• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Hej KS:are!
Jag har försökt göra lite reserch pÄ gmt coke inserts och nÀr fat serif respektive den tunnare fonten anvÀndes till GMT 16760. Hittar inga klara svar och hade kÀnslan av att serif Àr mer vintage men lÀste nÄnstans att den tillverkades och var orginal pÄ gmt i slutet pÄ 90-talet och början av 00-talet. Som sagt skulle vara skönt att veta exakta Ärtal sÄ jag kan rocka orginal bezel pÄ min. Just nu sitter det en non-serif pÄ min (1986) och kÀnslan jag har Àr att klockan Àr vÀldigt orörd sÄ svÄrt att tro att man bytt ut till en service bezel pÄ den. (Ber om ursÀkt om detta redan avhandlats, men kan inte hitta nÄtt).
IMG_2884.jpg
Vad Àr "Serif"?
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
GodkvÀll!

FÄtt smak för gmt men kan inte riktigt bestÀmma mig om det Àr för 116710LN eller 116710BLNR , ni som har eller har haft den sÄ kallade Batman har ni tröttnat pÄ den ?
 

Systematic

Breitling
Jag tycker den bara bli bÀttre och bÀttre efter tvÄ Är. Den blÄa fÀrgen varierar hela dagen och ser som bÀst ut en lagom molnig dag.

CF6A5451-6970-41AC-9BBD-C0119408302B.jpeg

GodkvÀll!

FÄtt smak för gmt men kan inte riktigt bestÀmma mig om det Àr för 116710LN eller 116710BLNR , ni som har eller har haft den sÄ kallade Batman har ni tröttnat pÄ den ?
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
GodkvÀll!

FÄtt smak för gmt men kan inte riktigt bestÀmma mig om det Àr för 116710LN eller 116710BLNR , ni som har eller har haft den sÄ kallade Batman har ni tröttnat pÄ den ?

Gillar och har Àgt ett par Är nu... Dock oklart om jag skall fortsÀtta att göra eller inte! Men den Àr bra, konstateras varje gÄng den plockas fram!
125F97A4-327D-4417-B8AD-3D2F4FA3FBF8.jpeg

11922119-9326-43C9-B433-D6705A580CE1.jpeg
 
Topp