• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Nyinkommen 16710 med 3186
C6E3E9EE-A59D-4CC6-A2D3-BA20957FDAF5.jpeg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Är ocksĂ„ lite nyfiken pĂ„ om nĂ„gon hĂ€r i svedala fĂ„tt in en 126710BLRO, jag har ju mest vintage men denna vill jag verkligen ha, vĂ€ntan Ă€r olidlig :) Om man ens fĂ„r en dvs.
 

fsdfsdf

Omega
Dags att posta igen i denna trÄd för mig.
Ett Är senare Àr fortfarande GMT:n (1675) den som fÄr mest handledstid av mina klockor - hÀr pÄ ett Tropic-band en sen försommarkvÀll vid middagsbordet.
OysterlÀnken kÀnns rÀtt iögonfallande att jag gillar ha denna pÄ gummi - dels för att gÄ lite mer under radarn (ser rÀtt mÄnga sport-Rolex omkring mig i vardagen), dels för bekvÀmligheten.
Ska ta och göra en vattentÀthets-service pÄ gamla uret frÄn 1979, sÄ den kan följa med överallt i sommar!

35cF74G.jpg
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Finns det nÄgon som har koll pÄ vad som skiljer en 62510-lÀnk frÄn en 62510H?

Har köpt en 62510H och bestÀllt 502T-endlinks, men har för mig att man mÄste modifiera lÀnken pÄ nÄgot vis för att det ska passa.

Klockan Àr en 16710.
Tack pÄ förhand!
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Finns det nÄgon som har koll pÄ vad som skiljer en 62510-lÀnk frÄn en 62510H?

Har köpt en 62510H och bestÀllt 502T-endlinks, men har för mig att man mÄste modifiera lÀnken pÄ nÄgot vis för att det ska passa.

Klockan Àr en 16710.
Tack pÄ förhand!
Det viktigste er at 62510H-lenken har stemplet "50" pÄ siste ledd der 502T endlinks skal. "50" betyr at du kan bruke 2.0mm springbars pÄ 62510H-lenken.

e2159ee5e0dd5b0702606f392794d767.jpg
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Det viktigste er at 62510H-lenken har stemplet "50" pÄ siste ledd der 502T endlinks skal. "50" betyr at du kan bruke 2.0mm springbars pÄ 62510H-lenken.

e2159ee5e0dd5b0702606f392794d767.jpg
Tack för svar!

Det stÄr inte "50" pÄ min lÀnk dÄ den kommer frÄn en DJ. Har dock förstÄtt det som att det skall kunna fungera ÀndÄ, eller Àr jag helt ute och cyklar?
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Tack för svar!

Det stÄr inte "50" pÄ min lÀnk dÄ den kommer frÄn en DJ. Har dock förstÄtt det som att det skall kunna fungera ÀndÄ, eller Àr jag helt ute och cyklar?
Det vil nok fungere, men du kan ikke bruke 2.0mm springbars fra GMT-Master. Du mÄ bruke 1.8mm springbars fra f.eks. en DJ.
 

strider

Panerai
Vad tycker ni om den nya pepsi gmt fÀrgen, det sÀgs att det inte har likadan fÀrg konstrats som den gamla pepsin i aluminium.
Har hört att det Àr mer pinkish och purple nÀr man ser den LIVE.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Vad tycker ni om den nya pepsi gmt fÀrgen, det sÀgs att det inte har likadan fÀrg konstrats som den gamla pepsin i aluminium.
Har hört att det Àr mer pinkish och purple nÀr man ser den LIVE.
Den ser ju likadan ut som vitguldarn alltid sett ut. SvÄrt att fÄ samma fÀrger i keramik som aluminium.
Den Àr tydligt blÄ och röd bara att det blÄa gÄr mot lila i solljus. Ser inte varför folk stör sig pÄ det. :)
 

Vincent

Cartier
NÄgon som vet vad lÀnken till 116710 kostar?
GÄr det ens att köpa en löst?
Jag vill minnas att nymans sa att subens lÀnk lÄg pÄ typ 15-17k , detta var för 2-3 Är sedan. Gmt lÀnken borde ju ligga i nÀrheten prismÀssigt. Om det har höjts idag vet jag inte.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Sorry.. dÄligt med tid..126710BLRO
Menade den nya GMTn,Pepsi!! Riktigt snygg alltsÄ:)

Den har inte kommit ut Àn (vad jag vet) i Sverige, sett enstaka pÄ bilder som landat ute i vÀrlden, nÄgon oljeprins som har en just nu.

MÄnga stÀllde sig pÄ kö direkt vid slÀpp sÄ jag tror intresselistorna Àr fulla eller stÀngda.
 
Topp