• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex höjer priset

Marckus

Panerai
Nej du tänker inte alls tokigt... men jag tror Rolex som alla andra företag i universum, skiter i dig och mig som kund och tar alla tillfällen för att höja priset. :) De sänker inte heller när francen blir billigare :)

Många kommer att morra på mig nu, men hur många är det här som tror att Rolex bryr sig om mig som kund?
Varför erbjuds inte "free service" på klockor så som det görs på bilar?

Företag som skiter i slutkundvärde vore märkligt...Pris är bara en parameter, och man får anta att det i Rolex fall finns andra värden som väger tyngre
 
P

Philippe Stern

Guest
Är i Zermatt nu och här får man betala dryga 80.000kr för en SubC date! Man undrar om de kommer justera sina priset i franc nu..

Det tror jag inte kommer att hända. De har ju kvar alla sina kostnader, löner, vinstmål etc i CHF. Det blir nog vi som får anpassa oss efter dem, tyvärr :(
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Det tror jag inte kommer att hända. De har ju kvar alla sina kostnader, löner, vinstmål etc i CHF. Det blir nog vi som får anpassa oss efter dem, tyvärr :(
Tror inte det är riktigt så enkelt, höjs priserna för mycket så minskar garanterat försäljningen också, vilket påverkar omsättning/vinst. Tror att tillverkarna och vi som köpare kommer att få dela på "smällen" annars skjuter många märken sig själva i foten.
 
Rolex kan höja SubC till 100k. Folk kommer ändå att köpa.

100k för en subc är orimligt i mina ögon, inte höjningen i sig utan snarare prislappen.

100k kanske vore att ta i men en SubC kommer nog sälja även på 80k ev även 100k även om det sjukt, ta bara dom väntertiderna dom haft på SubC senaste tiden, har ju varit 3månaders väntetid...

Detta troligen bara för att SubC (tillsammans med några få andra modeller) nog är den mest ikoniska modellen dom har och nog den som dom flesta tänker på när dom hör ordet Rolex...

Men skulle Oyster perpetual sälja för 60k, troligen inte, en Explorer2 för 80 eller 100k, tror inte det...

Visst Rolex har ett sjukt starkt vaumärke som nog kan klara det mesta men alla har sin gräns, tror vissa polulära modeller kan klara av en ordentlig prishöjning, andra inte....

EDIT, om några år så kan jag helt klart se SubC kosta 100k men osäkert om den skulle klara en höjning från 65 till 80-100k över natten....
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
100k kanske vore att ta i men en SubC kommer nog sälja även på 80k ev även 100k även om det sjukt, ta bara dom väntertiderna dom haft på SubC senaste tiden, har ju varit 3månaders väntetid...

Detta troligen bara för att SubC (tillsammans med några få andra modeller) nog är den mest ikoniska modellen dom har och nog den som dom flesta tänker på när dom hör ordet Rolex...

Men skulle Oyster perpetual sälja för 60k, troligen inte, en Explorer2 för 80 eller 100k, tror inte det...

Visst Rolex har ett sjukt starkt vaumärke som nog kan klara det mesta men alla har sin gräns, tror vissa polulära modeller kan klara av en ordentlig prishöjning, andra inte....


Det är ju just det där med varumärket. Du får inte samma cred med något annat märke hos den stora massan. Jag vågar påstå att de flesta som köper en Rolex köper den som en statusmarkör och då är inte ens 100k för mycket. Gemene man tror ju att Rolex är det finaste Schweiz har att erbjuda. Vad är alternativet? Omega?
 

Sten

Cartier
Det är ju just det där med varumärket. Du får inte samma cred med något annat märke hos den stora massan. Jag vågar påstå att de flesta som köper en Rolex köper den som en statusmarkör och då är inte ens 100k för mycket. Gemene man tror ju att Rolex är det finaste Schweiz har att erbjuda. Vad är alternativet? Omega?

Sant. Det betyder att "fattiglappar" som vi får lida...:grumpy:
 

card

Panerai
2-Faktor
Enligt prisjakt på uret.se. Vet inte varför det står (-), antar att det skall vara (+)

QJuwTcG.jpg

cCqvI9Z.jpg
 
Topp