• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex höjer priset

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Hur mycket kommer begagnatmarknaden (Rolex) att påverkas av den sannolika prishöjningen? Hur var det när Rolex höjde sina priser sist?
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Vet inte vilken av alla en miljon trådar jag ska skriva i, men ollar man Nymans.se så har priserna stigit på AP, vet inte när men de har stigit sen före jul.
 

Frosse

Cartier
De flesta experter verkar ju överens om att bortkopplingen från euron ändå var nödvändig och att landet hade fått större problem om CHF-utvecklingen hade fortsatt som den gjorde innan.

Men självklart är det, iaf kortsiktigt, jobbigt för exporterande företag i Schweiz.
 
Bekräftar väl tyvärr bara att möjligheten för en annan att kunna köpa en Rolex (och troligen kanske även annat swissur) från AD minskade än mer och är väl numera nästan lika med noll.

Risken är väl att det drar med sig begpriser med och gör denna hobby ännu tuffare att pyssla med :(
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Fick mail från Erikson i Sundbyberg:

"Det andra är att en prisjustering kommer att ske i dagarna, delvis p.g.a Schwezier Francens höjning. Så Om du är nära förestående till köp, ta tillfället i akt och kom in idag, eller imorgon lördag, dock senast måndag, därefter kommer de allra flesta märkena på marknaden att höjas 6-15%."

Blir att köpa Sinn i fortsättningen ... ;)
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Hörde från en väldigt populär AD att dom går plus minus noll på en klocka om dom säljer utan rabatt nu.
 

kalufsen

Panerai
Du har ju nära till AD. Vän var där idag och tänkte hugga innan prishöjningen på min inrådan.

Vart var detta? Verkar konstigt att ha köpstopp, dock har de flesta slut på populära SS modeller vilket hade varit en bättre anledning att ge till kund oavsett känns det som.

När jag varit i kontakt med ex antal olika ads har många redan i November/December beställt nya bacther som verkar komma lagom till Februari :)
 

hollow123

Rolex
Vart var detta? Verkar konstigt att ha köpstopp, dock har de flesta slut på populära SS modeller vilket hade varit en bättre anledning att ge till kund oavsett känns det som.

När jag varit i kontakt med ex antal olika ads har många redan i November/December beställt nya bacther som verkar komma lagom till Februari :)

Göteborg
Inte superkonstigt egentligen, i teorin kan ju butiker tjäna lite extra genom att vänta med att säljande nuvarande lager (som de köpt innan prishöjningen och sälja till de nya riktpriserna)
Detta är bara en tanke som slog MIG finns ingen substans i denna teorin. Varför de fått instruktioner att de inte får sälja kan jag ej svara på.
 

Hassler

Omega
Vadå som i att jag inte kan tralla in och köpa en innan prisjustering? Var det löjligaste jag har hört.


Det är så att om butiken skulle behöva beställa en klocka från Rolex (eller egentligen vilket märke som helst) så gäller det pris som råder när klockan går ifrån fabriken/lagret och inte när man beställde klockan. :)

Men att en butik inte skulle sälja klockorna i sitt egna lager låter ju som du säger väldigt lustigt.
 
Topp