• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Affe

Una vida loca
2-Faktor
16760 med riktigt gulnande index och visare!

E6EFD730-FA9D-4312-BDE1-415AD66E7EC1.jpeg
 
Senast Àndrad:
Efter mĂ„nga Ă„r i bankfacket har jag beslutat mig för att byta ut min Datejust 16013 frĂ„n 1978 med blĂ„ tavla. Till en Rolex GMT. Vilken GMT Ă€r ”billigast” om ni förstĂ„r vad jag menar? Den ska hĂ„lla gott skicka, svart och pepsi.

NÄgon som Àr intresserad av ett byte, PM:a!

mvh
 

Efe

Omega
2-Faktor
Satt lÀnge o trodde att Submarinern var klockan man skulle ha, men fastnade rejÀlt för GMT:en, en Batman, nÀr jag sÄg den in person och fick klÀmma o testa lite.
Hade vart nÄt att plocka ut en frÄn en AD men med dagens Rolex situation sÄ fÄr man vÀl kika pÄ andrahandsmarknaden istÀllet...
 

tosato

Omega
2-Faktor
Jag har börjat kÀnna suget efter en GMT, gÀrna 1675 eller 16750. Vad tror ni om denna? Har ju legat ett tag till försÀljning. Jag sjÀlv gillar jubilee men Àr det nÄgot som gör dessa klockor mindre attraktiva?

Ser intressant ut. Av bilderna att döma ser lÀnken lite 'slapp' ut, men det Àr ju svÄrfrÄnkomligt pÄ gamla dyrgripar. StÄr inte om box och cert?
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Ser intressant ut. Av bilderna att döma ser lÀnken lite 'slapp' ut, men det Àr ju svÄrfrÄnkomligt pÄ gamla dyrgripar. StÄr inte om box och cert?
Har mejlat och frÄgat om bÄde lÀnk och tillbehör :) insertet Àr bytt till ett senare, det gör mig lite fundersam.
Det vore ju rÀtt mÀrkligt om det fanns box och cert men inte stod nÄgot om det...?

och @wg11 om du gillar jubilee... köp med jubilee? Vad spelar det för roll vad andra tycker :)
 

wg11

Cartier
Det vore ju rÀtt mÀrkligt om det fanns box och cert men inte stod nÄgot om det...?

och @wg11 om du gillar jubilee... köp med jubilee? Vad spelar det för roll vad andra tycker :)

Vad andra tycker spelar naturligtvis ingen roll :) jag tÀnker pÄ om klockan anses mindre attraktiv (och dÀrmed mer svÄrsÄld) nÀr det Àr dags att sÀlja den.
 

Zeta

Omega
Ser intressant ut. Av bilderna att döma ser lÀnken lite 'slapp' ut, men det Àr ju svÄrfrÄnkomligt pÄ gamla dyrgripar. StÄr inte om box och cert?
Edit: blev fel citat.

@wg11

Till det priset och tid pÄ marknaden Àr det osannolikt att det finns ett cert till.

smaksak gÀllande lÀnk, jag personligen föredrar jubilee bÄde vad gÀller utseende och hur det kÀnns pÄ armen, om lÀnktypen skulle pÄverka Àr det lika inprisat vid ditt köp som vi ev. försÀljning.

Lysmassan kl 12 och 5 ser ut att vara missfÀrgad och skadad/trasig. En trasig urtavla eller att behöva byta ut till en servicetavla (som inte Àr lika eftertraktat) skulle fÄ mig att tÀnka till ordentligt om det Àr vÀrt att köpa i det lÀgre prisspannet eller lÀgga till och öppna upp för finare exemplar
 

wg11

Cartier
Till det priset och tid pÄ marknaden Àr det osannolikt att det finns ett cert till.

smaksak gÀllande lÀnk, jag personligen föredrar jubilee bÄde vad gÀller utseende och hur det kÀnns pÄ armen, om lÀnktypen skulle pÄverka Àr det lika inprisat vid ditt köp som vi ev. försÀljning.

Lysmassan kl 12 och 5 ser ut att vara missfÀrgad och skadad/trasig. En trasig urtavla eller att behöva byta ut till en servicetavla (som inte Àr lika eftertraktat) skulle fÄ mig att tÀnka till ordentligt om det Àr vÀrt att köpa i det lÀgre prisspannet eller lÀgga till och öppna upp för finare exemplar

Fick precis veta att klockan Àr sÄld sÄ jag kan slÀppa min beslutsÄngest... för denna gÄngen ;) jakten gÄr vidare! Tack iaf för ditt svar och bra input ang lysmassan.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Dessa ser man lite dÄ och dÄ. Vad tycker forumet om dessa? Aftermarket-pill alltihop, men sÄ lÄgt utrop har jag nog aldrig sett.


1605867277267.png
 

Efe

Omega
2-Faktor
Dessa ser man lite dÄ och dÄ. Vad tycker forumet om dessa? Aftermarket-pill alltihop, men sÄ lÄgt utrop har jag nog aldrig sett.


1605867277267.png
För mycket bling för att det ska vara nĂ„got att hĂ€nga i granen. KĂ€nns lite tacky... Kanske funkar om man Ă€r rappare đŸ€
 

Efe

Omega
2-Faktor
HÄller med, diamanterna tar det över grÀnsen. Men mÄste sÀga att jag alltid har gillat den bezeln med stenar.
Kan instÀmma med att det finns en charm i det, tror dock inte det Àr nÄgot för mig... KÀnns lite för icke 'vardagligt' pÄ nÄgot sÀtt.
NĂ€r ska den klockan fĂ„ handledstid? NĂ€r man ska pĂ„ nobelmiddag? 😊
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Dessa ser man lite dÄ och dÄ. Vad tycker forumet om dessa? Aftermarket-pill alltihop, men sÄ lÄgt utrop har jag nog aldrig sett.


1605867277267.png
Snyggare Àn original, men de skulle satt gröna stenar alt. bytt till blÄ (eller röd!) 24h-visare.
 
Topp