• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex höjer listpriserna med 5% 1 Augusti 2018

För att du har avtalat så ja. Du skulle kunna avtala att handpenningen är ett fast belopp också, eller vad som helst, avtala om att inte ha handpenning. Det är lite konstiga idéer om hur avtal fungerar på detta forum ibland, som att det inte är möjligt att ändra en eller flera delar av avtalet, för att avtalets tekniska uppbyggnad IDAG ser ut på ett visst sätt som inte skulle rimma med en sådan justering.

Absolut, det kallas avtalsfrihet. Dock lyder denna fråga under konsumentköplagen och där är det tydligt. Sen redogör jag bara vad som är grundläggande avtalsrätt. Avtal kan inte ändras hursomhelst. Avtal skall alltid hedras och hållas. Pacta sunt servanda är en grundprincip inom svensk avtalsrätt.

Senast ändrad:
Står i skrivande stund inne på Gassan i Schiphol och de har inte höjt priserna. Herrn i butiken visste inte ens att det var idag utan bara "att det skulle hända". Skynda fynda 5%!
I övrigt har de än så länge fått 6 nya stål GMT Pepsi (orkar inte leta upp ref, ni vet vilken jag menar) sen lanseringen.
Dagens utbud:
IMG_20180801_160727.jpg
IMG_20180801_160628.jpg
IMG_20180801_160223.jpg
Är det där euro? är inte det väldigt bra priser isf?
Yachtmaster Rosé listade väl 220k innan dagens prishöjning?

IMG_20180801_164125.jpg

Så här står det på kvittot från Rob.

Det gäller bara om du blivit informerad om det innan avtalets ingående. Står det så på kvittot och ingen upplyst om det så har det ingen juridisk verkan. Om nu inte sedvana kan åberopas.

Att handpenningen behålls 100% är ej heller tillåtet. Utan säljare får endast ersättning för sina kostnader denna ahaft i samband med ej genomfört avtal.

Senast ändrad:
Absolut, det kallas avtalsfrihet. Dock lyder denna fråga under konsumentköplagen och där är det tydligt. Sen redogör jag bara vad som är grundläggande avtalsrätt. Avtal kan inte ändras hursomhelst. Avtal skall alltid hedras och hållas. Pacta sunt servanda är en grundprincip inom svensk avtalsrätt.
Vad vimsar du om? Det finns ingen särskild klausul om handpenning i konsumentköplagen. Vadå ändra avtal?

Står i skrivande stund inne på Gassan i Schiphol och de har inte höjt priserna. Herrn i butiken visste inte ens att det var idag utan bara "att det skulle hända". Skynda fynda 5%!
I övrigt har de än så länge fått 6 nya stål GMT Pepsi (orkar inte leta upp ref, ni vet vilken jag menar) sen lanseringen.
Dagens utbud:
IMG_20180801_160727.jpg
IMG_20180801_160628.jpg
IMG_20180801_160223.jpg
Gällde väl bara Sverige?

Om jag har förstått det rätt är detta en justering på grund av svenska kronan och dess kurs. Inte en internationell prisökning.

Så nej, din Rolex har inte blivit dyrare egentligen - utan dina svenska pengar har blivit mindre värda.

Ingen prisøkning i Norge. :) Samme pris i dag på LVC som før. Så da koster en LVC i Norge justert til SEK: 80600:0.928=86850 SEK.

lvc.jpg

Bruker "Alpino" på TRFs oversikt:
X812Kjl.jpg
SEK-priserna är ej uppdaterade i den tabellen men det var du säkerligen medveten om redan. Tack för delningen av tabellen, har letat efter en sådan!

Tillbaka
Topp