• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex: Hmmm, har svårt att bestämma mig

DSSD eller GMT?


  • Totala väljare
    79

Mr T

Breitling
Kanske inte det största problemet i världen men har väldigt svårt att bestämma mig för vilken klocka jag skall behålla.

Klockorna är Rolex DSSD och GMT II.

Rolex DSSD - En helt fantastisk klocka med kvalitet i allt, årgång 2010. Det som är superhäftigt är det välvda glaset.

My4iPmK.jpg


Rolex GMT-master II, mod. 16710, har Pepsi, Coke, Svart ring, årgång 2004. En perfekt klocka med skön känsla.

aqC6hyM.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Efter någon dag kommer du förmodligen ha svar där hälften säger ena, hälften andra....

Så, vilken använder du mest?
Där har du svaret på den du behåller;)

Personligen hade jag hållt GMT
 

pnt

Rolex
2-Faktor
GMTn har ju fler användningsområden än en DSSD (och den är snyggare). För mig hade valet varit enkelt, behåll GMT!
 

Sond

Patek
GMT:n! Alla dagar i veckan. DSSD är en rolig klocka att äga om man anser sig ha råd med många klockor. Men i det val du sätter upp här tycker jag att valet är solklart. Men det är jag det...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
En GMT känns på något vis mer användbar, men om du har handled nog att bära upp tjockisen - förlåt Deepsean - så ska du gå på den. En GMT ser man ju titt som tätt, men inte en SDDS.

Bara mina tankar...

A
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kanske inte det största problemet i världen men har väldigt svårt att bestämma mig för vilken klocka jag skall behålla.

Klockorna är Rolex DSSD och GMT II.

Rolex DSSD - En helt fantastisk klocka med kvalitet i allt, årgång 2010. Det som är superhäftigt är det välvda glaset.

My4iPmK.jpg


Rolex GMT-master II, mod. 16710, har Pepsi, Coke, Svart ring, årgång 2004. En perfekt klocka med skön känsla.

aqC6hyM.jpg


Tillägg:
Lyssna inte på alla tyckare om att någon av klockorna är "skitfula" eller liknande helt meningslösa kommentarer!
Alla har rätt till sin åsikt och bra med det, men bara för att några väljer att uttrycka en massa skit, betyder inte att det är så det är, utan bara att vissa inte har fingertopskänsla nog att respektera andras tycke och smak.
Vissa måste tydligen göra sin röst hörd, även om man inte bidrar med något konstruktivt.

Så, behåll den du tycker bäst om!
 
Topp