Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett bortslipat serienummer indikerar på att det är nåt fishy, äkta eller ej men jag skulle lämna in den för att få ett proffesionellt utlåtandeHej,
Det var jag som hittade klockan hos min pappa. Tack för all hjälp här.
Jag blev ganska förvånad att det låg en Rolex hos min farsa, han var nog den sista som skulle bära en dyr klocka. Min pappa var illustratör och hade under en tid ateljé i samma lokal som nån som handlade med klockor, så vi tror att han kan fått den på det sättet. Kanske i utbyte mot nån tavla. Jag tycker det bortslipade serienummret ger ändå en indikation på att det skulle kunna vara äkta, eller så är det för att man ska tro det.
Nu till min fråga, jag skulle vilja öppna den och för att snabbt se om insidan är äkta. Hur bra idé är det egentligen? Kan man få upp boetten med en sån billig boettöppnare från Kjell & co? Försökte med gummibollstricket igår men det gick inte så bra.
Tack.