• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex Hulk

Hej, ny på detta forum.
Jag är väldigt sugen på att köpa en Rolex Hulk men det känns som utbud och efterfrågan har skickat upp priset lite väl högt. Vad tror ni om prisutvecklingen på denna klocka, nedåt eller uppåt?

Många som annonserar är köpta utomlands, vad ska man tänka på här?

Hej, ny på detta forum.
Jag är väldigt sugen på att köpa en Rolex Hulk men det känns som utbud och efterfrågan har skickat upp priset lite väl högt. Vad tror ni om prisutvecklingen på denna klocka, nedåt eller uppåt?

Spå prisutveckling kan jag inte, men frågan är väl om du köper den för att bära eller som en investering. Om du är intresserad av att bära klockan och inte har för avsikt att sälja så är prisutvecklingen underordnad.

Varför är det så att det är så många som ska ha en Hulk/BLNR/Daytona (klockor där Rolex medvetet strypt tillgången för att folk ska få för sig att de vill ha modellerna extra mycket) samtidigt som de ändå sitter och nojar över värdeutveckling?

För mig går det inte ihop. Hade jag fallit för den hypen som omringar någon av de modellerna, eller andra som t.ex Patek Nautilus, så hade jag väl också ställt in mig på att behöva dega de pengar som krävs och bara varit glad för att fått tag i en?

Gällande utomlands kan du ju tänka på att alla Rolex klockor är tillverkade i Schweiz och att garantine gäller så kallat "world wide". Sen brukar det ju vara samma personer som pröjsar över list för rolexklockor som också tycker att svensksålt är premium, men annars är det ingen skillnad.

Alla vet att svenska Rolex är de bästa. Köp inget annat.

Nääädå, skojade bara. För min del spelar det inte så stor roll vart den kommer ifrån. Vissa anser att svenskt/nordiskt är premium.

Vassego. Bjussar på en bild från gårdagen
544F3D7B-45B2-4053-ADCC-5CFDC81F743C.jpeg

Fattar inte heller att det finns folk som tycker svensksålda är någon slags premium, så larvigt. Förstår en osäker förstagångsköpare som inte förstår om det gör någon skillnad gällande garanti och liknande. Men för en mer erfaren köpare som lägger värde i svensk cert har jag aldrig förstått mig på... Personligen föredrar jag Swiss-cert då det är ursprunget :D, men skulle aldrig betala ett högre pris utifrån var klockan är såld.

Fattar inte heller att det finns folk som tycker svensksålda är någon slags premium, så larvigt. Förstår en osäker förstagångsköpare som inte förstår om det gör någon skillnad gällande garanti och liknande. Men för en mer erfaren köpare som lägger värde i svensk cert har jag aldrig förstått mig på... Personligen föredrar jag Swiss-cert då det är ursprunget :D, men skulle aldrig betala ett högre pris utifrån var klockan är såld.
Premium och premium. Det har diskuterats så många gånger! Det har i alla fall varit en fördel.

Måla upp en bild av en nyare Rolex som behöver en garantiåtgärd. Tror du att du får bäst service hos Bergströms Ur om klockan i fråga är uttagen där, eller om den är uttagen i Islamabad?

Det ska inte vara någon skillnad - men så enkelt har det inte varit.

Grymt fin klocka, bara att köpa.

Priserna kommer stå still nu ett tag, tills dess att Rolex själva höjer priserna dvs.

Premium och premium. Det har diskuterats så många gånger! Det har i alla fall varit en fördel.

Måla upp en bild av en nyare Rolex som behöver en garantiåtgärd. Tror du att du får bäst service hos Bergströms Ur om klockan i fråga är uttagen där, eller om den är uttagen i Islamabad?

Det ska inte vara någon skillnad - men så enkelt har det inte varit.
Jag har lämnat in klockor till Bergströms Ur i Uppsala för garantiärende, en Rolex och en Breitling. I båda fallen var de icke svensksålda och jag har då fått toppen service och inte betalt en krona för något...

Hej, ny på detta forum.

Många som annonserar är köpta utomlands, vad ska man tänka på här?
Tjenare och välkommen!
Rolex har mängder av trådar på forumet. Om du använder sökfunktionen hittar du säkert flera trådar där din fråga passar in och du kan få hjälp, tex denna tråd där Rolex submariner bör diskuteras.
https://klocksnack.se/threads/submariner-tråden.1102/page-206
Inte lätt att veta som ny men till en annan gång :).

Jag tycker att det är premium med en klocka från resten av världen, den är världsvan och inte köpt av någon tråkig svensk AD :D

Jag har lämnat in klockor till Bergströms Ur i Uppsala för garantiärende, en Rolex och en Breitling. I båda fallen var de icke svensksålda och jag har då fått toppen service och inte betalt en krona för något...
Samma här. Garantiåtgärd hos Bergströms av en Rolex köpt i Portugal. Inga problem alls.

Tror den kommer stiga mer och mer i framtiden. En klassiker som alltid håller sitt mått.
Måttet vet man ju aldrig... polerar man den hårt så kanske den inte håller måttet!!;)

Förövrigt så är detta en trådstart från typ ett år sedan och ser man hur värdet stigit sedan dess så är det ganska galet...

Man kan dock hoppas att hypen lägger sig snart och folk kanske förstår att detta är en stålklocka för priset av en fin guldklocka av samma märke... sjukt!

Tillbaka
Topp