• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

rdianat

Cartier
2-Faktor
Finns sÀkert 100 trÄdar pÄ Àmnet men hittar inget som svarar pÄ allt vid första sökningarna.
Hur mycket Àr det godtagbart att en 16710 frÄn 2006 fortar sig efter service om urmakaren sÀger att den Àr i bra skick och att allt Àr i sin ordning? Den sitter pÄ handleden ca 14h per dag och ligger och vilar 10h per dag.
Hur lÀnge sen var det du servade den och har du haft pÄ dig klockan / har klockan varit igÄng oavbrutet sen dess? Har mÀrkt att klockan fÄr en bÀttre gÄngavvikelse efter att ha "gÄtt in sig" i ett par veckor efter service.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Exakt fyra Är sedan den hÀr stjÀrnan kom hem. Grattis pÄ födelsedagen till oss bÄda :)
PSX_20180107_153809.jpg
Snygg! Min har jag haft 5 Är och ett par dagar. HÀr frÄn dagens brunch.
4A1B1CF1-0054-48D2-82AB-828BF9133610.jpeg
 

Fredrikte

Breitling
Hur lÀnge sen var det du servade den och har du haft pÄ dig klockan / har klockan varit igÄng oavbrutet sen dess? Har mÀrkt att klockan fÄr en bÀttre gÄngavvikelse efter att ha "gÄtt in sig" i ett par veckor efter service.
Jag har haft den 5 dagat i veckan. 1.5 mÄn sedan service och det har varit liknade 4-5sek i avvikelse. Jag ska kolla med Nymans.
 

Stofil

Breitling
En 16760 finns pÄ önskelistan att köpa som Ärsklocka. Finns dessa som bÄde Coke och Pepsi? NÄgon som har en kÀnsla för hur volymerna Àr fördelade mellan de olika varianterna i sÄ fall?
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
6FB7F576-6DC5-4E84-AF9A-7CFC2C0E13A0.jpeg
Funderar över hur sjukt stabilt 3186 urverket Ă€r i GMT Master II. GĂ„ngavvikelse pĂ„ mindre Ă€n 0,5 sek/dygn varje dag över flera mĂ„naders tid, ingen annan klocka i min samling kommer i nĂ€rheten av det. Den nya Superlative Chronometer benĂ€mningen som Rolex införde sommaren 2015 pĂ„ maximalt +2/-2 sekunds avvikelse par dygn uppfylls utan avvikelse. Är det nĂ„gon mer med nyare sexsiffrig GMT referens som har uppmĂ€tt likvĂ€rdig gĂ„ngavvikelse?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
6FB7F576-6DC5-4E84-AF9A-7CFC2C0E13A0.jpeg
Funderar över hur sjukt stabilt 3186 urverket Ă€r i GMT Master II. GĂ„ngavvikelse pĂ„ mindre Ă€n 0,5 sek/dygn varje dag över flera mĂ„naders tid, ingen annan klocka i min samling kommer i nĂ€rheten av det. Den nya Superlative Chronometer benĂ€mningen som Rolex införde sommaren 2015 pĂ„ maximalt +2/-2 sekunds avvikelse par dygn uppfylls utan avvikelse. Är det nĂ„gon mer med nyare sexsiffrig GMT referens som har uppmĂ€tt likvĂ€rdig gĂ„ngavvikelse?
Min 214270 (2017) gick/gÄr 0.0sekunder/dygn, uppmÀtt en vecka i strÀck.
Detta efter den fick sig en rejÀl törn som fick mitt hjÀrta att stanna

Edit: LÀste först "nÄgon annan Àn nya sexsiffrig GMT"
 

Bas

Patek
6FB7F576-6DC5-4E84-AF9A-7CFC2C0E13A0.jpeg
Funderar över hur sjukt stabilt 3186 urverket Ă€r i GMT Master II. GĂ„ngavvikelse pĂ„ mindre Ă€n 0,5 sek/dygn varje dag över flera mĂ„naders tid, ingen annan klocka i min samling kommer i nĂ€rheten av det. Den nya Superlative Chronometer benĂ€mningen som Rolex införde sommaren 2015 pĂ„ maximalt +2/-2 sekunds avvikelse par dygn uppfylls utan avvikelse. Är det nĂ„gon mer med nyare sexsiffrig GMT referens som har uppmĂ€tt likvĂ€rdig gĂ„ngavvikelse?
Vilka mÀrken kan garantera den nÀstan perfekta gÄngen mer Àn Rolex?
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Vilka mÀrken kan garantera den nÀstan perfekta gÄngen mer Àn Rolex?
Inga vad jag kÀnner till, notera att det gÀller alla Rolex modeller, Àven Cellini. I de volymer Rolex producerar Àr det oslagbart.
Omega METAS certifierade urverk produceras i mycket mindre volym (inte alla modeller) och garanterar +5/0 sekunder/dygn som jÀmförelse. Patek vet jag garanterade +2/-3 sekunder/dygn för ett par Är sedan, vet inte om de blivit hÄrdare nu, men dÄ handlar det ocksÄ om med Rolex jÀmfört smÄ volymer.

Detta inlÀgg blev för övrigt rÀtt GMT OT :)
 

Frourez

Omega
6FB7F576-6DC5-4E84-AF9A-7CFC2C0E13A0.jpeg
Funderar över hur sjukt stabilt 3186 urverket Ă€r i GMT Master II. GĂ„ngavvikelse pĂ„ mindre Ă€n 0,5 sek/dygn varje dag över flera mĂ„naders tid, ingen annan klocka i min samling kommer i nĂ€rheten av det. Den nya Superlative Chronometer benĂ€mningen som Rolex införde sommaren 2015 pĂ„ maximalt +2/-2 sekunds avvikelse par dygn uppfylls utan avvikelse. Är det nĂ„gon mer med nyare sexsiffrig GMT referens som har uppmĂ€tt likvĂ€rdig gĂ„ngavvikelse?
Nej, tyvÀrr inte för mig. Min gÄr + rÀtt bra. Har en teori att det handlar om att jag sitter ofta med laddaren i datorn och batteriet pÄ Macbook Pro Àr boven. @Echo Delta kanske har fÄtt mer info nu?
 
Laddaren Àr svÄrt att sÀga rakt ut om den Àr boven eller ej.
Min 3187, som sitter i Explorer 2 216570 har fortat ca. 16 sekunder pÄ 5 mÄnader, rÀtt nöjd med det.
 

Frourez

Omega
Laddaren Àr svÄrt att sÀga rakt ut om den Àr boven eller ej.
Min 3187, som sitter i Explorer 2 216570 har fortat ca. 16 sekunder pÄ 5 mÄnader, rÀtt nöjd med det.
De var inget fel pÄ den enligt Bergströms som hade den i 2v för ett "lÄngtidstest". Men kanske ska gÄ till nÄgon annan för att fÄ mer hjÀlp...
 

Fredrikte

Breitling
Hur lÀnge sen var det du servade den och har du haft pÄ dig klockan / har klockan varit igÄng oavbrutet sen dess? Har mÀrkt att klockan fÄr en bÀttre gÄngavvikelse efter att ha "gÄtt in sig" i ett par veckor efter service.
FrÄgade hos Nymans och specen Àr tydligen -4/+6 pÄ 16710. VÀl inom den avvikelsen sÄ inget att brÄka om gissar jag.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Drar en chansning hÀr
NÄgon som sitter pÄ en 16750 frÄn 84? Och funderar pÄ att dryga ut januarikassan? :)
 
Topp