• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Den vÀxer verkligen för varje dag jag anvÀnder den! Men Àr det bara jag som Àr helt frÀmmande inför GMT-funktionen (lite skÀmmigt att erkÀnna..)? :facepalm:
GMT funktionen Àr riktigt anvÀndbar nÀr du Àr ute och reser i andra tidszoner och exempelvis snabbt vill se vad klockan Àr hemma i Sverige. Mycket coolare Àn att fippla med en iPhone :)
 

DirkFrode

Omega
Passade pÄ att inviga gmt-komplikationen: behöver ha koll pÄ nÀr Apples Keynote börjar svensk tid:
IMG_0097.JPG
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Provade BLNR idag i en butik i USA, det sa klick direkt. Dock Àr det inte köplÀge just nu, kÀndes hemskt att lÀmna den dÀr :banghead: NÄn som vet vilka kötider det handlar om pÄ den i Sverige?

OT: De hade förövrigt inte mindre Àn 6 st stÄlsub inne, bÄde med och utan datum, lite annorlunda att se dem i skylten.
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Provade BLNR idag i en butik i USA, det sa klick direkt. Dock Àr det inte köplÀge just nu, kÀndes hemskt att lÀmna den dÀr :banghead: NÄn som vet vilka kötider det handlar om pÄ den i Sverige?

.
StÀllde mig pÄ kö hos Krons Ur i Stockholm för kanske 3 veckor sedan. DÄ sa sÀljaren 1,5-2 Ärs vÀntetid dÄ dom fÄr in sÄ fÄ sportrollar
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
UrsÀkta en dÄlig bild, jag hittade denna tavla i byrÄlÄdan. Jag har kommit fram till att den mÄste ha suttit i en 16713, det Àr en brun sunburst... kan den vara intressant för nÄgon, Àr den vÀrd nÄgot?
556F2F6C-07E2-403B-9649-500DF05B9370.jpeg
 

AMG63

Cartier
UrsÀkta en dÄlig bild, jag hittade denna tavla i byrÄlÄdan. Jag har kommit fram till att den mÄste ha suttit i en 16713, det Àr en brun sunburst... kan den vara intressant för nÄgon, Àr den vÀrd nÄgot?
556F2F6C-07E2-403B-9649-500DF05B9370.jpeg
Oj..det var inget dÄligt lÄdfynd, spontant sÄ skulle jag gissa pÄ 2-4kkr, men det Àr sÀkert nÄgon mera insatt som kan sÀtta ett exakt pris, sÀlj den inte för en 5 hunka bara;)
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Oj..det var inget dÄligt lÄdfynd, spontant sÄ skulle jag gissa pÄ 2-4kkr, men det Àr sÀkert nÄgon mera insatt som kan sÀtta ett exakt pris, sÀlj den inte för en 5 hunka bara;)
Jag kan förtydliga, inser att det kunde tolkas fel, jag vet att den har legat dÀr i lÄdan i cirka 24 Är, tillhörde pappas klocka, men klockan finns inte kvar. En lumedot saknas kl 4, men det kanske inte har nÄgon pÄverkan. Jag har ingen nytta av tavlan (uppenbarligen), men bra tips, dÄ ska jag inte slÀppa den billigt.
 

Torulf

Cartier
vÀtan pÄ BLNR Àr olidlig, fick veta för en mÄnad sedan att det "bara" Àr 1 Är kvar. Har stÄt i kö i 6 mÄnader. Vill gÀrna bli medlem i klubben hÀr men börjar luta Ät ett mellanköp av en Zenith El primero 1969 reissue.
 
Topp