• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT tråden 👊🏼…

Pelle013

Breitling
Oavsett om du kör en nyare eller äldre blir du nöjd. Mina favoritklockor i Rolex-utbudet. Min nedan har inte SEL och det är väl det enda jag kan sakna med just 16710 från den tidseran (90-talet). Kul att kunna byta mellan olika insert också.

IMG_0467.jpg
Vad innebär SEL? 😳
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har aldrig gillat bund strap... men "Paul Newman" Daytona inspirerade mig att testa en Rios1931 bund strap med matchande deployment till min GMT. Första intrycket är att bracelet är snyggare men bund strap ge klockan en mer retro/vintage look. Ska nog prova så här ett tag :)





Du får en "Like" av mig för din 16753 men Bund går fett bort för mig oavsett klocka den sitter på 😁 Har själv ett svart till min Heuer Bundeswehr men det använder jag aldrig...
 

cacan

Omega
Hej
Gott nytt år!
Eftersom sannolikheten för att få köpa 126710 blro till ok pris är..
Så sneglar jag på andra rolex gmt versioner, vet att det finns ngn sida där det ges lite historia, kommer dock inte ihåg den.. (, ngn som kan tipsa)?
Finns det några andra alternativ. Skulle gärna vilja se skillnader mellan de olika tex kan man sätta byta till annat länk system?

Tar gärna emot synpunkter i jakten på den rätta gmt

Tack på förhand och fortsatt trevlig helg
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej
Gott nytt år!
Eftersom sannolikheten för att få köpa 126710 blro till ok pris är..
Så sneglar jag på andra rolex gmt versioner, vet att det finns ngn sida där det ges lite historia, kommer dock inte ihåg den.. (, ngn som kan tipsa)?
Finns det några andra alternativ. Skulle gärna vilja se skillnader mellan de olika tex kan man sätta byta till annat länk system?

Tar gärna emot synpunkter i jakten på den rätta gmt

Tack på förhand och fortsatt trevlig helg
Den här kanske?
 
Topp