• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex GMT tråden...

Richie

Silver
Jag var in till "min" AD i början av Oktober och hörde mig för ang den Pepsi jag anmält intresse för. När det fortfarande var "väntelistor".
Jag pratade med den försäljare som handhaft de flesta av mina köp hos dem och jag antydde att jag kanske fått vänta lite länge med tanke på min tidigare historia med butiken ifråga när jag påpekade att jag fått vänta längre än flera andra som handlat betydligt mindre än jag och även i något fall varit helt utan köphistorik så höll säljaren med, sa bla "att det ska inte vara såhär". Berättade att det var en man till som var i samma situation som jag, missats av nån anledning och, som sagt, "såhär ska det inte gå till"
Så efter nån vecka så fick jag ett mail från säljaren ifråga om att de tyvärr inte kunde leverera mig någon klocka (just då), MEN att ansvarig hade lovat att jag skulle få första/nästa Pepsi de fick in!

Igår så pratade jag med en försäljare på butiken (inte den jag tidigare pratat med) och denne sa att de inte fått in någon Pepsi sedan jag var där (och när jag var där så hade de inte fått någon Pepsi med någon av de två sista leveranserna.)

Jag frågade helt sonika om de fått någon levererad sedan jag var där och svaret blev nej.
Då blev jag att fundera lite.. ok om tilldelningen kanske är liten etc etc men borde de inte få åtminstone EN klocka på 3 eller kanske 4 (?) leveranser? Och speciellt innan Jul? Det måste ju handla om ett halvår.

Jag har alltid blivit bra behandlad av ADn ifråga och litar faktiskt på dem, även om jag vet att många andra inte skulle ha gjort det. Men kan ändå inte låta bli att fundera på om de "skrattar" åt mig?
Förklaringen till den låga tilldelningen av just Pepsi berodde på att bezelinsertet i blått och rött tog tid att tillverka, och att det helt enkelt TILLVERKADES FÄRRE just Pepsi.

Hur många Pepsi tillverkas det/år, är det någon som vet?

Försäljaren menade att de inte visste alls hur tilldelningen såg ut och att de inte kunde svara på om det blev om en vecka, i Januari eller i Mars.

Jag vet inte, det känns liksom inget kul när det låter på försäljarna att de försöker få det att låta normalt, att "det är såhär det ser ut för alla"
Att vissa gör vad som helst för att sälja en dammig Breitling eller annat svårsålt..

Men som den småparanoida själ jag är så försöker jag skydda mig själv så gott det går. Vid resonemang om priser, pratande, etc mm, Det kan helt enkelt komma att ingås "avtal" och då dessa alltid (såklart) är muntliga så spelar jag alltid in mina telefonsamtal med säljare och mina besök hos exempelvis klockhandlare eller ä smyckesmeder och liknande som ger och kommer överens om ett pris men sedan kanske hävdar att "arbetet tog så mkt längre tid" eller inköpspriset för en ädelsten hade ökat med *** så priset blir tyvärr det dubbla etc, då är det bra att ha det där "handslaget" inspelat!
Ingås ingen form av avtal så raderar jag naturligtvis inspelningen på en gång. Och skulle det ingås någon form av avtal så raderas även denna inspelning när affären är avslutad.

Jaja, jag hoppas ändå, trots vad säljaren sa på en rödblå julklapp 🥰
Vem vet, kanske tom graverar jag den med något som kan hinta om "svårigheterna" att få köpa en klocka för 100 lax. Eller bara som Kristian Haagen - "Not for sale" hehe..

God jul Rolex! 🙄😉
Hur vet du att det fanns ”väntlistor” när du anmälde ditt intresse? Och när försvann dessa isf?

Zingo

Silver
Det är så att det brukar vara svårt att få skriftliga avtal, då brukar det ofta börja skruvas på sig och liknande, sen är det svårt att få ett sådant över telefon.

Och det är inte så att jag föredrar muntliga inspelade avtal, men jag har varit med om fler än en gång att en.säljare slängt ur sig, "om du köper det här så kan du få köpa det här också"
- en sån sak slulle du aldrig få skriftligt på.

Jag har iaf inte blivit lurad en gång sedan jag sett till att ha alla muntliga avtal inspelat. Blir ingen form av löfte eller avtal inspelat så raderar jag ju filen.

Och innan så blev jag blåst 2 ggr, varav en på rätt så stora pengar, det ska inte hända igen.
Förstår inte, om någon AD säljare har sagt att du ska få nästa så är ju inte det ett avtal som de inte kan bryta. Knappast en nyhet Aftonbladet kommer vilja skriva om. Förstår inte poängen med att spela in dessa samtal i smyg (förövrigt obehagliga vibbar att göra det i smyg 😬).

Dt250

Silver
lite kul story om en GMT, som fått vara med om en del.

C596D777-0BC3-496C-BF0C-E87D5CB05B6F.jpg

jamesfranco

Tantal
Premium
Friends Of KS
lite kul story om en GMT, som fått vara med om en del.

C596D777-0BC3-496C-BF0C-E87D5CB05B6F.jpg
Lagt nå bud? 😎
Hade gärna läst mer om den där händelsen!

hejsam

Platina
Så kan det vara hade missat att just de verket var vansinnigt mycket dyrare.
Ja då är väl 160-200.000 en bättre uppskattning. Tack för input
Jag kan inte ge någon bra uppskattning, är inte tillräckligt påläst och vet heller inte om dessa med 3186 någonsin sålts för de pengarna.
Det jag ville tillägga var bara att 16710 med 3186 brukar vara dyrare än de ”vanliga” :)

kbw

Titan
Så kan det vara hade missat att just de verket var vansinnigt mycket dyrare.
Ja då är väl 160-200.000 en bättre uppskattning. Tack för input

Jag kan inte ge någon bra uppskattning, är inte tillräckligt påläst och vet heller inte om dessa med 3186 någonsin sålts för de pengarna.
Det jag ville tillägga var bara att 16710 med 3186 brukar vara dyrare än de ”vanliga” :)

Ja jag tyckte att det lät lågt, jag har inte hittat någon under 150k och det är helt för mycket enligt mig... 100-nånstans känns som att det hade varit "rimligt", men vad är rimligt nu förtiden

Dt250

Silver
Ja jag tyckte att det lät lågt, jag har inte hittat någon under 150k och det är helt för mycket enligt mig... 100-nånstans känns som att det hade varit "rimligt", men vad är rimligt nu förtiden
Du kommer billigt undan om du nöjer dig med bara verket😀😀

jarrebarre99

Platina

kbw

Titan
Gick en i rectangulardial i väl använt skick på Buckan i november för ~130’ ink prov. https://www.bukowskis.com/sv/auctions/627/58-rolex-gmt-master-ii-3186-movement-rectangular-dial

Känns som stickdial brukar dra iväg mer.
RW har en som ser ut att vara i nyskick av bilderna att döma för 169’. https://www.royalwatches.se/produkt/rolex-gmt-master-ii-stick-dial-ref-16710-nos-oanvand/

Ja jag kollade på den auktionen, men den gick över min gräns, då jag tyckt mig se flera 3186:eek:r runt 130 på C24, men nu i efterhand så hittar jag inte en enda :/

hejsam

Platina
Varför inte köpa en med 3185-verk? Ser verkligen inte charmen med den lilla detaljen då den kostar så pass mycket premium.

Topp