Jag har lite funderingar...
Jag var in till "min" AD i början av Oktober och hörde mig för ang den Pepsi jag anmält intresse för. När det fortfarande var "väntelistor".
Jag pratade med den försäljare som handhaft de flesta av mina köp hos dem och jag antydde att jag kanske fått vänta lite länge med tanke på min tidigare historia med butiken ifråga när jag påpekade att jag fått vänta längre än flera andra som handlat betydligt mindre än jag och även i något fall varit helt utan köphistorik så höll säljaren med, sa bla "att det ska inte vara såhär". Berättade att det var en man till som var i samma situation som jag, missats av nån anledning och, som sagt, "såhär ska det inte gå till"
Så efter nån vecka så fick jag ett mail från säljaren ifråga om att de tyvärr inte kunde leverera mig någon klocka (just då), MEN att ansvarig hade lovat att jag skulle få första/nästa Pepsi de fick in!
Igår så pratade jag med en försäljare på butiken (inte den jag tidigare pratat med) och denne sa att de inte fått in någon Pepsi sedan jag var där (och när jag var där så hade de inte fått någon Pepsi med någon av de två sista leveranserna.)
Jag frågade helt sonika om de fått någon levererad sedan jag var där och svaret blev nej.
Då blev jag att fundera lite.. ok om tilldelningen kanske är liten etc etc men borde de inte få åtminstone EN klocka på 3 eller kanske 4 (?) leveranser? Och speciellt innan Jul? Det måste ju handla om ett halvår.
Jag har alltid blivit bra behandlad av ADn ifråga och litar faktiskt på dem, även om jag vet att många andra inte skulle ha gjort det. Men kan ändå inte låta bli att fundera på om de "skrattar" åt mig?
Förklaringen till den låga tilldelningen av just Pepsi berodde på att bezelinsertet i blått och rött tog tid att tillverka, och att det helt enkelt TILLVERKADES FÄRRE just Pepsi.
Hur många Pepsi tillverkas det/år, är det någon som vet?
Försäljaren menade att de inte visste alls hur tilldelningen såg ut och att de inte kunde svara på om det blev om en vecka, i Januari eller i Mars.
Jag vet inte, det känns liksom inget kul när det låter på försäljarna att de försöker få det att låta normalt, att "det är såhär det ser ut för alla"
Att vissa gör vad som helst för att sälja en dammig Breitling eller annat svårsålt..
Men som den småparanoida själ jag är så försöker jag skydda mig själv så gott det går. Vid resonemang om priser, pratande, etc mm, Det kan helt enkelt komma att ingås "avtal" och då dessa alltid (såklart) är muntliga så spelar jag alltid in mina telefonsamtal med säljare och mina besök hos exempelvis klockhandlare eller ä smyckesmeder och liknande som ger och kommer överens om ett pris men sedan kanske hävdar att "arbetet tog så mkt längre tid" eller inköpspriset för en ädelsten hade ökat med *** så priset blir tyvärr det dubbla etc, då är det bra att ha det där "handslaget" inspelat!
Ingås ingen form av avtal så raderar jag naturligtvis inspelningen på en gång. Och skulle det ingås någon form av avtal så raderas även denna inspelning när affären är avslutad.
Jaja, jag hoppas ändå, trots vad säljaren sa på en rödblå julklapp

Vem vet, kanske tom graverar jag den med något som kan hinta om "svårigheterna" att få köpa en klocka för 100 lax. Eller bara som Kristian Haagen - "Not for sale" hehe..
God jul Rolex!