• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex, klockan jag aldrig skulle ens ta på mig...

Rookien

Panerai
...ja så gick tankarna just kring Rolex tidigare.
För ett år sedan stod jag i valet och kvalet mellan att köpa en Omega AT skyfall 38,5 och Rolex Explorer 1, köpte då skyfallen och tänkte jag skulle vara helnöjd! Så blev inte fallet utan har inte kunna släppa explorern trots min övertygelse om att jag inte gillar Rolex. Efter ca ett års tiden gick inte suget att hålla tillbaka.
Har letat efter en 114270 i mint skick då jag gillar att klockan ser ny ut:), gärna en så sent producerad som möjligt, och i fullset. Hade den fortf vart i produktion hade jag givetvis köpt den ny hos Rob E, men det går ju tyvärr inte.

Hittade denna hos Romaorologi och det var den jag sökt.
Kan verkligen rekomendera Romaorologi, superbra service, gjorde en genomgång av verket med dok. & nytt Romaorologi cert, 1 års garanti, leverans på 1dag med DHL express, skicket beskrevs som ny och det är den verkligen.

Paketöppning
Tillverkare: Rolex
Modell: Explorer 114270
Tilverkningsår: 2009
Serie: V
Verk: Rolex 3130
Format: 36mm
Övrigt: Rehaut
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Grattis! Har hört många (inklusive mig själv) säga att de aldrig kommer att köpa en Rolex, men när man väl har börjat få klämma klämma lite på en så ändrar sig de flesta och det slutat inte alltid med bara en klocka.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Grattis, riktigt fin. Och grym kombo du sitter inne med nu!
ATn ser dock ut som 41mm bredvid tycker jag, men även den är fantastisk.
 

Andsan

Rolex
Så tänkte jag också, men kunde inte stå emot så det blev en 16613 för mig.

Grattis föresten

Jag köpte i våras en Zenith från en annan italiensk handlare som också skickade med express och frakten tog mindre än 24 timmar:)
 
Topp