• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Affe

Una vida loca
2-Faktor
GMT is da shit, denna har suttit pÄ hela dagen, helt klart den ROLEX modellen jag uppskattar mest!

6bf29d82-8ef5-4697-a282-6e1f5ead10e4-jpeg.1482722
f754ac1e-8661-4dc7-8c86-6bd9ce56f081-jpeg.1482762
 

Martin_martinii

Breitling
Hej KS:are!
Jag har försökt göra lite reserch pÄ gmt coke inserts och nÀr fat serif respektive den tunnare fonten anvÀndes till GMT 16760. Hittar inga klara svar och hade kÀnslan av att serif Àr mer vintage men lÀste nÄnstans att den tillverkades och var orginal pÄ gmt i slutet pÄ 90-talet och början av 00-talet. Som sagt skulle vara skönt att veta exakta Ärtal sÄ jag kan rocka orginal bezel pÄ min. Just nu sitter det en non-serif pÄ min (1986) och kÀnslan jag har Àr att klockan Àr vÀldigt orörd sÄ svÄrt att tro att man bytt ut till en service bezel pÄ den. (Ber om ursÀkt om detta redan avhandlats, men kan inte hitta nÄtt).
IMG_2884.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Hej KS:are!
Jag har försökt göra lite reserch pÄ gmt coke inserts och nÀr fat serif respektive den tunnare fonten anvÀndes till GMT 16760. Hittar inga klara svar och hade kÀnslan av att serif Àr mer vintage men lÀste nÄnstans att den tillverkades och var orginal pÄ gmt i slutet pÄ 90-talet och början av 00-talet. Som sagt skulle vara skönt att veta exakta Ärtal sÄ jag kan rocka orginal bezel pÄ min. Just nu sitter det en non-serif pÄ min (1986) och kÀnslan jag har Àr att klockan Àr vÀldigt orörd sÄ svÄrt att tro att man bytt ut till en service bezel pÄ den. (Ber om ursÀkt om detta redan avhandlats, men kan inte hitta nÄtt).
IMG_2884.jpg

Den har sÄ stark röd fÀrg sÄ den tror jag absolut har serviceinsert. Jag har en 16710 frÄn Är 2000 som jag iofs köpte begagnad, men den har serif insert, dvs med svans pÄ 2 orna.
 

Martin_martinii

Breitling
Den har sÄ stark röd fÀrg sÄ den tror jag absolut har serviceinsert. Jag har en 16710 frÄn Är 2000 som jag iofs köpte begagnad, men den har serif insert, dvs med svans pÄ 2 orna.

Precis, den tanken har slagit mig med men om inserten Àr tidstypisk alltsÄ att den sÄldes med non serif sÄ kan jag intala mig sjÀlv att den Àr ett vÀldigt vÀlbevarat orginal
 

Martin_martinii

Breitling
Precis, den tanken har slagit mig med men om inserten Àr tidstypisk alltsÄ att den sÄldes med non serif sÄ kan jag intala mig sjÀlv att den Àr ett vÀldigt vÀlbevarat orginal

Svarar pÄ min egna frÄga hÀr att jag hittade bilder pÄ orginal broschyren och som jag anade sÄ verkar den ha kommit med den smala non serif bezeln. Vilket gör att min nÀstan orörda bezel i sjÀlva verket skulle kunna vara orginal med tanke pÄ det orörda skicket pÄ klockan i övrigt.
 

Bilagor

  • 94A1EBBD-1110-41E5-9414-D099B226D5DD.png
    94A1EBBD-1110-41E5-9414-D099B226D5DD.png
    334.6 KB · Visningar: 12
  • D3404BD1-9757-4C92-A6F7-4FB3B9068113.png
    D3404BD1-9757-4C92-A6F7-4FB3B9068113.png
    461.8 KB · Visningar: 11

Martin_martinii

Breitling
Svarar pÄ min egna frÄga hÀr att jag hittade bilder pÄ orginal broschyren och som jag anade sÄ verkar den ha kommit med den smala non serif bezeln. Vilket gör att min nÀstan orörda bezel i sjÀlva verket skulle kunna vara orginal med tanke pÄ det orörda skicket pÄ klockan i övrigt.
Och efter Ànnu lite mer efterforskning sÄ verkar den första 16760 (Mk 1) tavlan (no date) ha haft fat font serif bezeln som orginal. RÀtta mig gÀrna om jag har fel.
 

Lalas

Cartier
Sommarklockan 2020. Med tanke pÄ att jag aldrig Àgt en klocka med jubilee kan man inte lÄta bli att bli sugen att komplettera. Vad sÀger ni?

3A4BA82B-DE08-43E1-AAA1-430A809C66EF.jpeg
Blir ju en rÀtt annorlunda klocka pÄ jubilee, mer bling, lite mer dress, lite mindre sport. Personligen gillar jag oyster bÀttre, men det Àr ju naturligtvis trevligt att kunna variera klockan lite.
 

123david

Omega
Helt ok pris för en ny lÀnk om man jÀmför med superjubilee.. Dom ligger runt 20 idag efter prisjusteringen i vintras, mycket pengar för stÄl.
Nja, lite skillnad Àr det ju förstÄs. JÀmför jag med hustruns Date 34 lÀnk med "rasslet" som jag har pÄ min sÄ Àr det en viss skillnad som motiverar prisskillnaden :)
 
Topp