• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex hjälp!

16610

Patek
2-Faktor
Jag var för ett tag sedan hos urmakaren för att kolla servis behov på min 16013. Allt såg mycket bra ut. När jag kom hem idag och skulle ta lite mer foton tvär dog den. Vad kan det vara? Allt såg jätte bra ut maskinellt. Inget behov av servis. Tips om vad det kan vara?

Pinsamt när man hade den till försäljning. Kanske va tur det hände när den var i min ägo fortfarande.
 

16610

Patek
2-Faktor
AD för Omega, Oris osv. det var kanske 3-4 veckor sedan. Han kolla ganska noga och han berätta att balansaxel och allt såg bra ut och satte den i maskinen och kolla att amplituden låg på 270 i tre lägen och konstatera att ingen servis behov de närmaste åren.
 

16610

Patek
2-Faktor
Får bli Gbg till helgen. Någon som har en gissning på vad som kan ha hänt? Någon som varit med om något liknande tidigare?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Separationsångest . Hon visar sitt missnöje med att bli såld som en begagnad bil. Du var ju själv lite tveksam till försäljningen, detta är tecknet. Hon ska behållas :)
 

16610

Patek
2-Faktor
Att jag inte tänkte på det:( men undra vad som hände. drog jag upp den för mycket så att fjärden gick av? får se hur jag känner när den är ny servad och vi får lite distans. Kanske en nytändning...
 

16610

Patek
2-Faktor
Kommer ihåg att det diskuterats tidigare att dra upp och dra sönder fjädern. Kanske var det dags. Byter de fjäder när man servar klockan? Kan det varit någon urmakare som fyllt på lite olja och ruckat den ev byt axel till rotorn men inte byt fjäder? Har hört att axeln till rotorn på DJ är ett vanligt problem. Men det låter inget från klockan. Någon som har erfarenhet av cal 3035? Vet att några av er är grymma på att skriva själva. Vad säger ni?
 
Topp