• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Zalath

Panerai
Hej Gmt-folket!

Jag skulle vilja ha en pepsi/coke gmt. 16710 har jag fattat Àr nÄgot för mig, men finns de nÄn ref till som Àr snarlik den jag precis nÀmnde?

Är ute efter safirglas och SEL. Lugholes Ă€r lite ballt men inget krav.

Otroligt fina bilder i trÄden! Man blir pepp pÄ att skaffa en sjÀlv!
Baserat pÄ att du inte har sÄ mÄnga poster och inte verkar helt insatt i frÄgan sÄ misstÀnker jag att du inte vill lÀgga ner ganska mycket pengar pÄ en ny sexsiffrig i vitguld... ;)

Annars har ju faktiskt inget riktigt val om du vill ha SEL. Den andra referensen med safir, 16700 slutade tillverkas -99 och SEL kom 2000.
 

DirkFrode

Omega
Hej!
TÀnkte slÀnga ut en frÄga om preferenser vid första-köp av en GMT! Har inte nÄgra sÀrskilda restriktioner annat Àn det inte ska vara 116710 pga det estetiska men hur skiljer sig en 16750 mot en 16710 i hur den bÀrs osv?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Skulle sĂ€ga att en 16710 med SEL ( solida Ă€ndlĂ€nkar) bĂ€rs "stadigare" Ă€n en 16750 el 16710 utan SEL. Är viss skillnad i vikt ocksĂ„ dĂ„ safirglaset vĂ€ger lite mer Ă€n plexit
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En bild pÄ min 16710 K-serie
IMG_4387.JPG
 

DirkFrode

Omega
Tackar ödmjukast, jÀvligt snyggt!
FÄr ta en funderare om det ska flippas lite för att bli en i GMT-familjen, 16710 kÀnns ÀndÄ som en rimligare referens för Beater-material istÀllet för att grotta ner sig i vintage-trÀsket om man ska bli en OWG. Trodde en SS Sub skulle fylla de skorna men men...
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Tackar ödmjukast, jÀvligt snyggt!
FÄr ta en funderare om det ska flippas lite för att bli en i GMT-familjen, 16710 kÀnns ÀndÄ som en rimligare referens för Beater-material istÀllet för att grotta ner sig i vintage-trÀsket om man ska bli en OWG. Trodde en SS Sub skulle fylla de skorna men men...
Ska du bli OWG sÄ Àr 16710 helt rÀtt val!
 

AMG63

Cartier
Tack :)

Hade nÄgon sagt för 1 Är sedan att jag skulle köpa en brun klocka, sÄ hade jag nog bara skrattat,, man blir lite smygkÀr i rootbeer, den behöver lite
tid att vÀxa till sig ;). Och jubilee Àr inte o leka med, kÀnns inte att man har klockan pÄ sig.
Jag fÄr laborera lite med insert o tavla, fÄr se hur jag byter.
Mvh
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag Ă€r oerhört sugen pĂ„ en Ă€ldre GMT efter att tittat irbom större delen av trĂ„den. Har dock oerhört svĂ„rt att veta vad som Ă€r ett vettigt pris dĂ„ Rolex verkar vara en djungel nĂ€r det kommer till vintage (Ă€ven lite nyare dock). SĂ„g denna pĂ„ Kaplans, nĂ„gon som tittat nĂ€rmare? Är utomlands sĂ„ kan tyvĂ€rr inte ta mig dit. FrĂ„gan om det Ă€r vĂ€rt att buda? Y serie borde vĂ€l innebĂ€ra mitten pĂ„ 00-talet? Tacksam för input :)
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3262/vara/1374793
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Jag Ă€r oerhört sugen pĂ„ en Ă€ldre GMT efter att tittat irbom större delen av trĂ„den. Har dock oerhört svĂ„rt att veta vad som Ă€r ett vettigt pris dĂ„ Rolex verkar vara en djungel nĂ€r det kommer till vintage (Ă€ven lite nyare dock). SĂ„g denna pĂ„ Kaplans, nĂ„gon som tittat nĂ€rmare? Är utomlands sĂ„ kan tyvĂ€rr inte ta mig dit. FrĂ„gan om det Ă€r vĂ€rt att buda? Y serie borde vĂ€l innebĂ€ra mitten pĂ„ 00-talet? Tacksam för input :)
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3262/vara/1374793
Oerhört svÄrt att avgöra frÄn enbart en bild. Jag har en frÄn 16710 (Pepsi) frÄn 2002 i bra skick, med box men utan cert och för den har jag blivit erbjuden 52-57k. Det kan du ju ha som riktlinje.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Oerhört svÄrt att avgöra frÄn enbart en bild. Jag har en frÄn 16710 (Pepsi) frÄn 2002 i bra skick, med box men utan cert och för den har jag blivit erbjuden 52-57k. Det kan du ju ha som riktlinje.
Tack för svar. Den riktlinjen Àr precis vad jag behöver. Jag har ingen möjlighet att Äka och titta pÄ den. Ringde dock och pratade med Kaplans och dÄ det Àr en onlineauktion sÄ gÀller 14 dagars ÄngerrÀtt. FÄr bli att man fÄr försöka knipa den och sedan fÄr man be alla Rolex-gurus pÄ forumet ge sin Äsikt. Inkl att man fÄr lÀmna in hos AD (om tiden rÀcker till för ett utlÄtande?)
 

klevis

Omega
2-Faktor
Medan jag vÀntar pÄ att kunna bidra med bilder av en GMT jag faktiskt har, tÀnkte posta nÄgra bilder av min gamla Cola som jag sÄlde i 2013. Den enda affÀren jag Ängrar jag gick pÄ med :banghead: Det var en Z-serie full set GMT Master ii, dock med 3185 verk (det finns nÄgra Z-serie klockor med 3186 om jag inte minns fel).

_1030953.JPG


_1030976.JPG


_1031000 copy.JPG


_1030981.JPG


_1231192.JPG


IMG_0246.JPG

Fantastik klocka. Önskar jag köpte den av dig! :D
 
Topp