• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

Zingo

Rolex
Det Àr sÄ att det brukar vara svÄrt att fÄ skriftliga avtal, dÄ brukar det ofta börja skruvas pÄ sig och liknande, sen Àr det svÄrt att fÄ ett sÄdant över telefon.

Och det Àr inte sÄ att jag föredrar muntliga inspelade avtal, men jag har varit med om fler Àn en gÄng att en.sÀljare slÀngt ur sig, "om du köper det hÀr sÄ kan du fÄ köpa det hÀr ocksÄ"
- en sÄn sak slulle du aldrig fÄ skriftligt pÄ.

Jag har iaf inte blivit lurad en gÄng sedan jag sett till att ha alla muntliga avtal inspelat. Blir ingen form av löfte eller avtal inspelat sÄ raderar jag ju filen.

Och innan sÄ blev jag blÄst 2 ggr, varav en pÄ rÀtt sÄ stora pengar, det ska inte hÀnda igen.
FörstĂ„r inte, om nĂ„gon AD sĂ€ljare har sagt att du ska fĂ„ nĂ€sta sĂ„ Ă€r ju inte det ett avtal som de inte kan bryta. Knappast en nyhet Aftonbladet kommer vilja skriva om. FörstĂ„r inte poĂ€ngen med att spela in dessa samtal i smyg (förövrigt obehagliga vibbar att göra det i smyg 😬).
 

Dt250

Rolex
Paneristi
lite kul story om en GMT, som fÄtt vara med om en del.






C596D777-0BC3-496C-BF0C-E87D5CB05B6F.jpg
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
lite kul story om en GMT, som fÄtt vara med om en del.






C596D777-0BC3-496C-BF0C-E87D5CB05B6F.jpg
Lagt nĂ„ bud? 😎
Hade gÀrna lÀst mer om den dÀr hÀndelsen!
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Vad kan man rÀkna med Àr ett vettigt pris för en GMT Master II med 3186-verket med b&p?
Vettigt pris för en fin Àr vÀl runt 90.000, de Àr lite rörligt mÄl dÄ de har blivit riktigt populÀra som du sÀkert vet. Sett flera för över 100.000 men vet inte om de rusar ivÀg dÄ.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
SĂ„ kan det vara hade missat att just de verket var vansinnigt mycket dyrare.
Ja dÄ Àr vÀl 160-200.000 en bÀttre uppskattning. Tack för input
Jag kan inte ge nÄgon bra uppskattning, Àr inte tillrÀckligt pÄlÀst och vet heller inte om dessa med 3186 nÄgonsin sÄlts för de pengarna.
Det jag ville tillĂ€gga var bara att 16710 med 3186 brukar vara dyrare Ă€n de ”vanliga” :)
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor

kbw

Omega
2-Faktor
SĂ„ kan det vara hade missat att just de verket var vansinnigt mycket dyrare.
Ja dÄ Àr vÀl 160-200.000 en bÀttre uppskattning. Tack för input

Jag kan inte ge nÄgon bra uppskattning, Àr inte tillrÀckligt pÄlÀst och vet heller inte om dessa med 3186 nÄgonsin sÄlts för de pengarna.
Det jag ville tillĂ€gga var bara att 16710 med 3186 brukar vara dyrare Ă€n de ”vanliga” :)

Ja jag tyckte att det lÀt lÄgt, jag har inte hittat nÄgon under 150k och det Àr helt för mycket enligt mig... 100-nÄnstans kÀnns som att det hade varit "rimligt", men vad Àr rimligt nu förtiden
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Ja jag tyckte att det lÀt lÄgt, jag har inte hittat nÄgon under 150k och det Àr helt för mycket enligt mig... 100-nÄnstans kÀnns som att det hade varit "rimligt", men vad Àr rimligt nu förtiden
Du kommer billigt undan om du nöjer dig med bara verket😀😀

 
  • Like
Reactions: kbw

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Bra skick, 4/5. Urtavlan spelar ingen roll.

Gick en i rectangulardial i vĂ€l anvĂ€nt skick pĂ„ Buckan i november för ~130’ ink prov. https://www.bukowskis.com/sv/auctions/627/58-rolex-gmt-master-ii-3186-movement-rectangular-dial

KÀnns som stickdial brukar dra ivÀg mer.
RW har en som ser ut att vara i nyskick av bilderna att döma för 169’. https://www.royalwatches.se/produkt/rolex-gmt-master-ii-stick-dial-ref-16710-nos-oanvand/
 

kbw

Omega
2-Faktor
Gick en i rectangulardial i vĂ€l anvĂ€nt skick pĂ„ Buckan i november för ~130’ ink prov. https://www.bukowskis.com/sv/auctions/627/58-rolex-gmt-master-ii-3186-movement-rectangular-dial

KÀnns som stickdial brukar dra ivÀg mer.
RW har en som ser ut att vara i nyskick av bilderna att döma för 169’. https://www.royalwatches.se/produkt/rolex-gmt-master-ii-stick-dial-ref-16710-nos-oanvand/

Ja jag kollade pÄ den auktionen, men den gick över min grÀns, dÄ jag tyckt mig se flera 3186:eek:r runt 130 pÄ C24, men nu i efterhand sÄ hittar jag inte en enda :/
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Ja jag tyckte att det lÀt lÄgt, jag har inte hittat nÄgon under 150k och det Àr helt för mycket enligt mig... 100-nÄnstans kÀnns som att det hade varit "rimligt", men vad Àr rimligt nu förtiden
Varför inte köpa en med 3185-verk? Ser verkligen inte charmen med den lilla detaljen dÄ den kostar sÄ pass mycket premium.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Ja jag kollade pÄ den auktionen, men den gick över min grÀns, dÄ jag tyckt mig se flera 3186:eek:r runt 130 pÄ C24, men nu i efterhand sÄ hittar jag inte en enda :/

Höj grÀnsen och hitta ett bra ex med stickdial. Klart roligare ref Àn det som produceras idag och som gÄr för samma pengar hos grÄis.
 
Topp