• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

evki

Audemars
2-Faktor
Precis lagom med visare.

_B181119.JPG
 

Hallolo

Omega
IMG_6214.JPG
Var inne pÄ Drottninggatan idag och plockade upp en Coke Insert till min 16710, upptÀckte nÀr jag kom hem att det stÄr 16760 pÄ pÄsen.
Är det nĂ„n skillnad pĂ„ dessa? Upplever att det röda Ă€r mer Ă„t det vinröda hĂ„llet jĂ€mfört med mitt andra Coke och min pepsi. Gillar dock fĂ€rgen kan tillĂ€ggas :)
 

Magistern

Cartier
En frĂ„ga om jubileelĂ€nkar: Passar en lĂ€nk till en datejust pĂ„ en 16710 om man skaffar rĂ€tt endlinks? Kan man köpa dessa endlinks hos ad fortfarande i sĂ„dant fall? Är det skillnad pĂ„ jubileelĂ€nkar frĂ„n olika Ă„r? Har en GMT frĂ„n 2003 och vill gĂ€rna ha en som Ă€r rĂ€tt till den.
 

Qwerty

Cartier
13817B1D-CE27-4279-9F10-E097B9B36409.jpeg
En frĂ„ga om jubileelĂ€nkar: Passar en lĂ€nk till en datejust pĂ„ en 16710 om man skaffar rĂ€tt endlinks? Kan man köpa dessa endlinks hos ad fortfarande i sĂ„dant fall? Är det skillnad pĂ„ jubileelĂ€nkar frĂ„n olika Ă„r? Har en GMT frĂ„n 2003 och vill gĂ€rna ha en som Ă€r rĂ€tt till den.

Ja det funkar. Gjorde denna resa sjÀlv för ca 6 mÄnader sedan. Har en 16710 frÄn 2001. Köpte en jubileelÀnk frÄn nÀtet utan ÀndlÀnkar. Kontaktade Rob Engströms som ordnade fram tvÄ stycken för 500kr styck.
ÄndlĂ€nkarna ska heta 502b.
 

Magistern

Cartier
13817B1D-CE27-4279-9F10-E097B9B36409.jpeg


Ja det funkar. Gjorde denna resa sjÀlv för ca 6 mÄnader sedan. Har en 16710 frÄn 2001. Köpte en jubileelÀnk frÄn nÀtet utan ÀndlÀnkar. Kontaktade Rob Engströms som ordnade fram tvÄ stycken för 500kr styck.

Tack för det! LÄter lovande. Och det spelar ingen roll vilket Är lÀnken Àr ifrÄn eller skiljer det sig mycket mellan olika Ärsmodeller?
 

Qwerty

Cartier
Tack för det! LÄter lovande. Och det spelar ingen roll vilket Är lÀnken Àr ifrÄn eller skiljer det sig mycket mellan olika Ärsmodeller?
Nej Ärtalet har ingen betydelse bara det Àr 20mm bredd. Köpte en 62510H som Àr till en Datejust.
Den ”riktiga” jubileelĂ€nken som man kunde köpa ny till GMT hade graverat 55 pĂ„ insidan av lĂ€nken vilket innebar nĂ„got större sprinthĂ„l för att passa caset till GMT. Dessa har jag förstĂ„tt Ă€r vĂ€ldigt svĂ„ra/dyra att fĂ„ tag pĂ„.
I mitt fall sĂ„ fixade Rob Engström det genom att ”tvinga” dit en bredare sprint vilket fungerade utmĂ€rkt!
Är mycket nöjd.
 
Topp