• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex i NY & Vegas

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Hallå där!

Åker till NY och sedan vidare mot Vegas om drygt en vecka och har vart sugen på en ny dykare efter min PO.
Den här gången lurar jag på en Sub 14060M eller en 114060.
Om man tar den senare, är det någon mening att leta reda på en sådan när jag är borta eller är det mer lönt att vaka över köp&sälj här?

Har hittat lite trådar om tips på klockbutiker man måste besöka i NY men inget i Vegas så har ni tips så ös på!
(Detta behöver inte nödvändigtvis bara vara Rolexrelaterat)

/ Marcus
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Rabatter är relativt svårt att få på stålklockor i US hos AD om man inte är en stamkund. I NY har du båda Rolex egna butik samt mängder av andra butiker tex http://www.tourneau.com/mobile/home.jsp som även finns i Vegas. Enorma butiker både i NY och Vegas.

Missa inte diamond district i NY, 47e gatan mellan 5e och 6e ave.

Både NY och Vegas är två av mina absoluta favoriter, enjoy!!
 

POO

Panerai
I Vegas finns många pawn shops vilka är rätt kul. Dock gäller det att ha bra koll om man ska handla.
I NY säljs det också klockor lite överallt men speciellt då i diamant distriktet.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Back in the Days hade man ju gärna handlat på tiffany och fått deras märkta rolex. Fan vad jag snöat in på dem... Men ack så vackra de är. Stil och klass med stil och klass.
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Var i Vegas i Februari i år och det råder ingen brist på klockgodis där. Bästa butikerna låg i The Forum Shops inne på Ceasars Palace. The Torneau som i alla fall tidigare var världens största klockbutik finns där inne, även Roman Times var en fet butik. Utöver dessa butiker som sålde de flesta märken hade även Panerai, Hublot och Rolex egna butiker. Limiterade upplagor som vi i Sverige skall vara glada om vi blir tilldelade en av fanns i överflöd.
Ett Mecka för oss klocknördar kort sagt.
Enjoy!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det är självklart lönt att köpa i usa.

Däremot verkar det som att butiksrabatt är svårt att ordna, även om det går. Men då via kontakter.

Istället kan du köpa från välkända dealers som fixar helt nya klockor till mycket förmånliga priser.
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Glömde skriva att rabatten jämfört med AD i Sverige är obefintlig, nu kollade jag iofs mest Panerai och Breitling men dessa var inte lönt att köpa.
 

ErikGBG

Audemars
Omega är inte heller värt. Trots låg dollar var dom dyrare än i sverige hos omegas egna affär i NY.
 
Topp