online osv för att utröna ett vÀrde pÄ klockan, men det Àr svÄrt. Har ni nÄgra bud angÄende det?

Bifogar lite halvkassa mobilbilder:

20200704_153228.jpg

20200704_153338.jpg

20200704_153403.jpg

20200704_153351.jpg


Fortsatt trevlig lördag kamrater! :)
Glaset kan du polera. Inte stenkoll lÀngre men skulle gissa ett vÀrde pÄ ca 140.
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
God eftermiddag mina tidzons-hoppande vÀnner! Har fÄtt ett nytillskott i klocklÄdan i form av en 16750 frÄn 1988. Klockan Àr arvegods och sÄvitt jag kan se fullset med rubbet. Till och med kvitto och kassakvitto samt försÀkringskvitto.

SÄvitt jag vet Àr klockan aldrig servad eller polerad med endast en del ytliga repor pÄ boetten. Dock Àr ju urverket i skriande behov av en översyn dÄ stÀllning av datum/timvisare ej Àr genomförbart och den kÀnns allmÀnt svampig.

Det jag klurar lite pÄ och hoppas ni kan hjÀlpa med svar pÄ Àr följande:

Är det ok att anförtro bergströms att utföra en service pĂ„ denna klenod? Och Ă€r det ok att byta det vĂ€ldigt repiga glaset utan att pĂ„verka vĂ€rdet allt för mycket?
Har kikat lite online osv för att utröna ett vÀrde pÄ klockan, men det Àr svÄrt. Har ni nÄgra bud angÄende det?

Bifogar lite halvkassa mobilbilder:

20200704_153228.jpg

20200704_153338.jpg

20200704_153403.jpg

20200704_153351.jpg


Fortsatt trevlig lördag kamrater! :)
Jag har ingen anledning att tro att Bergströms inte skulle kunna utföra jobbet. Om inte annat sÄ kan du nog lÀmna in den dÀr och be dem skicka den till Schweiz. Glaset ser bara ut att vara repigt och inte sprucket sÄ det kan du lÀtt polera till sjÀlv!
 
Tack mina herrar. Som det ser ut Àr det enbart repigt och inga sprickor sÄ dÄ Àr det bara att dyka ner i hemslöjd & modd delen och ta reda pÄ hur :)
 
Topp