• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Olaola

Panerai
IMG_2235.JPG
IMG_2265.JPG
Kul trĂ„d! Är sjĂ€lv en fĂ€rsking pĂ„ klockor och köpte min första riktiga klocka för ett par mĂ„nader sen. En gmt 1675-3 som Ă€r uttagen -82 i saudi arabien av en svensk. En polare som hĂ„ller pĂ„ med klockor fixade fram denna Ă„t mig frĂ„n han som haft den sen ny. Han har haft den som typ söndagsklocka och den Ă€r aldrig polerad.
Har tidigare bara hĂ„llt pĂ„ med bilar sĂ„ det dĂ€r kom som en liten bonushobby vilken gav mersmak! Varför fastnar man bara för dyra saker?? o_O Är sugen pĂ„ en daytona som nĂ€sta dinka men det skiter vi i i denna trĂ„den ;)
Riktigt fint exemplar! Roligt med historien bakom.
 

PANI

Cartier
Hej GMT-vÀnner,
TÀnkte anvÀnda mig av trÄden för att reda ut lite ang vad jag ska leta efter dÄ jag söker en jubilee-lÀnk till min 16710.

Klockan Àr med lugholes och inte SEL om det Àr information som behövs för att utförda rÀtt ref pÄ lÀnken.

Det jag skulle uppskatta Àr att fÄ lite vÀgledning gÀlandes vilken/vilka referenser passar ovan modell? Vart utöver KS kan jag vÀnda mig ifall jag vill köpa lÀnk (undersökt rolexvintagemarket men hittar inte riktigt rÀtt). Samt Àr det nÄgot annat jag ska tÀnka pÄ?

Tack för all hjÀlp!

PS skickar sÄklart in en bild pÄ klockan ocksÄ:
IMG_2019.JPG
 

Kronan

Omega
Fin klocka men vÀgrar like eftersom du ska byta insert ;)
FörstÄr dig;). Köpte 2 nya pepsi-insert. Ett monterades pÄ klockan, ett lades pÄ lagring, och det tredje, originalet, tejpades fast i husets fönster vÀnt utÄt för maximal solblekning:D NÀr den Àr solmogen och klar om nÄgot Är ska den Ätermonteras:cool:
IMG_1424.JPG

LÄdan med pepsi-insertet vÀnt utÄt:D
 
Senast Àndrad:

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
FörstÄr dig;). Köpte 2 nya pepsi-insert. Ett monterades pÄ klockan, ett lades pÄ lagring, och det tredje, originalet, tejpades fast i husets fönster vÀnt utÄt för maximal solblekning:D NÀr den Àr solmogen och klar om nÄgot Är ska den Ätermonteras:cool:
IMG_1424.JPG

LÄdan med pepsi-insertet vÀnt utÄt:D
SÄ lÀnge insertet Àr blÄtt och rött Àr det okej med mig och nu nÀr jag hör vad du gjort lÀgger jag mig platt och ber om ursÀkt. Hyllas den som hyllas bör! :)
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
FörstÄr dig;). Köpte 2 nya pepsi-insert. Ett monterades pÄ klockan, ett lades pÄ lagring, och det tredje, originalet, tejpades fast i husets fönster vÀnt utÄt för maximal solblekning:D NÀr den Àr solmogen och klar om nÄgot Är ska den Ätermonteras:cool:
IMG_1424.JPG

LÄdan med pepsi-insertet vÀnt utÄt:D
Fin tanke! Men glas slÀpper inte igenom uv sÄ bra, kommer inte hÀnda nÄgot pÄ mÄnga Är.

SÄg en 16710 i Australien som en gubbe hade, haft den pÄ sig varje dag sen 95 och badat med den. JÀvligt snyggt naturligt insert hade den! Klart att vÀrldens högsta uv-rating hjÀlper en del :woot:
 

Kronan

Omega
Fin tanke! Men glas slÀpper inte igenom uv sÄ bra, kommer inte hÀnda nÄgot pÄ mÄnga Är.

SÄg en 16710 i Australien som en gubbe hade, haft den pÄ sig varje dag sen 95 och badat med den. JÀvligt snyggt naturligt insert hade den! Klart att vÀrldens högsta uv-rating hjÀlper en del :woot:
Ja han har ju en klar ozonfördel dÀr under;)
Nja, glas filtrerar bort ungefÀr 30-40% av uv om jag inte missminner mig. Pga ökad korrosionsrisk sÄ vill jag inte ha den utomhus. Konstant exponering för solen inomhus borde göra processen nÄgorlunda snabb:cool:
 
  • Like
Reactions: JLW

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Ja han har ju en klar ozonfördel dÀr under;)
Nja, glas filtrerar bort ungefÀr 30-40% av uv om jag inte missminner mig. Pga ökad korrosionsrisk sÄ vill jag inte ha den utomhus. Konstant exponering för solen inomhus borde göra processen nÄgorlunda snabb:cool:
Jag förstÄr hur du tÀnker :) Hoppas pÄ bra resultat! Jag har lÀmnat insert ute i över en mÄnad utan nÄgon pÄverkan alls, sÄ rÀkna med en lÄÄÄÄng process. Men det blir nog vÀrt det i slutÀndan:heart:
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Ingen aning om vilken trÄd jag ska posta denna klocka i, men kÀnner att jag mÄste dela detta med er.

Jag fÄr erkÀnna att jag inte Àr sÀrskilt pÄlÀst pÄ Rolex 1675, men detta mÄste ju varit en riktigt bra affÀr. Klockan nedan sÄldes för 54 850:- av Beso ur. Den Àr enligt uppgift servad och inte polerad. Huruvida det sistnÀmnda stÀmmer eller ej, har jag ingen aning om. 1 Ärs garanti dessutom. HÀr Àr den iaf:
image.jpeg

Och hÀr finns den listad, ganska lÄngt ner pÄ sidan: http://www.besour.se/nyinkomna_klockor__nytt_15.html

Är nĂ„gon pĂ„ forumet den lycklige? Eller Ă€r jag ute och cyklar för att priset Ă€r helt korrekt och sĂ„ledes var det ingen grymt bra affĂ€r?
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Topp