• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex i helguld.

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Daytona vs YM-tråden fick mig att fundera.

Om vi bortser från den äldre versionen Day Dates, som utan något som helst tvivel måste vara den guldrolex som är mest pang för pengen (baserat på att den är mest poppis), vilken är då den roligaste Rolexen i helguld; och således det ni hade lagt era pengar på?

För er som kommer svara typ 116719BLRO eller Skydweller; Är dessa roligare än andra, om vi tittar på dagens begagnatpriser?
Tänker till exempel en bra bit över 200k för en Pepc, mot typ 160-170 för en vitguldssub?

Hoppas ni förstår hur jag tänker.

Edit: Notera att det finns ett bra utbud av vintagepjäser i guld också. 1680, 1675 etc.
 
Av alla Rolex guld modeller tycker jag mest om 116618 eller den jag har 116718, de är klassiker som blivit uppdaterat.

Men jag tycker helt enkelt att helguld är för mycket så en Rubber B eller Everest gummi strap tona ner det lite.

DayDate älskar jag också, men när man väl har vant sig vid 40mm Rolex sport modeller så är DayDate mer "kvinnlig" i mina ögon.
 

Apansson

Torpare
Jag är själv lite småsugen på en helguldsrolex modell lite större (40mm eller upp i form av Skydweller) och har kollat en del. Här är jag faktiskt sugen på något modernt med rejäl tyngd och köttighet i. Den modell jag fallit mest för om vi bortser från PepC så är det nog helguldssubben med blått, 166618LB - med den nya sunbursttavlan (Förlåt Aurum)
Andra fina modeller som det klämts på är ju naturligtvis Målarn -klockan 116718 med grön tavla, samt självklart Skydwellern i gulguld - riktigt kunglig. Jag tycker inte att DD2 funkar alls, presidentlänken som utgör en daydate blir alldeles för klen på den feta klockan, sen gillar jag inte riktigt boettformen heller. YM2 har jag inte klämt på i helguld, men den är likt Daytona för rörig för mig. Vet inte vad det är med Skydwellern som gör att jag tycker att den funkar - jag brukar ju ofta ha svårt för komplicerade urtavlor på sportklockor.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Av alla Rolex guld modeller tycker jag mest om 116618 eller den jag har 116718, de är klassiker som blivit uppdaterat.

Men jag tycker helt enkelt att helguld är för mycket så en Rubber B eller Everest gummi strap tona ner det lite.

DayDate älskar jag också, men när man väl har vant sig vid 40mm Rolex sport modeller så är DayDate mer "kvinnlig" i mina ögon.
Har 116710 och 18038, i början var jag kluven till 36mm, men eftergett tag tycker jag att den bärs avsevärt skönare än 116710..
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
1675/8 med matt tavla. Snyggaste helguldaren.

img64612941.jpg
 
Topp